انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی بر اساس چه شاخصه‌هایی است؟

رئیس حوزه هنری استان کرمان شاخصه‌های انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی استان کرمان را تشریح کرد. مجتبی اسدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با اشاره به انتخاب کارگردان انیمیشن لوپتو به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ در خصوص شاخصه‌های انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی گفت: برای […]

رئیس حوزه هنری استان کرمان شاخصه‌های انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی استان کرمان را تشریح کرد.

مجتبی اسدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ با اشاره به انتخاب کارگردان انیمیشن لوپتو به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان کرمان در سال ۱۴۰۱ در خصوص شاخصه‌های انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی گفت: برای انتخاب در این زمینه، پنج شاخصه اصلی را مد نظر قرار می‌گیریم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان ادامه داد: اولین مسئله توان و استعداد بومی است، این‌که هنرمند اتفاقی را رقم زده و از ظرفیت بومی به طور ویژه استفاده کرده باشد، مسئله دیگر تشکیل گروه و تیم کاری و همچنین ایجاد کارآفرینی هنر است.

وی ابراز کرد: سومین شاخصه، اثرگذاری بر جامعه مخاطب ملی و گسترده است به این معنی که بتواند مخاطب را همراه و درگیر تولید کند، چهارمین ویژگی این است که محتوا تولیدی ناظر به مسائل و موضوعات روز و داخلی کشور باشد که در این عرصه اولویت قرار دادن موضوعات شاخص بسیار مهم بود.

اسدی بیان کرد: پنجمین شاخصه، توفیق در استقبال همگانی است به این معنی که مخاطب از این اثر استقبال کرده باشد که با توجه به شاخصه‌های بیان شده انیمیشن لوپتو به عنوان اثر برگزیده و کارگردان و تهیه‌کننده این اثر، مفتخر به دریافت تندیس هنر انقلاب اسلامی شدند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان تأکید کرد: آن‌چه که در زمینه اجرا و تولید هنر باید رخ دهد، ابتکار و به‌روز بودن آن است و اگر هنرمند بخواهد مورد استقبال عموم جامعه قرار گیرد و اثر بخش باشد، اثر و کارش باید با نگاه جامعه‌شناسی و تحلیل خوب از جامعه و نیاز روز باشد تا بتواند ذوق و استعداد خود را خرج کند و اثری را تولید کند که به مخاطب برسد.

وی افزود: در حوزه هنری تلاش بر این داریم که از هنری که مخصوص محافل است فاصله بگیریم؛ به این معنی که هنرمند اثر تولید می‌کند به عنوان مثال شعر می‌گوید، نقاشی می‌کشد و غیره اما این اثر مخصوص جامعه هنر است و همه گیر نمی‌شود و این کار اثربخش نیست.

اسدی ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: آن‌چه که هنرمندان باید به آن توجه کنند، ابتکار عمل و تحلیل درست از مخاطب و جامعه است، اگر هنرمند این کار را نتواند انجام دهد، قطعا اثری تولید خواهد کرد که مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان اظهار کرد: مسئله دیگر در حوزه هنر، توجه به پشتکار است؛ به این معنی که مقوله فرهنگ و هنر، مسئله‌ای است که نباید رها شود و ما نیز در نهادهای فرهنگی موظ هستیم که از تولیداتی که می‌توانند اثربخش و امیدآفرین باشند، حمایت کنیم.

وی با اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی تمام توجه خود را در رسانه قرار داده‌اند تا ایران ناامید و بدون رویا را ترسیم کنند، ما موظفیم که در عرصه هنر پشتکار داشته باشیم تا بتوانیم هجمه‌های دشمنان را بشکنیم و برای آیندگان امید ایجاد کنیم.

انتهای خبر/م




انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی بر اساس چه شاخصه‌هایی است؟

منبع:آرمـان
? انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی بر اساس چه شاخصه‌هایی است؟