انتخاباتی ویژه و خاص در برهه‌ای خطیر و حیاتی

قطار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ایستگاه تازه‌ای گردید. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ نکته مهم در صف‌بندی جریانات سیاسی، عدم آمادگی محسوس آن‌ها برای این امر به‌دلیل ناتمام ماندن دولت سیزدهم بوده است. شوک ایجاد شده از شهادت رئیس جمهور نوعی سردرگمی را برای جریان‌های سیاسی ایجاد کرده است. نگاهی […]



قطار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ایستگاه تازه‌ای گردید.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ نکته مهم در صف‌بندی جریانات سیاسی، عدم آمادگی محسوس آن‌ها برای این امر به‌دلیل ناتمام ماندن دولت سیزدهم بوده است. شوک ایجاد شده از شهادت رئیس جمهور نوعی سردرگمی را برای جریان‌های سیاسی ایجاد کرده است. نگاهی اجمالی به جبهه‌بندی‌های سیاسی، چند نکته مهم را به ذهن متبادر می‌سازد:

 
اولین نکته، افزایش توقع افکار عمومی از مقام ریاست جمهوری است که با اقدامات شهید رئیسی در جامعه ایجاد شده‌است.

بدون تردید، انتشار کلیپ‌های متعدد از ساده زیستی، مردم‌داری، حضور میان طبقات محروم، خستگی‌ناپذیری، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، سعه‌صدر و عدم‌سوء‌استفاده از قدرت از جمله مواردی هستند که در منش شهید جمهور مشاهده می‌شود. به‌طور قطع وقتی مردم زندگی ساده مادر رئیس جمهور در یکی از مناطق پایین شهر را می‌بینند و یا هنگامی که متوجه می‌شوند هیچ‌کدام از برادرهای رئیس جمهور پست اجرایی ندارند و با انجام مفاسد سنگین اقتصادی پشت سر ایشان پنهان نشده‌اند می‌فهمند که یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

 
نکته دوم، توجه ویژه به شرایط کشور است. به طور قطع، دولت رئیسی در دوسال و اندی از عمر خود، مشغول آواربرداری از اقتصاد ایران بود. نباید فراموش کرد که در آغاز دولت سیزدهم، نمای کلی کشور با یک اقتصاد برجامیزه شده چه حال و روزی داشت. عمل به دستورات بانک جهانی درحوزه اقتصاد و سند ۲۰۳۰ در حوزه فرهنگ در دوران قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم، چشم‌انداز نگران کننده‌ای را برای کشور تداعی می‌کرد.
 
به هر حال باید توجه داشت نگاه مردم به مقام ریاست جمهوری دچار تغییرات زیادی شده‌است. مردم با حضور میلیونی در تشییع شهدای خدمت نشان دادند از یک رئیس جمهور چیزی نمی‌خواهند جز «با مردم بودن و برای مردم بودن». مردمی که غافلگیری ویژه‌ای برای دشمنان ایران آماده کرده‌اند. غافلگیری‌ای از جنس «حضور و بصیرت» که ویژگی دیرین مردمان سرزمین قصه‌های هزار و یک‌شب است.
 
یادداشت به قلم محمد کرمی‌نیا
 
انتهای پیام/


انتخاباتی ویژه و خاص در برهه‌ای خطیر و حیاتی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? انتخاباتی ویژه و خاص در برهه‌ای خطیر و حیاتی