انجام ۱۲۷ هزار فعالیت در پزشکی قانونی کرمان

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: در سال گذشته در بخش معاینات و تالار تشریح در مجموع ۱۲۷ هزار و ۶۴۹ فعالیت انجام شده است. به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان» عباس آمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد پزشکی قانونی استان کرمان در سال گذشته، بیان کرد: بالغ بر ۱۲۷ هزار فعالیت […]



مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: در سال گذشته در بخش معاینات و تالار تشریح در مجموع ۱۲۷ هزار و ۶۴۹ فعالیت انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان» عباس آمیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد پزشکی قانونی استان کرمان در سال گذشته، بیان کرد: بالغ بر ۱۲۷ هزار فعالیت در پزشکی قانونی استان کرمان در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع فعالیت‌های سال گذشته ۴ هزار و هشت مورد مربوط به معاینات تالار تشریح، ۸۰ هزار و ۸۹۵ مورد مربوط به معاینات بالینی، ۲۸ هزار و ۹۸۹ مورد مربوط به درخواست مشاوره، کدارک بالینی و اقدامات پاراکلینیکی پرونده‌های اولیه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان، افزود: هفت هزار و ۲۲۷ مورد از این فعالیت‌ها مربوط به درخواست مشاوره، کدارک بالینی و اقدامات پاراکلینیکی پرونده‌های معاینه مجدد، ۷۱۰ مورد ارائه پاسخ مشاوره، ۱۲۶ مورد مشاوره‌های داخل واحد دندانپزشکی و مابقی مربوط به سایر موارد بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته در حوزه آزمایشگاه سم‌شناسی پنج هزار و ۳۲ پرونده، در حوزه آزمایشگاه سرولوژی یک هزار و ۲۹۷ پرونده و در حوزه آزمایشگاه پاتولوژی پنج هزار و ۱۸۴ پرونده به انجام رسیده است.

آمیان درباره اقدامات انجام شده در توسعه فضای فیزیکی و توسعه واحدهای پزشکی قانونی در شهرستان‌ها نیز، گفت: در سال ۱۴۰۲ این اداره کل موفق شد پروژه ۱۰۰۰ متری شهرستان جیرفت را با تامین بودجه استانی به پیشرفت ۱۰۰ درصد برساند.

وی به اقدامات انجام شده در راستای حفظ کرامت مراجعان و کارکنان پزشکی قانونی استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: ملاقات مردمی مدیرکل هر هفته روزهای یکشنبه از ساعت هشت الی ۱۴ انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان راه‌اندازی سالن تشریح پزشکی قانونی شهرستان کهنوج جهت انجام امور مربوط به کالبدگشایی و عدم ارسال اجساد به تالار تشریح شهرستان جیرفت را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد و افزود: افزایش نیمکت‌های سالن انتظارهای شهرستان‌های تابعه، تشکیل چهار جلسه کارگروه توسعه مدیریت با موضوع میز خدمت و تاکید به رعایت ادب و ارزش‌های انسانی در برخورد با ارباب رجوع از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه توسعه استفاده از روش‌های مکانیزه و الکترونیکی و به حداقل رساندن ضرورت حضور جهت پاسخ‌گویی به ارباب رجوع (سامانه دیدگاه) را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای حفظ کرامت مراجعان و کارکنان پزشکی قانونی استان کرمان عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره آموزشی کلیات و مهارت‌های تکریم ارباب رجوع و همچنین حقوق شهروندی در نظام اداری جهت کارکنان، مکاتبه و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با قضات در خصوص ارجاع پرونده‌ها و توسعه برگزاری کمیسیون‌های پزشکی خارج از استان از طریق ویدیو کنفرانس جهت جلوگیری از تردد ارباب رجوع به استان‌های تهران، شیراز و یزد در این راستا انجام شده است.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/ پسند


انجام ۱۲۷ هزار فعالیت در پزشکی قانونی کرمان

منبع:آرمـان
? انجام ۱۲۷ هزار فعالیت در پزشکی قانونی کرمان