اوضاع اقتصادی با ساماندهی فضای کسب‌وکار بهبود می‌یابد

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که اوضاع اقتصادی کشور سر و سامان نخواهد گرفت مگر این‌که فضای کسب‌وکار بهبود پیدا کند، گفت: «اتاق بازرگانی با همه‌ی سازمان‌ها به یک تفاهم رسیده است اما با سازمان‌های دخیل در فضای کسب‌وکار هنوز به هم‌زبانی نرسیدیم که به‌طور جدی‌تر کار را انجام دهیم». […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که اوضاع اقتصادی کشور سر و سامان نخواهد گرفت مگر این‌که فضای کسب‌وکار بهبود پیدا کند، گفت: «اتاق بازرگانی با همه‌ی سازمان‌ها به یک تفاهم رسیده است اما با سازمان‌های دخیل در فضای کسب‌وکار هنوز به هم‌زبانی نرسیدیم که به‌طور جدی‌تر کار را انجام دهیم».

سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان این‌که باید برای فضای کسب‌وکار به تعریف مشترک برسیم تا اقدامی جدی انجام دهیم، افزود: «اگر اتاق در موضوع توسعه‌ی استان و فضای کسب‌وکار با سازمان‌های دخیل در موضوع به یک تفاهم برسد، حتما کارهای اساسی در سال آینده انجام خواهد شد».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، وی پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه در هفتادویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی راهکارهای توسعه‌ی صنایع‌دستی استان بیان کرد: «ما اولین جلسه‌ی شورای گفت‌وگو در سال‌جاری را با موضوع تحقق شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی تشکیل دادیم تا چه اقداماتی انجام دهیم که متفاوت و نتیجه‌بخش باشد».

وی ادامه داد: «به همین دلیل استاندار کرمان پذیرفتند مسئولیت کارگروهی زیر شورای گفت‌وگو را به عهده بگیرند به نام کارگروه تحقق شعار سال و بر این اساس تکلیفی به اتاق بازرگانی دادند و ما هم سعی کردیم با همکاری همه‌ی سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی اقدامی ‌ویژه را در این مسیر انجام دهیم».

طبیب‌زاده افزود: «ممکن است برخی اقداماتی که انجام دادیم هنوز به نتیجه نرسیده باشد اما سازمانی پایه‌گذاری شد و روشی تدوین شد که ما به زمینه‌ی تحقق شعار سال بپردازیم و حتی می‌خواهیم به شعارهای سال قبل برگردیم و ارزیابی کنیم چقدر حرکت‌های ما و کشور در این مسیر موفق شدند».

وی خاطرنشان کرد: «این سازمان را در اتاق کرمان ایجاد کردیم که خودمان را مقید بدانیم آن‌چه را مطرح می‌شود در مسیر اجرا قرار دهیم».

رئیس اتاق کرمان گفت: «اتاق بازرگانی هر جا که وارد شده و توانستیم با سازمان‌های دولتی تعامل برقرار کنیم، در حد معجزه اتفاقاتی در استان افتاده است».

وی ادامه داد: «در همکاری اتاق بازرگانی با آموزش و پرورش، پویش کرمان دانا شکل گرفت که ۱۲۰ مدرسه در نقاط محروم شهر و استان ساخته شود».

طبیب‌زاده بیان کرد: «در همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل نوسازی مدارس تاکنون، ۷۰ درصد کار محقق شده و حتی استانداردهای ساخت مدارس را در استان افزایش داده و سایر خیرین را همراه کرده است. نهضت مدرسه‌سازی که از سال ۹۸ توسط اتاق و با همکاری آموزش و پرورش شروع شده است، اتفاقات بزرگی را در استان رقم زده است».

وی افزود: «در بخش بهداشت و درمان، همکاری اتاق و فعالان اقتصادی از آغاز بیماری کرونا، کمک بزرگی به مهار این بیماری ناشناخته کرد».

رئیس اتاق کرمان با اشاره به همکاری گسترده‌‌ی اتاق با دانشگاه، خاطرنشان کرد: «با فنی‌وحرفه‌ای کارهای بسیار خوبی داریم انجام می‌دهیم و هر جا که اتاق بازرگانی محور کار شده و با کمک سازمان‌ها پیش رفته، اتفاقات خوبی افتاده است».

وی ادامه داد: «در بهزیستی توان‌بخشی و کمک به رفع معلولیت‌ها، فعالان اقتصادی در برخی حوزه‌‌هایی که نیاز بوده وارد شدند و تغییرات شگرفی را ایجاد کردند».

طبیب‌زاده با بیان این‌که حتما شعار سال آینده هم در همین مسیر خواهد بود که اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد، گفت: «اوضاع اقتصادی کشور سر و سامان نخواهد گرفت مگر این‌که فضای کسب‌وکار بهبود پیدا کند».

وی با بیان این‌که اتاق بازرگانی با همه‌ی سازمان‌ها به یک تفاهم رسیده است، اظهار کرد: «با سازمان‌های دخیل در فضای کسب و کار هنوز به هم‌زبانی نرسیدیم که به‌طور جدی‌تر کار را انجام دهیم».

رئیس اتاق کرمان با بیان این‌که باید برای فضای کسب‌وکار به تعریف مشترک برسیم تا اقدامی جدی انجام دهیم، یادآور شد: «همه‌ی حرکت‌هایی که می‌خواهیم انجام دهیم در سایه‌ی بهبود فضای کسب‌وکار در حد مطلوب است».

وی از برگزاری سمیناری طی چند روز آینده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و گفت: «این سمینار برای تبیین آمایش سرزمین استانی برگزار خواهد شد».

طبیب‌زاده بیان کرد: «اگر اتاق در موضوع توسعه‌ی استان و فضای کسب‌وکار با سازمان‌های دخیل در موضوع به یک تفاهم برسد، حتما کارهای اساسی در سال آینده انجام خواهد شد».

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه با عنوان راهکارهای توسعه‌ی صنایع‌دستی استان، گفت: «ما به توسعه‌ی پایدار استان فکر می‌کنیم و استفاده از ظرفیت‌های تجدیدپذیر در غیاب منابعی که روزی نخواهند بود را داریم با کارشناسی انجام می‌دهیم».

رئیس اتاق کرمان ادامه داد: «یکی از بحث‌های خیلی اساسی که می‌توان روی آن حساب کرد، بحث صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از پازل‌های آن به مفهوم اصلی توسعه به همراه گردشگری است».

وی با بیان این‌که اتاق کرمان همکاری بسیار فعال، صمیمی و گرمی با میراث‌فرهنگی استان داشته است، گفت: «این همکاری منشا تحول صنایع‌دستی در سطح استان بوده است».

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: «صنایع‌دستی کرمان به سمت بسیار خوبی می‌رود. همه‌ی صاحب‌نظران صنایع‌دستی را به محوریت میراث فرهنگی دور هم جمع کردیم و تلاش‌ها وقتی به ثمر می‌رسد که سیستماتیک‌ پیش برویم». /الف




اوضاع اقتصادی با ساماندهی فضای کسب‌وکار بهبود می‌یابد

منبع: خبر کرمان
?
اوضاع اقتصادی با ساماندهی فضای کسب‌وکار بهبود می‌یابد

: اخبار استان کرمان – اقتصادی