ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌

یک فعال تعاونی با بیان اینکه ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌ها بهتر به ثمر می‌رسد، گفت: تعاونی‌ها موجب خلق فرصت‌های شغلی و توسعه مناطق محروم می‌شوند. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ عبدالله بهرامی تعاونی‌ها را بنگاه‌های مردمی و عدالت‌محور دانست که موجب تجمیع سرمایه‌های خرد و توزیع عادلانه درآمد […]



یک فعال تعاونی با بیان اینکه ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌ها بهتر به ثمر می‌رسد، گفت: تعاونی‌ها موجب خلق فرصت‌های شغلی و توسعه مناطق محروم می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ عبدالله بهرامی تعاونی‌ها را بنگاه‌های مردمی و عدالت‌محور دانست که موجب تجمیع سرمایه‌های خرد و توزیع عادلانه درآمد در کشور می‌شوند.

این فعال تعاونی ادامه داد: بخش تعاون سهم به‌سزایی در اشتغال‌زایی دارد و ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌ها بهتر به نتیجه می‌رسد.

وی تصریح کرد: بنگاه‌های تعاونی به لحاظ اقتصادی زمینه‌ساز عدالت و مساوات هستند و جلوی فقر و نابربرای را می‌گیرند، بنابراین انتظار می‌رود دولت در زمینه توسعه بخش‌های مولد اقتصاد و اشتغال ارزان توجه به تعاونی‌ها را مدنظر قرار بدهد.

بهرامی بر ضرورت استفاده از توانمندی‌های شبکه تعاون تاکید کرد و گفت: تعاونی‌ها موجب خلق فرصت‌های شغلی و توسعه و آبادانی خصوصاً در مناطق محروم می‌شوند از این رو ساماندهی زنان و کارگران و کارجویان در بستر تعاونی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع دستی، فرش و گردشگری اتاق تعاون ایران درعین حال با اشاره به توسعه صادرات غیرنفتی در کشور گفت: با وجود آن‌که فرش دستباف بخش عمده‌ای از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد اما در طول سال‌های اخیر به‌دلیل تحریم‌ها، صنعت فرش تحت تاثیر قرار گرفت و ارزآوری آن دچار مشکل شد به نحوی که این مساله روی تنزل رتبه جهانی ایران در صادرات فرش نیز اثرگذاشت. در حالی که تشکل‌های تعاونی در توسعه صادرات غیرنفتی نقش آفرین هستند و بسیاری از محصولات ایرانی که به کشورهای دنیا و همسایه صادر می‌شود توسط تعاونی‌ها صورت می گیرد.

وی در پایان توانمندسازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و به‌روزرسانی آن‌ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت مغفول مانده بخش تعاون شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/م
 


ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌

منبع:آرمـان
? ایجاد کسب و کارهای خانگی در قالب تعاونی‌