بارندگی‌های مانسون در مسیر کرمان/ ‌سیل “جنوب و جنوب غرب” کرمان را تهدید می‌کند

استاندار کرمان با بیان اینکه از امشب بارندگی‌های مانسون در استان آغاز می‌شود، گفت: بیشترین مخاطره بروز سیل نیز در جنوب و جنوب غرب وجود دارد. – اخبار استانها – محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از رویداد هم افزایی مدیریت ایران با حضور در غرفه فت فتو در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در ارتباط […]

استاندار کرمان با بیان اینکه از امشب بارندگی‌های مانسون در استان آغاز می‌شود، گفت: بیشترین مخاطره بروز سیل نیز در جنوب و جنوب غرب وجود دارد.

– اخبار استانها –

محمدمهدی فداکار در حاشیه بازدید از رویداد هم افزایی مدیریت ایران با حضور در غرفه فت فتو در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در ارتباط با احتمال طغیان رودخانه ها در این استان و آمادگی مدیریت بحران اظهار داشت: پس از اعلام هشدار ‌هواشناسی در کرمان، گروه‌های امدادی در کرمان به حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند و ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نیز تشکیل شد.

‌وی با بیان اینکه هشدار ‌هواشناسی در کرمان صادر شده ‌و طبق تجربه یک دهه گذشته سیل ناشی از بارندگی‌های مانسون در کرمان خسارت بار بوده است، افزود: پیش بینی شده ‌که در شهرستان‌های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، صفاییه، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان، میانده جیرفت و نرماشیر بارندگی و یا طوفان روی می‌دهد این ناپایداری‌ها از امشب آغاز و تا جمعه شب ادامه می‌یابد.

استاندار کرمان با بیان اینکه بیشترین مخاطره بروز سیل نیز در جنوب و جنوب غرب وجود دارد، تصریح کرد: به گروه‌های کوهنوردی و روستایی‌ها و عشایر نیز هشدار داده شده که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و از مردم خواسته شده که از رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند و از حضور در مناطق سیل خیز و انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

فداکار از تشکیل ستاد پیشگیری از بحران در کرمان خبر داد و ادامه داد: بیشترین مخاطره بروز سیل نیز در جنوب و جنوب غرب وجود دارد،‌ جلسه کارگروه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نیز در استانداری کرمان تشکیل شده  و همه دستگاه‌های امدادی در حال آماده باش قرار دارند و از فرمانداران خواسته شده که تدابیر فوری را جهت جلوگیری از ورود سیل به مراکز جمعیتی انجام دهند.

وی از مردم، گردشگران، عشایر و روستاییان خواست از بستر رودخانه‌ها دور شوند زیرا بارش‌ها در بالا دست روی می‌دهد و در حالی که آسمان کاملاً آفتابی است اما سیل از بالا دست به صورت ناگهانی از راه می‌رسد. این پدیده فقط همراه بارندگی نخواهد بود هر چند که گستره بارشها از روز سه شنبه گسترده‌تر می‌شود و پنجشنبه و جمعه بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به وقوع بارش‌های سیل‌آسا در هفته جاری به هشدارهایی در خصوص پیشگیری و اقدامات امدادی خطرات احتمالی وقوع سیل و آبگرفتی معابر اشاره کرد و گفت:‌ طی هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطق جنوب و غرب استان رشد ابرهای هم‌رفتی، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.بنابراین در اکثر مناطق استان شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود. آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب از بالادست و سیلابی شدن مسیل‌ها در بسیاری از مناطق استان پیش بینی شده است

انتهای پیام/




بارندگی‌های مانسون در مسیر کرمان/ ‌سیل “جنوب و جنوب غرب” کرمان را تهدید می‌کند

منبع: تسنــیم
? بارندگی‌های مانسون در مسیر کرمان/ ‌سیل “جنوب و جنوب غرب” کرمان را تهدید می‌کند