اولویت جذب اعتبار با پروژه‌های آب‌رسانی است | اخبار استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به ۳۱ شهریورماه پایان مهلت جذب اسناد خزانه گفت: اجرای پروژه‌های آبرسانی باتوجه‌به تنش‌های آبی این استان اولویت ما است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: بایستی تدابیری اندیشیده شود تا پروژه‌های محرومیت‌زدایی به‌ویژه در حوزه […]



استاندار کرمان با اشاره به ۳۱ شهریورماه پایان مهلت جذب اسناد خزانه گفت: اجرای پروژه‌های آبرسانی باتوجه‌به تنش‌های آبی این استان اولویت ما است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: بایستی تدابیری اندیشیده شود تا پروژه‌های محرومیت‌زدایی به‌ویژه در حوزه آب و فاضلاب باقی‌نماند، برخی از این پروژه‌ها اعتبار مختصری می‌خواهند اما بایستی جدیت در جذب منابع داشته باشیم و به علت کوتاهی دستگاه‌ها مشکلی پیش نیاید.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها باید کمک کنند روند جذب اعتبارات تا مهلت معین انجام شود عنوان کرد: بخشی از اعتبارات استان کرمان به‌صورت نقدی است که جذب‌نشدن حتی یک ریال از این اعتبارات ظلم است.

استاندار کرمان اظهار کرد: دستگاه‌ها زودتر تمهیدات لازم را بیندیشند و این اعتبارات در جاهایی که مانع قانونی وجود دارد با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، جذب شود؛ در این زمینه گاهی لازم است برخی اعتبارات بین دستگاه‌ها جابه‌جا و جذب شود.

وی گفت: جذب اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای (عمرانی) با اشتغال مستقیم همراه و به‌صورت مستقیم به این حوزه کمک می‌کند؛ لذا از اهمیت بالایی برخوردار است.

فداکار همچنین در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های همایش پیرغلامان گفت: این رویداد بدون هیچ حاشیه و مشکل امنیتی برگزار شد و بازتاب رسانه‌ای خوبی داشت که جای قدردانی دارد.

وی افزود: همایش پیرغلامان حسینی (ع) کار بسیار خوبی در حوزه فرهنگی بود که برگزاری آن با فضای معنوی روضه‌خوانی همراه شد، همچنین در یکی از برنامه‌های این آئین شاهد شعرخوانی سه‌ ساعته شاعران بودیم.
 

۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی در حساب دستگاه‌های کرمان

صادق سلطانی‌نژاد نیز در این نشست گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی در حساب دستگاه‌های استان رسوب شده است لذا بایستی با سرعت در پروژه‌های این دستگاه‌ها هزینه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب نشده استان کرمان در سال گذشته در حالی مربوط به اسناد خزانه بود که این آمار در سال پیش از آن حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال بوده است.
 

چالش‌های برق، آب و سوخت واحدهای تولیدی

مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: ۷.۵ درصد رشد اقتصادی برای استان در نظر گرفته شده که ۳/۵ درصد آن مربوط به بخش بهره‌وری و این هدف‌گذاری در شرایطی است که واحدهای تولیدی استان در حوزه برق، آب و سوخت چالش‌هایی دارند.

 اعضای شورای برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی در این نشست با ساخت مخزن آب شرب محی‌آباد در شهرستان کرمان، یک نیروگاه ۴۰ مگاواتی در سیرجان، یک مجتمع گردشگری، چند طرح حوزه دامپروری در بافت، انار و شهربابک، طرح کنسانتره کرومیت در اُرزوئیه، یک طرح معدنی مس در شهربابک، کارخانه تولید آسفالت در بم و همچنین با اجرای برخی از پروژه‌های صنعتی جنوب استان موافقت کردند.

منبع:نذیر کرمان
انتهای خبر/بارانی


اولویت جذب اعتبار با پروژه‌های آب‌رسانی است

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اولویت جذب اعتبار با پروژه‌های آب‌رسانی است