اگر قرار است مراحل تنفیذ و تحلیف آنقدر طول بکشد چرا با آن عجله انتخابات برگزار کردید؟ تیم رئیسی متاسفانه کار را رها کرده است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس با اشاره به طولانی شدن مراحل واگذاری کار به رئیس‌جمهور جدید به اصلاحات نیوز می‌گوید: مطابق قانون اساسی زمانی که اتفاقی برای ریاست جمهوری رخ می‌دهد، مجبور شدیم ظرف ۵۰ روز انتخابات را برگزار کنیم، تازه به خاطر مراسم‌های تشییع و خاکسپاری و … همین ۵۰ روز هم […]


غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده سابق مجلس با اشاره به طولانی شدن مراحل واگذاری کار به رئیس‌جمهور جدید به اصلاحات نیوز می‌گوید: مطابق قانون اساسی زمانی که اتفاقی برای ریاست جمهوری رخ می‌دهد، مجبور شدیم ظرف ۵۰ روز انتخابات را برگزار کنیم، تازه به خاطر مراسم‌های تشییع و خاکسپاری و … همین ۵۰ روز هم کم است. عملا انتخابات ریاست جمهوری یک ماهه است و همه این فورس‌ها برای این است که کشور بدون رئیس‌جمهور و معطل نماند و کار مردم راه بیافتد.

وی ادامه داد: ما متاسفانه فقط انتخاب رئیس‌جمهور را فورس کردیم و مابقی کارها همچنان غیر فورس و زمانگیر صورت می‌گیرد. تنفیذ، تحلیف و سایر مراسم‌ها مانده است و تا این تشریفات صورت نگیرد رییس‌جمهور نمی‌تواند کارش را شروع کند.

این کارشناس با بیان اینکه همه این‌کارها انجام می‌شود تا کشور بیشتر از دوماه معطل نماند، گفت: الان ظرف ۵۰ روز رئیس‌جمهور انتخاب کردیم، ۱۰۰ روز طول می‌کشد تا مراحل آن طی شود. خب این غیرمنطقی است. مجلس چرا الان باید در دهه محرم تعطیل باشد؟ ما یک حادثه تلخ را داشتیم، چرا در این مدت مجلس تعطیل است؟ مجلس اتفاقا الان باید شبانه روزی کار کند، علی رغم اینکه وزارت کشور آماده نبود، به سرعت همه چیز را آماده کردیم و رئیس‌جمهور انتخاب کردیم و ظرف کمترین زمان مراحل آن را طی کنیم تا رئیس‌جمهور جدید بتواند کارش را شروع کند.

چرا مجلس الان تعطیل است؟ چرا مراحل تحلیف و تنفیذ اینقدر باید زمان بر باشد؟ در ۵۰ روز رئیس جمهور انتخاب کردید در طی ۱۰ روز هم تشریفات را انجام دهید و اجازه دهید رئیس‌جمهور کارش را شروع کند. الان متاسفانه تیم آقای رئیسی پای کار نیستند و یک نارضایتی شدید در حوزه خدمات به مردم در حال اتفاق است و انتظار داریم آقای مخبر شخصا ورود کند.

نماینده سابق مجلس می‌گوید: کسانی که الان سرکار هستند، دیگر تمایلی به کار کردن ندارند، افراد جدید هم منتظر هستند تا کار را شروع کنند. مجلس و شورای نگهبان باید قانون را تغییر دهند تا در این شرایط رئیس‌جمهور جدید بتواند سریع تر مراحل را بگذارند و کارش را شروع کند. البته شاید در این دوره می‌شد با یک اجازه رهبری کار را پیش برد و مثلا سه رئیس قوه پیش رهبری می‌رفتند و می‌گفتند اجازه دهید ظرف یک هفته همه مراحل را طی کنیم . حالا مردم می‌گویند نه با آن عجله که رئیس جمهور انتخاب کردید، نه به این رها کردن.

او با بیان اینکه اگر می‌خواستید تا این اندازه کار زمان بر باشد چرا با آن عجله انتخابات برگزار کردید، گفت: چرا مجلس الان تعطیل است؟ چرا مراحل تحلیف و تنفیذ اینقدر باید زمان بر باشد؟ در ۵۰ روز رئیس جمهور انتخاب کردید در طی ۱۰ روز هم تشریفات را انجام دهید و اجازه دهید رئیس‌جمهور کارش را شروع کند. الان متاسفانه تیم آقای رئیسی پای کار نیستند و یک نارضایتی شدید در حوزه خدمات به مردم در حال اتفاق است و انتظار داریم آقای مخبر شخصا ورود کند.

انتهای پیام/


اگر قرار است مراحل تنفیذ و تحلیف آنقدر طول بکشد چرا با آن عجله انتخابات برگزار کردید؟ تیم رئیسی متاسفانه کار را رها کرده است

منبع: اصلاحات نیوز
? اگر قرار است مراحل تنفیذ و تحلیف آنقدر طول بکشد چرا با آن عجله انتخابات برگزار کردید؟ تیم رئیسی متاسفانه کار را رها کرده است