اولویت ساخت‌وسازهای شهر کرمان باید در بافت فرسوده باشد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت ساخت‌وساز در شهر کرمان باید در بافت فرسوده و احیای این قسمت باشد،گفت:«در شهر کرمان بافت فرسوده زیادی داریم که در مرکز شهر واقع شده و هزار و ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده شهر کرمان قابل احیا است». […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت ساخت‌وساز در شهر کرمان باید در بافت فرسوده و احیای این قسمت باشد،گفت:«در شهر کرمان بافت فرسوده زیادی داریم که در مرکز شهر واقع شده و هزار و ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده شهر کرمان قابل احیا است».

محمدرضا پورابراهیمی افزود:«متاسفانه اطراف شهر در حال توسعه است اما مرکز شهر رها و محل حضور اتباع بیگانه شده است».

وی ادامه داد:«حدود ۴۸۰ هکتار ظرفیت بافت تاریخی داریم که برای این موضوع هم باید برنامه‌ریزی شود».

به گزارش فردایکرمان به نقل از تسنیم کرمان،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۶ فروردین‌ماه در شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه مسکن مهر استان کرمان باید تعیین تکلیف شود،اظهار کرد:«تعداد زیادی واحد مسکونی از طرح مسکن مهر از سال‌های قبل مانده که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شده،برنامۀ زمان‌بندی برای جمع شدن این واحدها ارائه و مشکل مردم در این زمینه پیگیری و برطرف شود».

وی با اشاره به اینکه ساماندهی حاشیه‌نشینی در استان به‌ویژه شهر کرمان باید با جدیت پیگیری شود،افزود:«جلسات متعددی برای تدوین طرح جامع برگزار شده است که باید پیگیری شود».

پورابراهیمی با بیان اینکه اصلی‌ترین مشکل مسکن در حال حاضر،تامین مالی است،گفت:«عدۀ زیادی در طرح نهضت ملی مسکن تایید شده‌اند اما مبلغ اولیه را نتوانستند پرداخت کنند».

وی با اشاره به اینکه تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن با ادبیات سنتی بانکی برای همه ممکن نیست،افزود:«باید از ظرفیت بازار سرمایه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه استفاده کرد که جواب هم خواهد داد». /پ




اولویت ساخت‌وسازهای شهر کرمان باید در بافت فرسوده باشد

منبع:خبر کرمان
?

اولویت ساخت‌وسازهای شهر کرمان باید در بافت فرسوده باشد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی