انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هیئت شطرنج و سازمان آتش نشانی کرمان

یک تفاهم نامه همکاری بین هیئت شطرنج استان کرمان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان منعقد شد. به گزارش نذیر کرمان، طی تفاهم نامه هیئت شطرنج استان کرمان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان مقرر شد، ضمن برگزاری جام آتش‌نشان، آتش نشانان و خانواده آنان نیز از ۷۰ درصد تخفیف […]


یک تفاهم نامه همکاری بین هیئت شطرنج استان کرمان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان منعقد شد.

میلاد مقیمی زاده سرپرست هیئت شطرنج استان کرمان در دیدار با مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان ضمن تبریک هفته آتش نشانی و قدردانی از خدمات این ارگان در شهر کرمان گفت: مسابقات استانی جام آتش نشان به مناسبت هفته آتش نشانی در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: هرجا موضوع نجات جان انسان‌ها در میان باشد، این آتشنشان‌ها هستند که به کمک مردم می‌شتابند.
سرپرست هیئت شطرنج استان کرمان با تبریک هفتم مهرماه (روز آتش نشان) عنوان کرد: در روز ملی آتش نشانی تلاش ما بهبود روابط و قدردانی از فعالیت‌های این قشر است.

مقیمی زاده با اشاره به تلاش‌های انجام شده پیشین در هیئت و مسیر رشد شطرنج استان شطرنج تصریح کرد: شطرنج تنها بازی فکری در دنیا است که مسابقات آن بدون محدودیت جنسیتی و سن و سال برگزار می‌شود و همه می‌توانند این بازی را انجام دهند.

وی گفت: شطرنج به عنوان یک بازی فکری و عملیاتی به حوزه آتش نشانی نزدیک است؛ لذا یک دوره مسابقات ویژه کارکنان آتش نشانی برگزار کردیم تا علاوه بر شناسایی استعداد‌های برتر این رشته، فعالیتی مفرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و همگانی هیات شطرنج استان ایجاد کنیم.

سرپرست هیئت شطرنج استان کرمان با اشاره به اهداف این هیئت بیان کرد: هیئت شطرنج با تشکیل ۳۵ کمیته تخصصی در حوزه‌های مختلف تلاش دارد در این بازه زمانی کوتاه مدت گامی را در راستای رشد و تعالی شطرنج استان بردارد و در این زمینه دست شما (سازمان آتش نشانی) را به گرمی می‌فشاریم.

وی افزود: آمادگی اجرای هر تفاهم و توافقی را در راستای آموزش خانواده‌ها و کارکنان آتش نشانی داریم تا در همکاری‌های ۲ طرف شاهد اقدامات مثبتی باشیم.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بسیار زیاد آتش نشانی و شمار بالای حوادث در مرکز استان گفت: آتش نشانان کرمان فقط در روز گذشته ۲۸ عملیات امداد و نجات در این شهر انجام دادند، جان ۱۴ نفر را نجات دادند و در این حوادث چهار مصدوم و سه فوتی داشتیم.

بابایی افزود: حجم عملیات‌ها گاهی آنقدر زیاد است که نیرو‌های کادر اداری ما در کنار نیرو‌های عملیاتی برای امدادرسانی در حوادث مشارکت می‌کنند و در این زمینه هر کس با هر شرایط کاری که در آتش نشانی مسئولیت دارد، احساس مسئولیت و همکاری می‌کند.

وی در ادامه با قدردانی از فعالیت‌های مسئولان هیئت شطرنج استان کرمان گفت: سال گذشته یک دور مسابقات شطرنج را در کرمان برگزار کردیم که مسابقه باشکوه و خوبی بود؛ زیرا شطرنج فکر انسان را از گرفتاری‌ها رها می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان تصریح کرد: امیدوارم این دیدار شروع فعالیت‌های مشترک ۲ طرف باشد و به توسعه ورزش استان کمک کند.

وی گفت: ما هشت رشته ورزشی فعال در سازمان آتش نشانی داریم و آتش نشانان در ساعات بیکاری خود می‌توانند در این ورزش مشارکت داشته باشند.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به همکاری خوب رسانه‌ها با آتش نشانی کرمان گفت: آتش نشانی بیشترین میزان محبوبیت را در بین دستگاه‌های مدیریت شهری دارد.

سیدرضا میرحسینی افزود: در شهر کرمان کار پژوهشی دقیقی انجام دادیم که برخلاف مدیریت شهری، مجموعه آتش نشانی به لحاظ سرمایه اجتماعی بسیار محبوب و به لحاظ کارایی و توانمندی بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت شطرنج سن و جنس نمی‌شناسد و ارتباط بسیار نزدیکی با رسانه‌ها دارد، تصریح کرد: آتش نشانی به توان فکری و جسمانی بالای نیاز دارد و در ارتباط خوب با هیئت شطرنج امیدوارم به سایر رشته‌ها تعمیم پیدا کند و شاهد المپیاد ورزشی آتش نشانان باشیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان در ادامه با بیان اینکه کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، ۸۰ شهرداری دارد، عنوان کرد: تعداد بالای آتش نشانان می‌تواند به برگزاری المپیاد ورزشی این ارگان کمک کند.

محمود خورسند دبیر هیئت شطرنج استان کرمان نیز در این دیدار با تبریک روز آتش نشان گفت: هیئت شطرنج همه روزه عصر‌ها از هفده تا ۲۱ شب برای آموزش و مسابقات آتش نشانان آمادگی برای همکاری دارد.

همچنین مسئولان هیئت شطرنج استان کرمان در دیدار با مدیرعامل و سایر مدیران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، پیرو همکاری‌های آینده رایزنی و تصمیم گیری کردند.


انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هیئت شطرنج و سازمان آتش نشانی کرمان

منبع:یـزدان کـرمان
? انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هیئت شطرنج و سازمان آتش نشانی کرمان