انجام ممیزی ایمنی تمام جاده‌های شمال استان

مدیرکل راهداری شمال استان کرمان گفت: ممیزی ایمنی تمام جاده‌های شمال استان انجام شده و نواقص مربوط به علائم ایمنی جاده‌ها در حال برطرف شدن هستند. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری  تحلیلی «نذیر کرمان» علی عبداللهی با بیان اینکه استان کرمان بزرگ‌ترین شبکه راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: برای […]



مدیرکل راهداری شمال استان کرمان گفت: ممیزی ایمنی تمام جاده‌های شمال استان انجام شده و نواقص مربوط به علائم ایمنی جاده‌ها در حال برطرف شدن هستند.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری  تحلیلی «نذیر کرمان» علی عبداللهی با بیان اینکه استان کرمان بزرگ‌ترین شبکه راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: برای نگهداری از این راه‌ها نیازمند حضور دائمی راهداری در این محورها و هزینه‌کرد در این جاده‌ها هستیم.
 

وی با بیان اینکه روکش آسفالت راه‌های استان کرمان در دستور کار است و در حال حاضر جاده ترانزیتی کرمان – سیرجان – شهربابک – بندرعباس باید روکش آسفالت شود، گفت: طی یک‌ماهه گذشته با یک قرارداد باارزش بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیگیر هستیم تا این مسیر روکش آسفالت شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در جاده بردسیر به سمت باغین پیمانکار در حال کار برای روکش آسفالت است، افزود: تمام اقدامات راهداری در جهت کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات است و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ایمنی راه‌های استان ارتقا پیدا کند.
 
وی بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز و نصب دوربین‌های واپایش سرعت و ثبت تخلفات و احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی از جمله اقداماتی است که در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها در حال انجام است.
 
عبداللهی با اشاره به اینکه در چهارماهه ابتدای سال جاری با کاهش قابل‌توجهی در تلفات جاده‌ای در شمال استان کرمان روبه‌رو بودیم، ادامه داد: طول زیاد راه‌های استان و خستگی و خواب‌آلودگی یکی از دلایل تصادفات جاده‌ای است و از رانندگان درخواست داریم که در زمان خستگی از تردد در جاده‌ها خودداری کنند.
 
وی با بیان اینکه در دوماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد تلفات جاده‌ای در استان کاهش پیدا کرده است، گفت: از سال ۱۴۰۱ رفع تعداد ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای شمال استان در دستور کار بوده که تاکنون مشکل ۱۲ نقطه حادثه‌خیز در شمال کرمان انجام شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شمال استان کرمان با اشاره به اینکه رفع حادثه‌خیز بودن ۱۸ نقطه نیز در دستور کار است که در حال انجام است، بیان کرد: دو قرارداد فعال روکش آسفالت در محور جاده کرمان – جوپار داریم و ظرف دو هفته آینده روکش نهایی انجام و جاده خط‌کشی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ممیز ایمنی تمام جاده‌های شمال استان کرمان انجام شده و نواقص مربوط به علائم ایمنی جاده‌ها در حال برطرف‌شدن است که امیدواریم این مشکل به‌زودی برطرف شود، افزود: متأسفانه سرقت علائم ایمنی و تابلوها در سال‌های قبل مشکلاتی ایجاد کرده که امیدواریم به‌زودی برطرف شود.
 
عبداللهی با اشاره به اینکه ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات در جاده‌های شمال استان کرمان نصب شده است که حدود ۷۰ درصد راه‌های شمال استان را پوشش می‌دهد، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۵ سامانه ما مشکل دارند که باید تعمیر شوند.

منبع: تسنیم
انتهای خبر/بارانی 


انجام ممیزی ایمنی تمام جاده‌های شمال استان

منبع:آرمـان
? انجام ممیزی ایمنی تمام جاده‌های شمال استان