انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی کرمان بازدید کردند. به گفتۀ معاون عمرانی استاندار کرمان،گروه بازرسی از وزارت کشور و راه و شهرسازی برای موضوعات مرتبط با سایت‌های طرح مسکن ملی و مشاوران املاک و بنگاه‌ها به استان‌ها مراجعه و گزارش تهیه می‌کنند […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح نهضت مسکن ملی کرمان بازدید کردند.

به گفتۀ معاون عمرانی استاندار کرمان،گروه بازرسی از وزارت کشور و راه و شهرسازی برای موضوعات مرتبط با سایت‌های طرح مسکن ملی و مشاوران املاک و بنگاه‌ها به استان‌ها مراجعه و گزارش تهیه می‌کنند تا نواقص مشخص و اصلاح شود.

این بازرسان در جلسۀ شورای مسکن استان کرمان با انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان بعد از حدود ۲ سال از آغاز این طرح،بر اجرای هرچه سریع‌تر  مسکن ملی با تامین زمین مورد نیاز و اعطای تسهیلات بانکی تاکید کردند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از فارس کرمان،معاون عمرانی استاندار کرمان در شورای مسکن استان که روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه‌ برگزار شد،با بیان این‌که ۲۳۷ هزار و ۹۱۱ نفر در استان کرمان برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند،گفت:«از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر تایید نهایی شدند و ۲۲ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین تکلیف نشده‌اند».

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی ادامه داد:«۲۸ هزار و ۹۴۱ افتتاح حساب برای مسکن‌ ملی در استان کرمان انجام شده است و ۷۶ درصد متقاضیان نیز واریز وجه داشته‌اند».

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۴ پروانۀ مسکن ملی در شمال استان کرمان اخذ شده است،گفت:«یک هزار و ۵۰۸ واحد در مرحلۀ پایان کار هستند».

آیت‌اللهی‌موسوی افزود:«۳۹۲ بازرسی از املاک استان کرمان انجام شده که ۲۵ مورد پلمب و ۴۴۰ مورد جریمه شده‌اند و این در شرایطی‌ست که یک‌هزار و ۹۹۸ مشاور املاک داریم و ۵۲۷ واحد غیرقانونی مشاور املاک در استان فعال هستند».

 

الحاق اراضی به ۲۳ شهر در استان کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد:«۲۰۱ هزار و ۴۰۷ نفر برای مسکن‌ملی در شمال کرمان ثبت‌نام کردند که ۴۹ هزار و ۱۲۵ نفر تایید شده‌اند».

رضا حافظی یادآور شد:«چهار شهر در استان کرمان بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و بیشترین ثبت‌نام‌ها در همین شهرهاست و شهر کرمان ۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی استان را دارد».

وی از الحاق اراضی به ۲۳ شهر در استان کرمان خبر داد و افزود:«الحاق اراضی با ۱۸ شهر دیگر هم در دستور کار است».

مدیردکل راه و شهرسازری جنوب استاکن کرمان نیز اظهار کرد:«۳۶ هزار و ۴۹۵ نفر متقاضی مسکن ملی در جنوب استان کرمان داریم و یک‌هزار و ۱۳۱ واحد خودمالک شهری هستند».

ساردوئی ادامه داد:«۲ هزار و ۲۶۶ پروژۀ مسکن ملی را در جنوب استان کرمان آغاز کرده‌ایم و فقط در شهر جیرفت مشکلات زیادی در زمینۀ مسکن ملی داریم». /پ




انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان

منبع:خبر کرمان
?

انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان

:اخبار استان کرمان – اقتصادی