باند دوم محور کرمان – بافت کلنگ زنی شد

گروه استان‌ها – مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: عملیات محور کرمان – بافت از سال ۸۹ آغاز شده و برای تکمیل پروژه به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، علی حاجی‌زاده صبح امروز در آیین گلنگ زنی عملیات اجرایی احداث باند دوم محور […]

گروه استان‌ها – مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: عملیات محور کرمان – بافت از سال ۸۹ آغاز شده و برای تکمیل پروژه به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، علی حاجی‌زاده صبح امروز در آیین گلنگ زنی عملیات اجرایی احداث باند دوم محور کرمان – بافت(حدفاصل یاس چمن – کیسکان) که با حضور علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و جمعی از مسئولان استانی و محلی برگزار شد با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت و یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی اظهار داشت: به زادگاه سردار شهید سلیمانی پای می‌گذاریم.

وی با عنوان اینکه استان کرمان با وسعت ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع ۱۱ درصد از وسعت کشور را دارا است افزود: سه هزار و ۸۶۱ کیلومتر راه اصلی بزرگراهی در استان کرمان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه جایگاه استان در رتبه سوم حمل کالای کشور و رتبه چهارم براساس تن – کیلومتر است ادامه داد: استان کرمان رتبه هشتم کشور در حمل مسافر را دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت جغرافیایی استان کرمان و نزدیکی به بنادر جایگاه ویژه توسعه‌ای راه‌های استان را گوشزد می‌کند افزود: هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های استان تبدیل به بزرگراه شده و به‌ هزار کیلومتر راه بزرگراهی دیگر نیز نیاز داریم که در سال‌های آینده باید اجرا شود.

حاجی‌زاده یادآور شد: پیگیری‌هایی با کمک نمایندگان برای جذب اعتبارات برای راه‌های استان داشتیم که برای آن امسال از قانون بودجه استفاده خواهیم کرد و از محل اعتبارات ماده ۵۶ برای این مسیر استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه ساخت راه‌ها مشکلاتی داریم که احتیاجات استان را تامین نمی‌کند افزود: با کمک شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور این مشکل بایستی حل شود.

منابع موجود پاسخگوی هزینه‌ بالای نگهداری جاده‌های استان کرمان نیست/کاهش ۲۷ درصد تلفات جاده‌ای کرمان در سال جاری
آخرین وضعیت تردد در جاده‌های استان کرمان؛ از مه‌گرفتگی در جاده‌های برون‌شهری تا واژگونی خودروها
هفت ماه گذشته ۳۴۹ نفر در حوادث رانندگی جاده‌ای شمال استان کرمان جان خود را از دست دادند

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه این قطعه بخشی از مسیر کرمان – بافت است که ارتباط شهرهای بافت، رابر و ارزوئیه را به مرکز استان وصل می‌کند گفت: عملیات اجرایی این محور از سال ۸۹ آغاز شده و تا کنون فقط ۹۰ کیلومتر آن افتتاح شده و هشت کیلومتر هم در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: قطعه امروز هشت کیلومتر با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان است و بیش از ۱۱ هزار مترمکعب خاکریزی و بیش از ۴۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۸ پل دارد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: باقی مانده مسیر هم ۵۴ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن کوهستانی و مابقی حالت تپه ماهور بوده و در کل برای تکمیل پروژه به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




باند دوم محور کرمان – بافت کلنگ زنی شد

منبع:تسنــیم
? باند دوم محور کرمان – بافت کلنگ زنی شد