ایران در جشن و سرور | برپایی مراسم ویژه میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت در سراسر کشور/ ایران یکپارچه غرق شادی شد + فیلم

گروه استان‌ها- در آستانه میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) ایران غرق در شادی و سرور شد. – اخبار استانها – به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو از تهران، هر ساله با نزدیک شدن تقویم قمری به یازدهمین روز از ماه ذی‌القعده به مناسبت میلاد باسعادت هشتمین اخترتابناک آسمان امامت […]

گروه استان‌ها- در آستانه میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رضا(ع) ایران غرق در شادی و سرور شد.

– اخبار استانها –

به‌گزارش گروه استان‌های فت فتو از تهران، هر ساله با نزدیک شدن تقویم قمری به یازدهمین روز از ماه ذی‌القعده به مناسبت میلاد باسعادت هشتمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت ایران سراسر شور و شادی می‌شود.

مؤمنان حضرتش در ایران از نخستین روز همین ماه  یعنی ولادت حضرت معصومه (س) که روز دختر نام گرفته به مناسبت آغاز دهه کرامت تا فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا(ع) روز و شب مراسمی ویژه برپا می‌کنند و هر یک در تلاش هستند به نوعی با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت(ع)؛ گامی سازنده در راستای خدمت به دیگران برداشته و خوبی، نیکی، بخشش و مسلمانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

خراسان رضوی

مشهدمقدس، یا امام رضاجانم تنها دو قدم مانده به میلادت و من هر لحظه دلتنگ‌تر و بی قرار تر می‌شوم …

هر چه عقربه‌های ساعت به میلادت نزدیکتر می‌شود دلتنگ تر و بی قرار تر می‌شوم ای قرار بیقراری‌ها  … 

آری، هر چه به شب و روز میلاد امام مهربانی‌ها نزدیک‌تر می‌شویم، حال و هوای حرم بهاری‌تر از قبل می‌شود. از هر طرف صدای سلام و صلوات به گوش می‌رسد. ریسه چراغ‌های چشمک زن که در همه جا به چشم می‌خورد، پرچم‌های رنگارنگ و فواره‌های رنگی حوض صحن‌ها و نسیم بهشتی که در صحن و سرای حرم می‌وزد همه و همه بشارت نزدیک شدن میلاد نور را می‌دهند. تنها دو قدم دیگر تا میلاد نور و میلاد امام مهربانی‌ها باقی مانده است.

آقای رئوف
دلتنگم
ولی پای آمدنم نیست
لطفا
ایندفعه را
با دلم قرار بگذار
چون
فقط لبخند تو
به دلم قرار می‌دهد

 

 

بوشهر

به گزارش فت فتو از بوشهر، همزمان با شب میلاد امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جشن و مراسم ویژه‌ای در نقاط مختلف استان بوشهر با حضور خادمیاران رضوی و مردم ولایت‌مدار در حال برگزاری است.

در این راستا خدام حرم رضوی با حضور در شهرها و روستاهای استان بوشهر مراسم ویژه‌ای برپا کرده‌اند

سرود، مولودی‌خوانی، شعرخوانی کودکان و سخنرانی در وصف امام هشتم شیعیان از جمله برنامه‌های این روز مبارک و میمون است.

ذکر صلوات خاصه امام رضا (ع) و مولودی‌خوانی، حضور در بیمارستان‌ها، دیدار با کادر درمانی و پزشکی، عیادت بیماران، حضور در مناطق محروم و گره‌گشایی از مشکلات محرومان از برنامه‌های خادمان حرم رضوی در دهه کرامت استان بوشهر است.

در همین راستا مراسم جشن میلاد امام رضا علیه‌السلام در منازل، حسینیه‌ها، مساجد، امام‌زاده‌ها، مصلا جمعه و نقاط مختلف استان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

 

آذربایجان غربی

به گزارش فت فتو از ارومیه، مراسم جشن و سرور به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) با حضور خادمان بارگان منور رضوی در شهرستان‌های مختلف آذربایجان‌غربی برگزار شد.

این برنامه‌ها شامل پرچم گردانی و جشن خیابانی، اجتماعات خادمیاران رضوی در مناطق مختلف استان و نیز تمسک مردم به پرچم متبرک بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) است و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی، شنبه شب با برگزاری مراسم اختتامیه در شهر ارومیه، به پایان می‌رسد.

 

کاشان

به گزارش فت فتو از   کاشان ، دهه کرامت همزمان با تولد حضرت فاطمه معصوم(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در شهر کاشان ویژه برنامه‌های مختلفی برگزار شده و عموم مردم دارالمؤمنین کاشان در شادیانه ولی نعمت ایران زمین و خواهر مکرمه آن حضرت شرکت می‌کنند.

امسال با توجه به بهبود شرایط کرونایی و وضعیت ابی شهر کاشان چهاردهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان برگزار می‌شود و ویژه برنامه‌هایی در قالب این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله کودک و نوجوان و برپایی غرفه‌های مختلف ویژه این سنین و دیگر برنامه‌های شادیانه این ایام در نظر گرفته شده است.

 

 

برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه کرامت از ۳۰ شبکه بین‌المللی پخش می‌شود
فعالان فرهنگی و دینی مرکز کردستان به‌مناسبت دهه کرامت تجلیل شدند
دهه کرامت روزانه ۷۰ ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی از حرم رضوی پخش می‌شود

کرمانشاه

به گزارش فت فتو از   کرمانشاه ، عطر کاروان زیر سایه خورشید در فضای استان کرمانشاه پیچیده و شمیم آستان قدس رضوی فضای محله‌های مختلف را عطرآگین کرده است تا در دهه کرامت و روزهای منتهی به میلاد امام رضا(ع) مردم مرزنشین این خطه از دور بر خورشید آسمان ایران اسلامی سلام دهند و با پرچم بارگاه ملکوتی شمس الشموس متبرک شوند.

 

 

خبردرحال تکمیل…

انتهای پیام/ی




ایران در جشن و سرور | برپایی مراسم ویژه میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت در سراسر کشور/ ایران یکپارچه غرق شادی شد + فیلم

منبع: تسنــیم
? ایران در جشن و سرور | برپایی مراسم ویژه میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت در سراسر کشور/ ایران یکپارچه غرق شادی شد + فیلم