انهدام چند باند سرقت به عنف در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و زرند

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام چند باند سرقت به عنف و سیم و کابل در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و زرند و دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه توسط پلیس رفسنجان خبر داد. سردار عبدالرضا ناظری امروز چهارم بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از دستاوردهای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران […]

فت فتو/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان از انهدام چند باند سرقت به عنف و سیم و کابل در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و زرند و دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه توسط پلیس رفسنجان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری امروز چهارم بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از دستاوردهای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندین باند سرقت اعم از سارقان به عنف که وارد منازل مردم شده و با تهدید سلاح سرد و چاقو اقدام به سرقت اشیاء قیمتی داشتند یا در معابر اقدام به سرقت به عنف می‌کردند و در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و زرند این باندها فعال بودند، توسط فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با پشتیبانی دادستان و همکاران قضایی با اقدام اطلاعاتی طی یک عملیات منهدم شدند.

وی با بیان این‌که چهار نفر از اعضای اصلی باند دستگیر شده‌اند، افزود: شناسایی سایر عاملان اعم از از مال‌خرها در دستور کار قرار دارد.

ناظری ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از مالباختگانی که مورد سرقت و آزار و اذیت در این سرقت‌ها قرار گرفتند مراجعه و این افراد را شناسایی کردند و مقادیر زیادی از اموال آنان که عمده طلاجات بوده و سایر اشیایی که از منازل آنان سرقت شده بود کشف شده است و به‌دنبال شناسایی سایر مال‌خرها و کشف اموال قیمتی که به فروش رفته هستیم.

 فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: احتمال می‌دهیم بیش از ۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی این سرقت‌ها باشد و مطمئنا با مراجعه مال‌باختگان دیگر نیز این مبلغ افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در کنار انهدام این باند، اعضای باند چهار نفره سارقان سیم برق و تجهیزات مخابراتی هم که در شهرستان فعال بودند دستگیر شدند. همچنین خودروهایی که در سرقت و صحنه‌های سرقت مورد استفاده قرار می‌دادند نیز توقیف شده و پلاک‌های مخدوش و مسروقه نیز که در این سرقت‌ها استفاده می‌کردند، کشف شده است.

ناظری با بیان این‌که با توجه به اینکه اعلام شده باند سارقان به عنف از سلاح گرم هم استفاده کردند، به‌دنبال کشف سلاح هستیم، تصریح کرد: هم استانی‌ها به‌ویژه در رفسنجان، زرند و کرمان کسانی که مورد سرقت با تهدید چاقو و قمه و یا ورود به مجتمع‌های آپارتمانی واقع شده‌اند، جهت شناسایی این افراد مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: این افراد عمدتاً دارای سوابق اتهامی قبلی هستند و در همین حوزه محکومیت‌هایی داشتند که با رأفت اسلامی که شامل آنان شده بود از مرخصی سوءاستفاده و مبادرت به این عمل مجرمانه کردند.

وی ادامه داد: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان رفسنجان همچنین مقادیر زیادی مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی کشف و خودروهایی که آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم داشتند و در مسیر مدارس برای دانش‌آموزان مزاحمت ایجاد می‌کردند، توسط پلیس راهور توقیف شدند.

ناظری در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به افزایش سرقت‌های سیم‌وکابل در شهرستان رفسنجان، از تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در استان و شهرستان‌ها خبر داد و گفت: رفسنجان و کرمان شهرستان‌های وسیعی هستند که تا دورترین نقطه برق‌رسانی شده و ارزش ریالی سیم برق، سارقین را تحریک می‌کند، لذا گشت‌های مشترکی توسط نیروی انتظامی و شرکت توزیع نیروی برق شمال و جنوب استان تشکیل می‌شود تا از روند این سرقت‌ها پیشگیری کنیم.

به‌گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون بیشترین کشف سرقت سیم‌های برق در رفسنجان، کرمان و سیرجان را داشته‌ایم لذا تعویض‌ سیم برق با آلیاژهای دیگر و توسعه نظارت تصویری عاملی جهت بازدارندگی و شناسایی سارقان و مجرمان است.

انتهای پیام




انهدام چند باند سرقت به عنف در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و زرند

منبع: ایـسنا
? انهدام چند باند سرقت به عنف در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و زرند