انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور منتخب

نذیر کرمان/کرمان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: معتقدم انتظارات قشر دانشگاه متفاوت از جامعه نیست و مشکلات تورم، اشتغال، مسکن و … دغدغه این قشر هم هست. یحیی کمالی در گفت و گو با نذیر کرمان درباره انتظارات از رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: معتقدم باید به خواسته‌های مردم در قالب نظرسنجی‌ها، گفت […]



نذیر کرمان/کرمان عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: معتقدم انتظارات قشر دانشگاه متفاوت از جامعه نیست و مشکلات تورم، اشتغال، مسکن و … دغدغه این قشر هم هست.

یحیی کمالی در گفت و گو با نذیر کرمان درباره انتظارات از رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: معتقدم باید به خواسته‌های مردم در قالب نظرسنجی‌ها، گفت و شنودها و نظرات ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی توجه شود زیرا برای تشخیص اولویت‌های عمومی یک روش، توجه به نظرات مردم است و توجه به اولویت‌های متن جامعه می‌تواند به ما بگوید مسیر و برنامه در دولت آینده چه باید باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت دولت آینده، انتظارات اقتصادی مردم است و می‌توان آنها را در چند محور تورم، رشد اقتصادی، اشتغال و مسکن اولویت‌بندی کرد، گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان یکی از مسائل آزاردهنده برای مردم است که با تشکیل خانواده، مستقل شدن جوان و مسائل اجتماعی ارتباط دارد.

کمالی در ادامه بیان کرد: انتظار این است شکاف‌های اجتماعی با عملکرد رئیس جمهور همه مردم ایران ترمیم و بازسازی شود زیرا مبنای قدرت جامعه، انسجام کلان اجتماعی است و آسیب‌پذیری کشور را در سیاست داخلی و مقابل کشورهای دیگر کاهش و سرمایه اجتماعی کشور را ارتقا می‌دهد.

وی درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور آینده نیز عنوان کرد: وقتی فرصت‌های شغلی محدود باشد، دانشگاه نیز آسیب می‌بیند و دانشجوی ناامید از یافتن شغل اولین بازتاب منفی را در زمان تحصیل خواهد داشت و اگر انگیزه نداشته باشد، روی ارکان دیگر دانشگاه تاثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: مسائل اقتصادی کشور از اولویت‌های دانشگاه و دانشگاهیان است.

این استاد سیاست‌گذاری عمومی اظهار کرد: دانشگاه محل مناظره علمی برای کشف و توضیح واقعیت‌ها در عرصه‌های مختلف است و این فضای دانشگاه باید تقویت شود؛ دانشگاهی که بتواند آزادانه دولت، صنعت و اقتصاد را نقد کند و با آسیب شناسی، راه حل ارائه بدهد.

وی گفت: فضای دانشگاه بایستی با سهولت و آزادی بیشتری این نقدها را مطرح کنند و از دل این نقدها راهکارهایی می‌آید که می‌تواند معضلات اقتصادی و اجتماعی را حل و فصل کند.

کمالی بیان کرد: انتظار دانشگاهیان این است دولت، صنعت و جامعه درها را به روی دانشگاه باز کند و ارتباط نظام‌مند بین صنعت، دانشگاه و دولت شکل بگیرد و دانشگاه در شوراهای مشورتی دستگاه‌های دولتی و کمیته‌های تخصصی صنایع مشورت‌های لازم را داده و ارتباط ارگانیک و همیشگی بین این نهادها و دانشگاه شکل بگیرد تا مسائل با روش علمی که کم هزینه است، حل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه برای اینکه به مسائل و سیاست‌های عمومی ورود کند نیاز به فضای نقد و مناظره ساده‌تر و بازتری دارد و دانشگاه نیاز به گفت و گوی جامع، منسجم و همیشگی با دولت، صنعت و جامعه دارد.

انتهای پیام


انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور منتخب

منبع: ایـسنا
? انتظارات جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور منتخب