ایجاد اولین کارگروه اشتغال رضوی در شهرستان زرند

مسئول کانون اشتغال کانون‌ها خدمت رضوی در کرمان گفت: فاز دوم سند زیست بوم اشتغال را آغاز و اولین کارگروه شهرستانی را در شهر زرند برگزار کردیم. هادی محمدی پور‌نجیب در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  از تشکیل اولین کارگروه اشتغال شهرستانی زیرمجموعه مرکز استان خبر داد و گفت: بعد […]



مسئول کانون اشتغال کانون‌ها خدمت رضوی در کرمان گفت: فاز دوم سند زیست بوم اشتغال را آغاز و اولین کارگروه شهرستانی را در شهر زرند برگزار کردیم.

هادی محمدی پور‌نجیب در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»  از تشکیل اولین کارگروه اشتغال شهرستانی زیرمجموعه مرکز استان خبر داد و گفت: بعد از اتمام سند زیست بوم اشتغال و کارآفرینی در مجموعه خادمیاری استان کرمان و ارائه آن به تمام مدیران استانی امروز فاز دوم این سند را آغاز کردیم و اولین کارگروه شهرستانی را در شهر زرند شکل دادیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این کارگروه مورد استقبال فرماندار شهرستان زرند قرار گرفته است، عنوان کرد: با حضور نمایندگان بنیاد کرامت رضوی آستان قدس در کرمان این جلسه تشکیل شد و ضمن معرفی رابط شهرستانی کانون تخصصی اشتغال و کارآفرینی، مفاد سند زیست‌بوم اشتغال نیز تشریح شد.

مسئول کانون اشتغال و کارآفرینی دبیرخانه کانون‌ها خدمت رضوی در کرمان اذعان کرد: در راستای تدوین سند، اولین مسئله مطرح شده، نحوه راه‌اندازی شرکت تعاونی‌هایی که مشارکت مردمی را در اقتصاد بالا می‌برد، بود و بعد از آن نحوه قرارگرفتن خیریه‌هایی که تنها کارشان توزیع بسته‌های معیشتی است در کنار سند اشتغال و هدایت سرمایه‌های خیران به سمت تولید و اشتغال بود.

پور نجیب افزود: طبق گزارشی که مسئول اداره تعاون شهرستان زرند ارائه کرد، تعداد ۶۰۰ شرکت تعاونی را به ثبت رسانده و ۱۱۰ عدد آن‌ها فعال هستند که مابقی قرار است با همت مسئولان و رابطان اشتغال به مرحله فعالیت ارتقاء یابند.

وی ادامه داد: فعال‌سازی شرکت تعاونی‌های شهرستان زرند را مسئول کمیته امداد در همراه‌سازی خیران و موسسات خیریه بر عهده گرفت و رابطین اشتغال نیز قرار شد تا سرمایه را جذب و انواع مشاورات حقوقی، روابط کاری و بازار فروشی را به آنان ارائه کنند.

مسئول کانون اشتغال و کارآفرینی آستان قدس رضوی با بین اینکه ما یک نهاد اجرایی نیستیم و تنها وظیفه همراه‌سازی را بر عهده داریم گفت: رئیس بنیاد علوی در این شهرستان وظیفه شناسایی مشاغل مورد نیاز و میزان سرمایه را بررسی کند و به دیگر نهادها اعلام کند که در هر روستا چه ظرفیتی برای ایجاد شغل وجود دارد.

پورنجیب عنوان کرد: هدف از شناسایی پتانسیل‌های هر منطقه قطب‌سازی و تمرکز تولید در یک نقطه و عدم انبوه سازی در تولید یک محصول و غفلت از محصول دیگر است، و امیدواریم که برنامه‌های ما در این عرصه موفق عمل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کارگروه و اعضای آن به صورت پیوسته قرار است به صورت جهادی برای ایجاد اشتغال، تولید و مشارکت کار کنند و گام‌های موفقی را با همراهی یکدیگر و ظرفیت معنوی امام رئوف بردارند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


ایجاد اولین کارگروه اشتغال رضوی در شهرستان زرند

منبع:آرمـان
? ایجاد اولین کارگروه اشتغال رضوی در شهرستان زرند