ایران، الگوی برتر برای کشورهای اسلامی

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کرمانی گفت: ایران، نه فقط بدون حمایت آمریکا بلکه در حال درگیری نیز بزرگ‌ترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه بود این پدیده ایران را به یک الگو تبدیل کرده است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مسلم معین‌الدینی گفت: همان‌طور که مقام‌ معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) در سالگرد ارتحال‌امام بیان داشتند، آن […]



تحلیل‌گر مسائل سیاسی کرمانی گفت: ایران، نه فقط بدون حمایت آمریکا بلکه در حال درگیری نیز بزرگ‌ترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه بود این پدیده ایران را به یک الگو تبدیل کرده است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مسلم معین‌الدینی گفت: همان‌طور که مقام‌ معظم‌ رهبری(مدظله‌العالی) در سالگرد ارتحال‌امام بیان داشتند، آن چه امام درباره آینده فلسطین پیش‌بینی کرده بودند، امروز درحال تحقق است، جهان زوال و آب‌شدن رژیم‌صهیونیستی را به چشم می‌­بیند.

وی افزود: آن چه که تا چندی پیش بعید به‌نظر می‌آمد و همین بعید و به زعم برخی محال، موجب گشته بود تا بعضی از دولت‌های منطقه طرح دوستی با این رژیم منحوس را دنبال کنند.

معین‌الدینی عنوان کرد: اما امام نه تنها زوال اسرائیل را پیش‌بینی کرد که خود از علل و عوامل این زوال است، چرا که زوال امری دفعی و مقطعی نیست بلکه یک فرآیند و امر تدریجی است که آغاز این فرایند همان حرکتی است که از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز گشت.

این تحلیل‌گر سیاسی اذعان کرد: قیامی که رهبر آن از همان روز نخست یکی از اهدافش را مبارزه با نفوذ این رژیم در ارکان حکومت ایران معرفی کرد، لذا زمانی که این قیام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به سرانجام رسید موشه دایان، وزیر دفاع وقت اسرائیل گفت : «انقلاب‌اسلامی ایران زلزله‌ای است که منطقه خاورمیانه را سخت تکان داد و اسرائیل را با خطر جدی روبرو ساخت».

معین‌الدینی اظهار کرد: چون دایان خوب فهمیده بود که این انقلاب همانند یک دومینو سایر تکه‌های دومینوی استکبار و صهیونیسم در منطقه و بلکه جهان را خواهد انداخت چرا که این انقلاب، الگوی مقاومت در برابر استکبار در هر سطحی بود؛ در سطح داخل که نماد آن طاغوت پهلوی بود و در سطح خارج که نماد آن صهیونیسم و استکبار است.

وی بیان کرد: مطلبی که در جای دیگر جرج فریدمن (اندیشمند مجاری-آمریکایی ) این گونه به آن اشاره می‌کند : « مشکل [ ما با ایران ] آن است که ایران نشان داده است نه فقط بدون حمایت آمریکا بلکه در حال درگیری با آمریکا نیز می‌توان بزرگترین قدرت تکنولوژیک و نظامی منطقه بود این پدیده ایران را به یک الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل کرده است… »

تحلیل‌گر کرمانی تصریح کرد: این الگو، این مدل، حاصل عمل امام راحل است، اما بایستی توجه داشت الگوسازی تنها بخشی از ماجراست، بخش دیگر حفظ و حراست از الگو و مدل است.

وی تاکید کرد: در ایام و سال‌های پس از ارتحال‌امام بسیار تلاش شد تا ایران و انقلاب ایران از الگو بودن انداخته شود و این القاء صورت گیرد که انقلاب‌اسلامی ایران نیز بالأخره چاره‌ای جز کوتاه آمدن در برابر آمریکا نداشت.

معین‌الدینی ادامه داد: مطلبی که گاهی در فضای داخلی کشور نیز بسامد پیدا کرد و عده‌ای را به این خیال خام انداخت که امام را بایستی در موزه تاریخ جست و جو کرد. حال آن که امروز از اثری از آن خیال‌پردازان  نیست، درحالی که امام مسیر آینده را نیز ترسیم کرده است و این مطلبی است که استراتژیست (راهبردنگار) مشهور آمریکایی، برژینسکی این‌گونه به آن اشاره دارد که، تاریخ به پیچ بزرگی رسیده است که [امام] خمینی و [امام] خامنه‌ای تابلوهای راهنمای آن را نصب کرده‌اند.

تحلیل‌گر سیاسی گفت: حراست از این الگو در تمام سال‌های پس از انقلاب به بهترین شکل توسط مقام معظم‌رهبری اتفاق افتاد آن زمان که افرادی سعی داشتند با خواب و خاطره‌بازی از امام عزیز چهره‌ای سازش‌پذیر القا کنند، آن کس که به معنای واقعی اثر و الگوی امام را حفظ و نشر داد مقام معظم‌رهبری بودند، او که به اذعان برجسته‌ترین سیاست‌مداران آمریکایی، طرح و نقشه‌های دشمن را ابتر گذاشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دیروز این الگو، موجب حرکت‌های مقاومت به صورت جداجدا بوده و امروز این ماندگاری الگو، آن حرکت‌های جزیره‌ای را همچون قطعات پازل به جبهه‌ای واحد علیه صهیونیسم و سلطه آمریکا با نام جبهه مقاومت تبدیل کرده است.

منبع:بوتیانیوز

انتهای خبر/ تاج‌الدینی
 


ایران، الگوی برتر برای کشورهای اسلامی

منبع:آرمـان
? ایران، الگوی برتر برای کشورهای اسلامی