بانوانی که بی‌منت‌ خدمت جهادی می‌کنند | اخبار استان کرمان

بانوان گروه جهادی شهیده افضل رودبار جنوب از آن دسته گروه‌های جهادی هستند که بی‌منت در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ در روزگار بی‌رحمی که هر فرد زیر بار فشارهای اقتصادی و در تیررس معضلات رنگارنگ اجتماعی و فرهنگی به‌ دنبال آن است گلیم خود را از آب بیرون بکشد […]




بانوان گروه جهادی شهیده افضل رودبار جنوب از آن دسته گروه‌های جهادی هستند که بی‌منت در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ در روزگار بی‌رحمی که هر فرد زیر بار فشارهای اقتصادی و در تیررس معضلات رنگارنگ اجتماعی و فرهنگی به‌ دنبال آن است گلیم خود را از آب بیرون بکشد و رنگ‌ و روی زندگی مدرن برخی را آنچنان درگیر و مجذوب خود ساخته است که بیش‌تر از زندگی در دنیای واقعی در فضای مجازی غرق شده‌اند، در این میان جوانان دهه هشتادی وجود دارند که در کنار تمام مشکلات ریز و درشت شخصی خود، دغدغه «دیگران» را هم دارند.
 
دغدغه آن کسانی که فرزندان‌شان در فقر شب‌ها گرسنه‌ می‌خوابند و یا روستاها و مناطقی که سال‌هاست زیر پونز پوستر نقشه‌های مسئولان جا مانده‌اند.
 
«گروه‌های جهادی» سال‌هاست که تنها گوشِ شنوا برای شنیدن دردهای محرومان این دیار هستند، جوانانی که با کارهای خودجوش فرهنگی در محله‌های مختلف شهر، سعی دارند دردی از دردهای مردم محروم و مستضعف جامعه را دوا کنند.
 
بخش مؤثر و فرهنگی این گروه‌های جهادی را بانوان جهادگر تشکیل می‌دهند، بانوانی که در کنار تمام فعالیت‌های جهادی برای رفع محرومیت معیشتی، با اتکا بر اصل تربیت اسلامی، پیگیر بحث آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و توانمندسازی زنانی هستند که میان اقشار کشور دیده نشده‌اند تا کمکی به رفع فقر فرهنگی این مناطق باشند.
 
یکی از گروه‌های جهادی فعال بانوان در رودبار جنوب، گروه شهیده افضل است که بیش از سه سال به‌ طور مستمر در حوزه‌های مختلف کارایی چشمگیری داشته است.
 
این بانوان به فرمان دل و برای تحقق آرمان‌شان مدتی از زندگی شخصی خود دست می‌شویند و پِی کارهایی می‌روند که در آن‌ها مزد و منفعتی مادی وجود ندارد، اما پیشرفت و آبادی کشور به زمین نماندن همین کارها گره خورده است.
 
 
با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، هنوز دغدغه نیرو‌های جهادی و جوانان کمک بدون منت، دستگیری و رفع مشکلات محرومیت‌زدایی در ایران اسلامی است.
 
مهدیه خوشوقت اظهار کرد: در ابتدای راه اندازی گروه جهادی شهیده افضل، تعداد اندکی دختر جوان دهه هشتادی حضور داشتند اما به لطف خداوند در حال حاضر حدود ۳۰ نفر عضو فعال دارد.
 
 
مسئول گروه جهادی شهیده افضل شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: این گروه علاوه بر خدمت‌رسانی به اهالی شهرک انقلاب در روستا‌های اطراف نیز فعالیت دارند، حال و هوای این جهادگران چیزی ورای تلاش‌های روزمره‌شان است.
 
پیشتازی دهه هشتادی‌ها
 
گروه جهادی شهیده افضل متشکل از جوانان دهه هشتادی شهرستان رودبار جنوب است که حضور آن‌ها در متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین محله شهرستان یعنی شهرک انقلاب نشان‌دهنده مشارکت گسترده جوانان در برنامه‌های جهادی است که پرشورتر از گذشته به حرکت‌های جهادی می‌پردازند.
 
اعضای گروه جهادی شهیده نسرین افضل  امسال نیز همچون سال‌های گذشته با حضور در موکب‌ اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام رودبار جنوب در کربلای معلی به زائران کربلا خدمت‌‌رسانی کردند و با پخت و توزیع غذای محلی شهر خود، خدمت‌رسانی شایانی کردند.
 
جهاد در راه ایمان و انسانیت، آن‌ها را به سوی کربلا روانه کرد، در روزهای مقدس، جهادگران عرصه خدمت، با دست‌های پرمهر و قلب‌هایی مملو از محبت حسینی، در کنار زائران بودند.
 
 منبع:رودبار ما
انتهای خبر/پورحیدر


بانوانی که بی‌منت‌ خدمت جهادی می‌کنند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? بانوانی که بی‌منت‌ خدمت جهادی می‌کنند