انتظارها برای افتتاح تالار مرکزی کرمان همچنان ادامه دارد/آبان «نه»؛ تا پایان سال

فت فتو/کرمان مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان یکی از پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ و در دوره دهمرده اجرای این پروژه ملی به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری شهر کرمان آغاز شد و نویدهای گوناگونی برای […]

فت فتو/کرمان مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان یکی از پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح در سال ۸۸ و در دوره دهمرده اجرای این پروژه ملی به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری شهر کرمان آغاز شد و نویدهای گوناگونی برای افتتاح آن در این ۱۳ سال گذشته داده شده است.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند استاندار قبلی کرمان در ۹ خردادماه سال گذشته در حاشیه بازدید از این پروژه از پیشرفت ۹۷ درصدی آن گفت و اظهار کرد: این پروژه مشکل اعتباری ندارد و حدود ۳۵میلیارد تومان برای پایان آن اعتبار نیاز است که بودجه آن موجود است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم این پروژه به بهره برداری برسد و اکنون تشکیل دولت سیزدهم از یک سالگی گذر کرده و هنرمندان کرمانی همچنان چشم انتظار افتتاح آن هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۲۰ مردادماه امسال در حاشیه سفر هیات دولت به استان کرمان و بازدید از پروژه تالار مرکزی کرمان بیان کرد: پروژه تالار مرکزی کرمان نیز به زودی آماده بهره‌برداری است و تلاش داریم در طی یک برنامه رسمی در آبان‌ ماه با برگزاری یک جشنواره ملی این مجموعه افتتاح و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان قرار بگیرد.

اما حال محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زمان افتتاح تالار مرکزی شهر کرمان به فت فتو می‌گوید: سعی داریم امسال این تالار افتتاح شود.

طبق اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تالار مرکزی شهر کرمان حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه می‌دهد: این پروژه جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بود و اعتباری برای تکمیل آن اختصاص یافته است و تا پایان سال این پروژه تکمیل و بخش باقیمانده آن تجهیز خواهد شد.

به گزارش فت فتو، تالار مرکزی کرمان به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی، با حدود ۱۴ هزار متر زیر بنا شامل سه سالن اصلی تئاتر(با ظرفیت ۴۰۰ نفری)، موسیقی(با ظرفیت۸۰۰ نفر) و همایش(با ظرفیت ۱۵۰ نفر) است. روند ساخت این تالار نزدیک به ۱۳ سال طول کشید و در حال حاضر بخش‌های ابنیه، محوطه و سالن‌ها تکمیل شده است و با توجه به تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل پروژه‌های عمرانی، مردم دیار کریمان امیدوار هستند این مجموعه که به عنوان تنها مجموعه فرهنگی استان محسوب می شود به زودی افتتاح شود.

انتهای پیام




انتظارها برای افتتاح تالار مرکزی کرمان همچنان ادامه دارد/آبان «نه»؛ تا پایان سال

منبع: ایـسنا
? انتظارها برای افتتاح تالار مرکزی کرمان همچنان ادامه دارد/آبان «نه»؛ تا پایان سال