اهدا و کشت ۲۱۰۰۰ اصله درخت در جیرفت

شهردار جیرفت از اهدا و کشت ۲۱ هزار اصله درخت در شهر جیرفت به نیابت از هفت هزار شهید استان کرمان خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» هادی ربانی عنوان کرد: شهرداری جیرفت در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در نهضت کشت سه درخت توسط هر ایرانی، با اهداء و […]

شهردار جیرفت از اهدا و کشت ۲۱ هزار اصله درخت در شهر جیرفت به نیابت از هفت هزار شهید استان کرمان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» هادی ربانی عنوان کرد: شهرداری جیرفت در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در نهضت کشت سه درخت توسط هر ایرانی، با اهداء و کاشت نهال رایگان به شهروندان در جهت تحقق این توصیه رهبری اقدام می‌کند.

شهردار جیرفت با اشاره به کشت ۲۱ هزار اصله درخت در سه فاز به نیابت از هفت هزار شهید استان کرمان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طرح هر شهید سه درخت از پانزدهم اسفند ماه آغاز و تا سال آینده ادامه خواهد داشت و امیدواریم که این طرح در جهت افزایش سرانه فضای سبز شهر و زیبایی جیرفت مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد درخت در سه فاز در شهرک‌ها و مناطقی که از حیث فضای سبز و درخت فقیر هستند کشت خواهد شد.

شهردار جیرفت عنوان داشت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ درخواست خود را برای دریافت نهال و کاشت آن ثبت کنند و نهال‌ها توسط واحد فضای سبز شهرداری در منزل به آن‌ها تحویل و کشت خواهد شد.

ربانی گفت: درختانی که در طرح کاشت نهال توسط شهرداری جیرفت به‌صورت رایگان به شهروندان شهر جیرفت عرضه می‌شود از نوع درخت‌های مثمر، غیر مثمر و سایه‌دار هستند.

وی با اعلام مشوق‌های شهرداری در حفظ و نگهداری این درختان بیان داشت: شهرداری جیرفت به شهروندانی که در حفظ و نگهداری درختان جلوی منازل خود دغدغه داشته باشند مشوق‌هایی مانند تخفیفات عوارض سالانه شهرداری، پروانه و دیگر عوارض‌ها در نظر گرفته است.

شهردار جیرفت درباره توسعه فضای سبز در شهر جیرفت اظهار کرد: با توجه به دغدغه شورای اسلامی دوره ششم مبنی بر گسترش فضای سبز شهری و حرکت به سوی شهری مملو از درختان مثمر و درختان سایه‌دار با این طرح شاهد گسترش فضای سبز شهری خواهیم بود‌.

ربانی در پایان خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه خطیری در قبال آیندگان و فرزندان سبزواران آینده داریم و مرکزیت سبزواران باید مملو از درختان و فضاهای سبز شهری باشد چرا که نماد این تمدن کهن سبزی و زیبایی است.

انتهای خبر/ طهماسبی




اهدا و کشت ۲۱۰۰۰ اصله درخت در جیرفت

منبع:آرمـان
? اهدا و کشت ۲۱۰۰۰ اصله درخت در جیرفت