به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا، اخیرا جبارعلی ذاکری اعلام کرده که راه آهن تهران- مشهد به عنوان پرترددترین مسیر مسافری ریلی و هم به عنوان بخشی از کریدور ریلی بینالمللی شرق – غرب اهمیت راهبردی دارد و بر همین اساس، افزایش سرعت سیر و ظرفیت حمل بار این مسیر در اولویت برنامههای راه آهن است. […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا، اخیرا جبارعلی ذاکری اعلام کرده که راه آهن تهران- مشهد به عنوان پرترددترین مسیر مسافری ریلی و هم به عنوان بخشی از کریدور ریلی بینالمللی شرق – غرب اهمیت راهبردی دارد و بر همین اساس، افزایش سرعت سیر و ظرفیت حمل بار این مسیر در اولویت برنامههای راه آهن است.
وی با اشاره به اقدامات قبلی در خصوص برقی سازی راه آهن تهران – مشهد افزود: قرارداد این پروژه قبلاً منعقد شده و اکنون با ترکیب و روش جدیدی، طرح برقی کردن مسیر راهآهن مشهد – تهران را عملیاتی خواهیم کرد. همچنین برای اعتبار بخشی به این پروژه از همه منابع مالی در دسترس از جمله تهاتر نفت، فاینانس خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.
مدیرعامل راه آهن همچنین تصریح کرد: اعتبار بخشی از این پروژه از محل تهاتر نفت تامین شده و بخش دیگر نیز سرمایهگذاری بخش خصوصی خواهد بود.
برقی سازی چه مزیت هایی دارد؟
سبحان نظری – رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های ریل، با بیان اینکه برقی سازی راه آهن ابتکار درست و به جایی است، گفت: در تمام کشورها راه آهن ها مسیر رشد تدریجی و پلکانی را طی می کنند. برای مثال در راه آهن چین اینطور نبود که تمام شبکه ها از همان اول خطوط پر سرعت باشند بلکه به تدریج رشد کردند و در حال حاضر نیز دارای خطوط پرسرعت هستند. یعنی از راه آهن سنتی و کلاسیک به سمت راه آهن برقی و ایجاد قطارهای پرسرعت مسافری و باری رسیدند.
وی افزود: ما نیز باید در کشور همین کار را انجام دهیم زیرا شبکه های ما تماما سنتی مبتنی بر نیروی کشش دیزلی است و باید به تدریح برقی سازی خطوط را آغاز شود.
به گفته وی، اولویت برقی سازی نیز با بخش هایی از شبکه است که مشکل ترافیک و ظرفیت دارند و گلوگاه شدند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های ریل تصریح کرد:مسیر تهران – مشهد و مسیر بندرعباس به بافق و چند مسیر دیگر بخش هایی از شبکه هستند که در حد ظرفیت خود کار می کنند. برای توسعه ظرفیت شبکه باید آنها را از نیروی کشش سنتی مبنی بر دیزل به سمت برقی سازی سوق دهیم.
وی تصریح کرد: برقی سازی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، افزایش سرعت و افزایش بهره وری نیز به دنبال دارد. همچنین باعث می شود که سرعت حرکت قطارها افزایش یابد و احتمال دارد شاهد کاهش قیمت برای مصرف کننده یا حداقل کنترل رشد قیمت ها باشیم.
منبع: نذیر کرمان ? اولویت راه آهن، برقی سازی راه آهن مسیر تهران – مشهد
به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا، غلامرضا کوشکی در این باره گفت: صادرات گاز ایران به کشور عراق از دو نقطه تبادلاتی جنوب و غرب کشور انجام میشود که میزان حجم صادرات آن با توجه به نیاز عراق که در ۶ ماهه نخست سال بیشتر و در ۶ ماهه دوم سال کمتر است و نیز با […]
به گزارش ایسنا، قیمت پایه بازار گاز اروپا، روز دوشنبه، حداکثر ۲.۷ درصد افزایش یافت. بهای معاملات گاز در بازار اروپا، از ابتدای نوامبر، تقریبا ۲۰ درصد رشد کرده است. پیشبینی میشود دمای هوا در قسمت شمال غربی اروپا، در روزهای آینده دوباره کاهش پیدا کند. در این بین، گروه انرژی وودساید، تاسیسات مایع سازی […]
به گزارش نذیر کرمان، دکتر مسعود پزشکیان پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار اعضای «شورای هماهنگی تشکلهای مهندسی، صنفی و حرفهای کشور» ضمن استماع گزارش اعضای این شورا در خصوص آخرین وضعیت پروژههای عمرانی و زیربنایی کشور، موانع و مشکلات پیشروی شرکتهای مجری و همچنین راهکارهای پیشنهادی برای بهبود وضعیت و تسریع اجرای این […]
به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایلنا، بر اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشههای پیشیابی آسمان استان تهران طی امروز تا فردا (۵ تا ۶ آذرماه) کمی ابری تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد، در نواحی پرتردد شهری همراه با انباشت آلایندههای جوی و کاهش کیفیت هوا پیشبینی میشود. از دوشنبه شب تا پنحشنبه […]
چهار + =