بازدید وزیر میراث فرهنگی از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی زرند و کوهبنان + تصویر

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته با استقبال مقامات استانی و با هدف افتتاح و بازدید از چند پروژه گردشگری به استان کرمان سفر کرد. وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گام اول سفر خود به شهرستان زرند، با حضور در […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز گذشته با استقبال مقامات استانی و با هدف افتتاح و بازدید از چند پروژه گردشگری به استان کرمان سفر کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گام اول سفر خود به شهرستان زرند، با حضور در گلزار شهدای شهر خانوک به شهدای این شهر ادای احترام کرد، لقب «چریک پیر» سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به خانم زهرا اسدی داد که اکنون بر سنگ مزار او حک شده است.

ضرغامی ضمن زیارت مرقد بانو زهرا اسدی با اشاره به خدمات چریک پیر، اظهار داشت: گردشگران مقاومت می‌توانند برای زیارت مزار این بزرگوار به این منطقه بیایند.

وی افزود: این بانوی بزرگوار در این منطقه کوچک پایگاه مقاومت راه‌اندازی کرد و با بسیج کردن خانم‌های این خطه برای رزمندگان در دوران دفاع‌مقدس نان پخت می‌کردند، بنابراین با توجه به اینکه در این منطقه کوچک شهدای زیادی داریم، اگر این منطقه را پایگاه مقاومت بدانیم، کار درستی است.

به گزارش تسنیم، سرکشی از خانواده رزمنده چریک پیر و بازدید از خانه بانو زهرا اسدی که به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری مقاومت است، گام بعدی ضرغامی در شهرستان زرند بود.

بازدید از بازار تاریخی وکیل زرند افتتاح فاز اول پروژه مجتمع گردشگری جعفری و بازدید از پروژه بوم‌گردی خانه ایرانمنش در روستای اسماعیل‌آباد شهرستان زرند از دیگر برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان زرند بود.

ضرغامی در بازدید از مجتمع گردشگری بهشت پنجم به بررسی مشکلات سرمایه‌گذار این مجتمع پرداخت و دستور همکاری لازم برای رفع این موضوعات را از محل تبصره ۱۸ برای تکمیل بخش اقامتی داد.

محمد جواد جعفری سرمایه‌گذار مجتمع گردشگری بهشت پنجم در این بازدید با بیان اینکه کلید احداث این مجتمع از سال ۹۳ زده شده و ۵۳ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده که فقط ۱۱ میلیون آن تسهیلات گرفتیم و مابقی آن آورده شخصی بوده است، افزود: اکنون فاز اول مجتمع گردشگری راه‌اندازی شده و ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل فاز دوم این پروژه نیاز است.

سفر به شهرستان کوهبنان گام دوم سفر ضرغامی در سفر به استان کرمان بود که بازدید از معدن زغال سنگ پابدانا با تمرکز بر موضوع گردشگری معدن در شهرستان کوهبنان، افتتاح بوم‌گردی مارکو، بازدید از خانه آل‌طا‌ها و بازدید از بافت تاریخی طغرل‌الجرد از برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به این شهرستان است.

عزت‌الله ضرغامی در سفر به شهرستان کوهبنان از معدن زغال سنگ پابدانا نیز بازدید کرد و اظهار داشت: قصد داریم این منطقه را به یک مرکز گردشگری تبدیل کنیم.

وی با حضور در بخش طغرالجرد از توابع شهرستان کوهبنان، گفت: این منطقه بافت ویژه‌ای دارد و طبق مطالعات انجام شده، بافت بخش طغرالجرد واجد ارزش است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه برای ثبت ملی آن مطالعات تکمیلی در حال انجام است، افزود: مردم باید بدانند با ثبت این بافت تاریخی محدودیت‌هایی در ساخت و ساز و همچنین عرصه و حریم برای آنها ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت تاریخی این منطقه به عنوان میراث ملموس بیان کرد: برای ثبت ملی طغرالجرد بررسی‌های علمی و کارشناسی را انجام می‌دهیم و امیدواریم سرمایه‌گذاران به ظرفیت‌های این منطقه پی برده و برای سرمایه‌گذاری ورود کنند.

ضرغامی در مراسم افتتاح اقامتگاه بومگردی و سفره خانه سنتی مارکو کوهبنان نیز با بیان اینکه کسی که به کرمان می‌آید باید ترانه‌های مرحوم ایرج بسطامی که خود اصالتی کرمانی دارد را بشنود، گفت: باید در اماکن گردشگری به فرح‌بخش کردن فضاها توجه بیشتری شود.

به گزارش تسنیم، راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی مارکو از سال ۱۳۹۷ آغاز شده امروز با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی کشور و تعدادی از مسئولان بومی و محلی افتتاح شد.

اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه سنتی با حجم سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومان راه‌اندازی و زمینه اشتغال ۱۰ نفر در این واحد فراهم شده است.

استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی , استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی ,

استان کرمان , وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی , عزت الله ضرغامی ,

انتهای پیام/۵۱۱/




بازدید وزیر میراث فرهنگی از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی زرند و کوهبنان + تصویر

منبع: تسنــیم
? بازدید وزیر میراث فرهنگی از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی زرند و کوهبنان + تصویر