اولویت دولت چهاردهم چه باید باشد؟ | اخبار سیاسی

با توجه به آغاز فعالیت دولت چهاردهم و هیات وزیران این دولت، دو تن از مسئولان کرمانی بر تعامل بین قوا، حفظ وحدت در گروه‌های سیاسی و توجه به مسائل معیشتی مردم تأکید دارند. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ هفته اول شهریورماه به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر […]



با توجه به آغاز فعالیت دولت چهاردهم و هیات وزیران این دولت، دو تن از مسئولان کرمانی بر تعامل بین قوا، حفظ وحدت در گروه‌های سیاسی و توجه به مسائل معیشتی مردم تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ هفته اول شهریورماه به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است. این هفته فرصت ارزشمندی برای یادآوری خدمت‌گزاری شهیدان دولت و خدمت شهید آیت‌الله رئیسی است. این ایام یادآور از خود گذشتگی و ایثار، مردانی است که برای رضای خداوند به مردم خدمت‌رسانی و برای اهداف عالی انقلاب و نظام مقدس ایران اسلامی تلاش کردند.

پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، آغاز فعالیت کابینه دولت چهاردهم با هفته دولت مقارن شد. مردم شریف ایران اسلامی انتظار دارند، دولت وفاق ملی با نقشه راه قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی ضمن حفظ دستاوردهای شهیدان رجایی، باهنر و سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی برای توسعه شکوفایی ایران اسلامی گام بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و هفته دولت گفت: دولت و به‌ویژه دولت چهاردهم باید واقعیت‌های جامعه را بیشتر بشناسند و بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرند، انتظاری که از دولت چهاردهم است، توجه به اسناد بالادستی مانند برنامه هفتم توسعه و همچنین فرامین رهبر معظم انقلاب که از دولت حمایت کردند.

دولتمردان نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را جبران کنند

متولی حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه دولت در بعد داخلی و خارجی باید توجه خاصی را مدنظر قرار دهد، عنوان کرد: راه و مسیر شهید رئیسی ادامه پیدا کند و کارهایی که قبلاً صورت می‌گرفته، ادامه پیدا کند.

امام جمعه سابق شهرستان رودبار جنوب ابراز کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا مسئولان و دولتمردان، عملکرد خود را مورد نقد و بررسی قرار دهند و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را جبران کنند.

وی تأکید کرد: در عرصه مسائل خارجی، محور مقاومت و استکبار‌ستیزی که از جمله مسائل کلی نظام جمهوری اسلامی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است. همچنین ارتباط با همسایگان مختلف و تعامل با کشورهای مختلف به‌غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا باید مد نظر مسئولان باشد.

لزوم توجه گروه‌های سیاسی به حفظ وحدت در کشور

افشارمنش افزود: در بعد مسائل داخلی مردم با مشکلات متعددی مواجه هستند که این مسائل و همچنین طرح‌های کلان دیگر باید مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد. از سوی دیگر مسئولان و دولتمردان باید به سفره و زندگی حداقلی مردم که نیاز دارند، توجه داشته باشند، به‌ویژه تأمین کالاهای اساسی باید مورد توجه باشد.

متولی حوزه علمیه شهرستان عنبرآباد با اشاره به اینکه ما از ظرفیت‌های بسیار خوب کشور غافل هستیم، عنوان کرد: به‌عنوان مثال در جنوب استان کرمان ظرفیت کشاورزی بالایی را داریم و محصولات بسیار مناسبی در این منطقه تولید می‌شود، اما به بازار نمی‌رسد و کشاورزان در این زمینه ضرر می‌کنند، بنابراین باید بر اساس نیازهای کشور برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه سابق شهرستان رودبار جنوب با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از مراکز آموزشی و علمی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: مسئله دیگر توجه به وحدت از سوی اقشار و گروه‌های سیاسی باید صورت بگیرد و اگر وحدت پشتوانه دولتمردان باشد، موجب موفقیت در کشور خواهد شد.

تأثیر تعامل مجلس و دولت در کشور

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمامی وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم عنوان کرد: تعامل بین مجلس و دولت می‌تواند بسیار مؤثر باشد و همچنین جلسات سران قوا ظرفیت بسیار خوبی است برای مسئولان است.

افشارمنش خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت چهاردهم بتوانند مشکلات مردم را حل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کرمانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و سیدالشهدا خدمت، آیت‌الله سید ابراهیمی رئیسی گفت: شهید رجایی تقریباً حدود یک سال نخست وزیر و حدود یک ماه رئیس جمهور بود که به شهادت رسید؛ اما نام شهید رجایی در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار ماند.

شهید رئیسی، راه شهیدان رجایی و باهنر را احیا کرد

امام جمعه بردسیر ادامه داد: مردم اگر بخواهند رئیس جمهوری خدوم را یاد کنند از شهیدان رجایی و باهنر نام می‌برند و پس از گذشت ۴۰ سال با فعالیت و خدمات مردمی و انقلابی شهید آیت‌الله رئیسی، از شهید جمهور به‌عنوان شهید رجایی دوم یاد می‌کنند.

وی عنوان کرد: شهید رئیسی، راه شهیدان رجایی و باهنر را احیا کرد که این راه و مسیر، راهی جز مردمی بودن و خدمت‌رسانی به مردم نبود، بنابراین نام آنان در تاریخ انقلاب ماندگار ماند.

کرمانی با اشاره به آغاز به‌کار فعالیت دولت چهاردهم ابراز کرد: معتقدم بهترین کاری که دولت جدید می‌تواند انجام دهد این است که همان روش و منش شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی داشتند را به‌دور از حاشیه‌سازی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها ادامه دهد و خدمت به مردم را مدنظر قرار دهند.

دولت و مجلس به اولویت‌های مختلف کشور توجه کنند

امام جمعه شهرستان بردسیر با بیان اینکه رئیس جمهور به شعاری که در زمینه ایجاد دولت وفاق ملی دادند، نزدیک شده است، اظهار کرد: کابینه‌ای که معرفی کردند از همه سلایق و جناح‌ها بوده است و مجلس هم با دولت همکاری کرد و به همه وزیران پیشنهادی، رای اعتماد داد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس با همکاری یک‌دیگر و به‌دور از حاشیه‌سازی، تنها مردم را ببینند و خدمت به مردم را مدنظر قرار دهند و به اولویت‌های کشور در عرصه‌های مختلف توجه کنند.

انتهای خبر/م


اولویت دولت چهاردهم چه باید باشد؟

منبع:آرمـان
? اولویت دولت چهاردهم چه باید باشد؟