ایران دیگر مجالی نخواهد داد تا تهدیدی بی پاسخ بماند

یاسر میر چراغخانی گفت: امروزه بلوغ قدرت جمهوری اسلامی ایران و همچنین پایان دوره صبر استراتژیک ایران دیگر مجالی نخواهد داد تا تهدیدی بی پاسخ بماند. یاسرمیرچراغخانی کارشناس ارشدعلوم سیاسی در گفتگو با فت فتو؛ گفت: فرمانده معظم کل قوا مدظله العالی در دیدار با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در […]

یاسر میر چراغخانی گفت: امروزه بلوغ قدرت جمهوری اسلامی ایران و همچنین پایان دوره صبر استراتژیک ایران دیگر مجالی نخواهد داد تا تهدیدی بی پاسخ بماند.

یاسرمیرچراغخانی کارشناس ارشدعلوم سیاسی در گفتگو با فت فتو؛ گفت: فرمانده معظم کل قوا مدظله العالی در دیدار با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در پاسخ به تهدیدات ایالات متحده آمریکا در خلال مذاکرات هسته ای آن دوران به دولت مردان آمریکا (بخوانید دنیا) جمله ای را خطاب می‌کنند که نشان از پایان صبر استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و رو نمایی از دکترین نظامی جدید جمهوری اسلامی است ایشان بیان می‌کنند که دوران بزن و در رو به پایان رسیده است و اگر بزنید می‌خورید.

وی افزود: امروزه مناقشات نقطه ای و غیرمستقیم جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورها در همین راستا یعنی تهدید در برابر تهدید معنا می شود که در ادامه به برخی از مصادیق آن که اخیرا به وقوع پیوسته است خواهیم پرداخت.

میرچراغخانی بیان کرد: کشور یونان در ماه آوریل یک کشتی نفتی جمهوری اسلامی ایران را با نام لانا و با ۱۹ خدمه روس در آب های خود توقیف کرده و پس از صدور حکم جعلی دادگاه اول در اختیار کشور آمریکا قرار داد که آمریکا در ماه مه مقداری از محموله این کشتی را که آمار دقیقی از آن در دسترس نیست منتقل کرد.

کارشناس ارشدعلوم سیاسی  تاکید کرد: جمهوری اسلامی در واکنش به این اقدام دزدی دریایی و حرکت خلاف قوانین بین المللی آب های آزاد کشور یونان به سازمان های بین المللی(بخوانید بین الدولی) اعتراض و شکایت خود را مطرح کرده و حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ داشت.

میرچراغخانی ادامه داد: در مورخ جمعه ۷ خردادماه سپاه پاسداران اقدام به توقیف دو فروند کشتی نفتی یونان در آب های خلیج فارس کرد تا به دنیا باری دیگر نشان دهد که صبر استراتژیک جمهوری اسلامی سال هاست که به سر رسیده است و دیگر قابل امتحان نیست.

وی تصریح کرد: پس توقیف دو کشتی نفتی یونان، دادگاه استیناف منطقه چاکلیس در یونان چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه حکم دادگاه اول راجع به توقیف و مصادره نفت جمهوری اسلامی ایران و استرداد آن به ایالات متحده آمریکا را لغو کرد و بار دیگر به دنیا ثابت کرد که زبان دنیا امروز زبان زور و قدرت است تا متوسل شدن به نهاد ها و سازمان های جعلی بین المللی که در مواقع لازم جز تماشاگری کاری از دستشان ساخته نیست. 

کارشناس ارشدعلوم سیاسی افزود: پاسخ متقابل به ترور سرهنگ شهید سپاه قدس یعنی شهید صیادخدایی نیز در همین راهبرد جمهوری اسلامی جای می‌گیرد که ایران بلافاصله با پهپاد انتحاری در منطقه کردستان عراق با به درک واصل کردن فرمانده جوخه های ترور موساد و همراهانش که خدا داند طراح ترور چند نخبه در دنیا بوده است.

وی گفت:  پاسخ متقابل به حرکت کور رژیم جعلی صهیونیستی را داد و در امتداد همین حرکت در روز پنجشنبه ۱۹ خرداد دو افسر عالی رتبه این رژیم را نیز در ابوظبی حذف کرد تا به رژیم صهیونیستی بفهماند راهبرد ما درمقابل شما یکی بزنید ده تا می خورید است. 

میرچراغخانی اظهار کرد: همانطور که پاسخ اخیر جمهوری اسلامی ایران به حمله سایبری رژیم صهیونیستی به سامانه های اینترانی(داخلی) شهرداری تهران سریع و بسیار وسیع تر و کاری تر بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن سامانه های داخلی شهرداری تهران برای دقایقی این سامانه هارا از دسترس خارج کرد اما چندروزی طول نکشید که در تاریخ ۹ ژوئن با یک حمله سایبری بسیار هدفمند از خاک عراق هکر ها زیرساخت های رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرارداده و سامانه های معاملاتی بورس تل آویو را هک کردند که در پی آن ارزش سهام بسیاری از شرکت های این رژیم ریزش کرد.

کارشناس ارشدعلوم سیاسی گفت:  قبلا نیز اینگونه حملات سایبری متوجه اسراییل شده است که یک مورد آن در فروردین اتفاق افتاد که تیم های هکری طی یک حمله سایبری وب سایت های دولتی این رژیم را از کار انداختند که روزنامه هاآرتص این حمله را بزرگترین حمله سایبری علیه این رژیم اعلام کرد. 

میرچراغخانی بیان کرد: اما ختم کلام این تحلیل این است که امروزه بلوغ قدرت جمهوری اسلامی ایران و همچنین پایان دوره صبر استراتژیک ایران دیگر مجالی نخواهد داد تا تهدیدی بی پاسخ بماند و قطعا پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هر تهدیدی بسیار کاری تر و در سطحی وسیع تر اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود:  این به وضوح در تقابل های نقطه ای اخیر جمهوری اسلامی ایران با برخی از کشورهای بلوک غرب مشاهده شده و باری دیگر برای آنها قابل امتحان نیست کمااینکه رژیم جعلی صهیونیستی با ایجاد تهدیدات توخالی و هیاهوهای متولی سعی در تامین امنیت خود و تداوم موجودیت به افتاده خود دارد که این امر نیز سرعت نزدیک شدن به پایان خط را برای این رژیم بالا می برد. 

انتهای پیام/ تاج الدینی
 




ایران دیگر مجالی نخواهد داد تا تهدیدی بی پاسخ بماند

منبع:آرمـان
? ایران دیگر مجالی نخواهد داد تا تهدیدی بی پاسخ بماند