انسان چگونه عاقبت بخیر می‌شود؟

گروه استان‌ها- استاد حوزه با بیان اینکه همه امور خود را با حضرت زهرا(س) مطابقت دهید گفت: پیاده کردن ویژگی‌های حضرت زهرا(س) در زندگی عاقبت بخیری می‌آورد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی امشب در آیین عزاداری مسجد حضرت فاطمه (س) کرمان با اشاره به اینکه معرفت و […]

گروه استان‌ها- استاد حوزه با بیان اینکه همه امور خود را با حضرت زهرا(س) مطابقت دهید گفت: پیاده کردن ویژگی‌های حضرت زهرا(س) در زندگی عاقبت بخیری می‌آورد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی امشب در آیین عزاداری مسجد حضرت فاطمه (س) کرمان با اشاره به اینکه معرفت و شکر و تسمیه از آداب غذا  خوردن است اظهار داشت: غذا خوردن را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنید.

وی با بیان اینکه نسبت به حضرت زهرا(س) معرفت پیدا کنید گفت: در همه امور خود را با حضرت زهرا(س) مطابقت داده و ویژگی‌های آن حضرت را در زندگی خود پیاده کنید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حدیث کساء را زیاد می‌خوانند افزود: در تمام گرفتاری‌ها خواندن حدیث کساء گره گشای مشکلات است.

وی با بیان اینکه لباس پوشیدن حضرت زهرا(س) را ببینید و اینگونه لباس بپوشید ادامه داد: بعضی‌ها لباس دشمن می‌پوشند و حضرت زهرا(س) می‌فرماید “لباس دشمن را نپوشید، غذای دشمن را نخورید و راه دشمن را نروید.”

وی با اشاره به اینکه لباس در اسلام باید پوشاننده بدن بوده و تحریک کننده نباشد بیان کرد: لباس نباید از مواد حرام مانند چرمی که از حیوانات حرام گوشت تهیه شده باشد.

رفیعی با بیان اینکه پیاده کردن ویژگی‌های حضرت زهرا(س) در زندگی عاقبت بخیری می‌آورد گفت: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف سراسر درس است.

وی با اشاره به اینکه شب تولد و عروسی‌ها را بررسی کنید که چگونه برگزار می‌شود افزود: حضرت زهرا(س) شب عروسی خود انفاق داشت و دختر خانم‌ها اینگونه برگزار کنند.

هیئت‌علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه سیره شخصی حضرت زهرا(س) بسیار زیبا و درس آموز است و حتی نحوه خوابیدن حضرت زهرا(س) مهم است ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود یا فاطمه (س) نخواب مگر آنکه قبل از خواب چهار کار را انجام بدهی.

وی ادامه داد: پیامبر فرمودند سوره توحید را سه مرتبه بخوان که معادل ختم کامل قرآن است، بر محمد و آل محمد (ص) صلوات بفرست که ثواب درود بر تمام انبیای الهی را دارد، یک استغفرالله ربی و اتوب الیه بگو که استغفار از گناهان است و سبحان الله والحمدالله و لا اله الله الا الله والله اکبر را بخوان که ثواب تمام ذکرها را دارد.

رفیعی با بیان اینکه روایت است خداوند رزق بندگان را در بین‌الطلوعین تقسیم می‌کند و پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) در این زمان نمی‌خوابیدند گفت: حتی برای تفریح کردن حضرت زهرا(س) برنامه دارد و در روایت است که ظرف خرمایی را برمی‌داشتند و با همسر و بچه‌ها برای تفریح به باغات مدینه می‌رفتند.

رفیعی: هیئت‌ها عزاداری را پررنگ کردند، تقصیر اسلام نیست / برای ولادت حضرت زهرا (س) یک شب مراسم داریم !
حجت الاسلام رفیعی: خطبه‌های حضرت زهرا(س) تشیع را زنده نگه داشت
حجت‌الاسلام رفیعی: امید مهم‌ترین سرمایه انسان است
حجت‌الاسلام رفیعی: حضرت فاطمه (س) برای مقابله با جنگ نرم و اثبات غدیر قهرمانانه ایستاد

وی با اشاره به اینکه مشارکت در زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) و در کارها زیاد بوده است افزود: پیامبر(ص) به خانه حضرت زهرا(س) وارد شدند و دیدند امام علی(ع) در حال عدس پاک کردن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همسایه داری حضرت زهرا(س) هم بسیار ویژه است گفت: حاج قاسم نیز بسیار زهرایی بود و نقل است قبل از برگزاری روضه در بیت الزهرا(س) به درب خانه همسایه‌ها می‌رفته، از آنها عذرخواهی کرده و رضایتشان را جلب می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اباذر همسایه حضرت زهرا(س) بوده است و نزدیکی خاصی با این خانواده داشت افزود: اباذر دختر دم بختی داشت و حضرت زهرا(س) وصیت کردند که گردنبندی که داشتند به دختر اباذر هدیه شود.

رفیعی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دعاهای روزانه‌ای دارند که متاسفانه در مفاتیح نیست گفت: برای تمام روزهای هفته حضرت زهرا(س) دعاهایی دارد که حتماً با توجه بخوانید.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




انسان چگونه عاقبت بخیر می‌شود؟

منبع: تسنــیم
? انسان چگونه عاقبت بخیر می‌شود؟