انجمن مردم‌نهاد سالمندان تشکیل شود/ فعالیت ۳۰ سمن در رفسنجان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: ۳۰ سازمان مردم نهاد دارای مجوز در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در این شهرستان فعالیت دارند و سالمندان به عنوان یکی از بخش های جامعه، نیاز به رسیدگی و توجه دارند و تشکیل سازمان مردم نهاد این قشر ضرورت دارد. حسین رضایی ۲۴ مرداد ماه در گفت و گوی […]



نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: ۳۰ سازمان مردم نهاد دارای مجوز در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در این شهرستان فعالیت دارند و سالمندان به عنوان یکی از بخش های جامعه، نیاز به رسیدگی و توجه دارند و تشکیل سازمان مردم نهاد این قشر ضرورت دارد.

حسین رضایی ۲۴ مرداد ماه در گفت و گوی رسانه‌ای به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی (۲۲ مرداد) اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد در شاخص‌های مختلفی از جمله امور خیریه، امور اجتماعی، جوانان، محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۳۰ تشکل مردم‌نهاد در رفسنجان فعالیت دارند و از این تعداد ۱۸ سمن تخصصی در حیطه کارآفرینی، درمان، ایتام، کودکان کار، بانوان، حفاظت از محیط زیست و .. فعال هستند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: یکی از این تشکل‌ها انجمن ام‌اس است (سال ۹۶ تاسیس شده) که ۵۰۰ بیمار تحت پوشش دارد که ۲۰۰ نفر از آنها از قشر ضعیف جامعه و نیازمند خدمات دارویی و ورزشی هستند تا در بهبودی جسم و روح آنها موثر باشد.

ضرورت تشکیل سازمان مردم‌نهاد سالمندان

وی در ادامه اظهار کرد: اگر قرار است افرادی مجوز سازمان مردم نهاد دریافت کنند بهتر است در حیطه فعالیتی نو و بنا به نیاز جامعه این مجوز را بگیرند که به نظر می‌رسد قشر سالمند جامعه در مباحثی همچون نگهداری، درمان، فضاهای سرگرم‌کننده، مشاوره و ارتباط‌گیری مشکل دارند و رفع نیازهای این افراد هم مورد توجه قرار گیرد که می‌طلبد سازمان مردم نهاد ویژه سالمندان هم در شهرستان شکل گیرد تا این گروه جمعیتی هم زندگی سرشار از مهر و محبت و توجه را تجربه کنند.

رضایی تصریح کرد: یکی دیگر از نیازها در شهرستان رفسنجان ایجاد نهادی است که مردم بتوانند با مراجعه به آنجا نیروی کار موردنیاز و مورد اعتماد در زمینه‌های مختلف کشاورزی، خدمات و غیره را موقتاً بگیرند که در این خصوص هم رایزنی‌ها در حال انجام است تا این نهاد شکل گیرد و اتباع بیگانه مجاز و واجد شرایط را تحت پوشش درآورد و مردم هم بتوانند خدمات لازم را از این نهاد دریافت کنند.

انتهای پیام


انجمن مردم‌نهاد سالمندان تشکیل شود/ فعالیت ۳۰ سمن در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? انجمن مردم‌نهاد سالمندان تشکیل شود/ فعالیت ۳۰ سمن در رفسنجان