انعقاد ۸ هزار هکتاری قرارداد نقشه‌برداری رایگان | اخبار استان کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان از انعقاد قراردادهای نقشه‌برداری، تطبیق و مستندسازی ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های بم، فهرج و ریگان خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از  روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی در دیدار […]



مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان از انعقاد قراردادهای نقشه‌برداری، تطبیق و مستندسازی ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های بم، فهرج و ریگان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» و به نقل از  روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، سیدمهدی هاشمی در دیدار با رئیس دادگستری فهرج با اشاره به نقش چشمگیر حدنگاری اراضی و املاک در ارتقاء بهداشت قضایی و کاهش حجم ورودی پرونده به محاکم دادگستری، خواستار پای کار آوردن دستگاه‌ها در امر فراقوه‌ای حدنگاری شد.

عضو شورای قضایی استان کرمان از اسناد قولنامه‌ای با عنوان منشأ فساد و ابرچالش یاد کرد و گفت: سنددار شدن اراضی، یکی از ملزومات توسعه پایدار و  ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری است چرا که در موارد متعددی افراد سودجو در سایه فاقد سند بودن برخی کارخانجات، با ارائه قولنامه عادی مدعی مالکیت شده‌اند و سرمایه‌گذاران را با چالش‌هایی مواجه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از تعیین تکلیف مالکیت اراضی ملی، حدنگاری اراضی کشاورزی در دستور کار سال جاری است، ابراز کرد: برای کاهش هزینه صدور اسناد کشاورزان، ۱۹ فقره قرارداد جهت تهیه نقشه، تطبیق و مستندسازی رایگان این اراضی منعقد شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰۳ هزار هکتار قرارداد منعقد شده برای نقشه‌برداری رایگان باغ‌ها و اراضی زراعی، ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد سهم شهرستان‌های بم، فهرج و ریگان است.

انتهای خبر/ طهماسبی


انعقاد ۸ هزار هکتاری قرارداد نقشه‌برداری رایگان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? انعقاد ۸ هزار هکتاری قرارداد نقشه‌برداری رایگان