بازرگانان خوبی نیستیم

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت:«کشاورزان همواره در بخش‌هایی ازجمله کاشت،داشت و برداشت تلاش می‌کنند اما در بسته‌بندی محصولات خیلی عقب هستیم و همانند ۵۰ سال پیش که بسته‌بندی‌های نامتعارف داشتیم،اکنون هم تغییر چندانی نکرده است». محمدمهدی فداکار در آیین اختتامیۀ دومین جشنواره خرمای کلوته جنوب کرمان در شهر عنبرآباد،با تأکید بر اصل کیفیت […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان گفت:«کشاورزان همواره در بخش‌هایی ازجمله کاشت،داشت و برداشت تلاش می‌کنند اما در بسته‌بندی محصولات خیلی عقب هستیم و همانند ۵۰ سال پیش که بسته‌بندی‌های نامتعارف داشتیم،اکنون هم تغییر چندانی نکرده است».

محمدمهدی فداکار در آیین اختتامیۀ دومین جشنواره خرمای کلوته جنوب کرمان در شهر عنبرآباد،با تأکید بر اصل کیفیت محصول افزود:«بسته‌بندی باید متناسب با بازار،مشتری و همۀ سلایق باشد و در این زمینه خیلی عقب هستیم که باید این کمبود را جبران کنیم».

وی همچنین از عدم وجود حمل‌ونقل مناسب در بحث صادرات انتقاد کرد و ادامه داد:«حمل‌ونقل خوبی نداریم و به بحث صادرات آسیب زدیم و مهم‌ترین کار در تولید،انتقال محصولات است که به درستی به کشور هدف برسانیم».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایسنا کرمان،فداکار بیان کرد:«ما عمدتاً تولیدکنندگان خوبی هستیم اما تجار و بازرگانان خوبی نیستیم و به همین دلیل درصد موفقیت ما کم است و ارزش افزوده قابل توجهی نداریم».

وی به رسمیت شناختن تخصص را برای رونق صادرات خواستار شد و اظهار کرد:«تخصص را باید به رسمیت بشناسیم ‌و تشکل‌های صادراتی و بازاریابی را فعال و حمایت کنیم زیرا اتاق بازرگانی کرمان در سطح ایران حرف اول را می‌زند و باید در حوزۀ محصولات خاص سرمایه‌گذاری کنیم و بدون سازماندهی و برنامه‌ریزی کاری از پیش نخواهیم برد».

استاندار کرمان گفت:«تولید زیاد،اُفت قیمت را رقم می‌زند و باید همه در بحث آفت خرما وارد عمل شوند و اگر این اقتصاد آسیب ببیند،حاشیۀ امنیتی دارد».

وی مرکز سورتینگ را یک ظرفیت دانست و خاطرنشان کرد:«این ظرفیت باید حمایت شود و آزمایشگاه جامع دانشگاه آزاد اسلامی مجوز را از غذا و دارو اخذ کرده و آمادۀ خدمات‌رسانی است و همۀ آزمایشات را با کیفیت بالا انجام می‌دهد».

فداکار از حل مشکلات تعرفه‌گذاری در بخش محصولات کشاورزی نیز خبر داد و افزود:«از پیشنهادات صادرکنندگان و تُجار جنوب کرمان حمایت می‌کنیم». /پ




بازرگانان خوبی نیستیم

منبع:خبر کرمان
?

بازرگانان خوبی نیستیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی