ایرانی‌ها در دوران اسارت نیز اتحاد را معنا بخشیدند | اخبار استان کرمان

رزمنده دوران دفاع مقدس کرمانی در گفتگویی شرایط اسارت رزمندگان دفاع مقدس ایران اسلامی را تشریح کرد. سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در ۲۶ مردادماه گفت: در دوران دفاع مقدس ۴۲ هزار نفر از رزمندگان ما به اسارت دشمن […]



رزمنده دوران دفاع مقدس کرمانی در گفتگویی شرایط اسارت رزمندگان دفاع مقدس ایران اسلامی را تشریح کرد.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در ۲۶ مردادماه گفت: در دوران دفاع مقدس ۴۲ هزار نفر از رزمندگان ما به اسارت دشمن در آمدند که ۸۰ درصد این رزمندگان مجروح بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس کرمانی ادامه داد: با کمال تأسف هزار و ۸۳۵ نفر از اسرا در اسارت به‌شهادت رسیدند که ۲۸ نفر از آنان مربوط به استان کرمان بود.

وی بیان کرد: آزادگانی که به اسارت دشمن در آمدند دو تا ۱۸ سال اسارت را تحمل کردند که پنج نفر از این اسرا خانم بودند. خانم‌ها آباد، ناهیدی، آزموده، بهرامی میرشکار در خرمشهر به اسارت دشمن در آمدند و  ۴۰ ماه اسارت را تحمل کردند و همچنین شهید تندگویان، وزیر نفت دولت شهید رجایی در دوران اسارت در سلول‌ها رژیم بعث عراق به درجه فیع شهادت نائل آمد.

حسنی‌سعدی با بیان اینکه ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ اولین گروه از اسرای ایران آزاد و به کشور باز می‌گشتند، عنوان کرد: پس از آن گروه گروه اسرا مبادله شدند؛ اسیران حزب بعث عراق در ایران ۷۴ هزار نفر بودند که ۱۵ هزار نفر آنان کتبی و رسمی درخواست پناهندگی به ایران را داشتند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ابراز کرد: ۱۵ نفر از اسرای ایرانی در یک اردوگاه قطع نخاع گردنی و از ناحیه کمر بودند که سه نفر از آنان مربوط به استان کرمان بودند.

وی با بیان اینکه اسیران در چنگال حزب بعث عراق بسیجی، سرباز، نیروهای نظامی و انتظامی، شخصی و عشایر بودند، اظهار کرد: افراد با تفاوت‌های صنفی و ملیتی، بسیار عزت‌مندانه تحمل و صبوری کردند و تسلیم خواسته، افکار و عقاید دشمن نشدند و افرادی مانند شهید لشکری بعد از ۱۸ سال به‌سلامت بازگشت و بعداً به‌درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حسنی‌سعدی خاطرنشان کرد: از آن ۲۳ نفری که دشمن رژیم بعثی را کلافه و عصبانی کرده بودند، ۱۸ نفر آنان بچه‌های استان کرمان بودند و شهید شهسواری که مقابل دوربین قاطعانه گفت «مرگ بر صدام، ضداسلام» و خبرنگاران فرانسه این مهم را ضبط و انعکاس دادند، افتخار استان کرمان و شهرستان کهنوج بود.

انتهای خبر/م


ایرانی‌ها در دوران اسارت نیز اتحاد را معنا بخشیدند

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ایرانی‌ها در دوران اسارت نیز اتحاد را معنا بخشیدند