امنیت و آرامش ثمره شیرین خدمات دستگاه قضایی در جامعه است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در همایش محوری بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان با تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دستگاه قضایی در استان کرمان، اظهار داشت: دستگاه قضائی در کشور، ثمرات فراوانی را برای […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در همایش محوری بزرگداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان با تبریک دهه امامت و ولایت و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و با تقدیر از خدمات و تلاش‌های دستگاه قضایی در استان کرمان، اظهار داشت: دستگاه قضائی در کشور، ثمرات فراوانی را برای توده‌های مردم به ارمغان می‌آورد که هر یک از این اقدامات ارزش  و اعتبار دست اندرکاران این حوزه را در پیشگاه خداوند ارتقا می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از میوه‌های شیرین و ثمرات دستگاه قضایی برای جامعه؛ ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت برای همگان است، گفت: ایجاد آرامش در جامعه از دیگر دستاوردهای اقدامات قضایی در کشور است و سهم دستگاه قضایی در تحقق امنیت، بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بخش بزرگی از ایجاد آسایش برای مردم، با قلم قضات رقم می‌خورد، افزود: از همه قضات و تلاشگران دستگاه قضایی در استان کرمان تقدیر می‌کنم و امیدواریم این کار شما هر چه بیشتر مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد برای فداکاری در عرصه خدمت به مردم و انقلاب، شخصیت خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و انواع و اقسام توهین‌ها متوجه آنها می‌شود، گفت: این افراد در حالتی که در سکوت به سر می‌برند، به خود اجازه نمی‌دهند از خود دفاع کنند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه شهید بهشتی فردی است که بسیار توهین و افترا نسبت به ایشان مطرح شد، گفت: فردی به ایشان گفت «چرا از خود دفاع نمی‌کنید» و شهید بهشتی پاسخ داد «خداوند در قرآن می‌فرماید اگر اهل ایمان باشیم، خدا از ما دفاع می‌کند و من به جای آنکه از خود دفاع کنم باید مبانی ایمانم را قوی کنم تا خدا از من دفاع کند.»

وی با اشاره به اینکه برخی برای انقلاب، نظام و اسلام جان خود را تقدیم کرده‌اند و حتی ترور شخصیت شده‌اند، افزود: شهید بهشتی از جمله شخصیت‌هایی است که به مقام شامخ شهادت نیز رسید و جان خود را برای اهداف نظام و انقلاب اهدا کرد.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همچنین شهدای هفتم تیر قوه قضائیه از جمله شهید دکتر بهشتی، اظهار داشت: جنایت هفتم تیر سال ۱۳۶۰ نشان از کینه و خباثت دشمنان جمهوری اسلامی است و هیچگاه نباید فراموش شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با نیروهای سالم، پاک، مومن و متدین به پیروزی رسید و امروز هم همه باید چنین انسان‌هایی را تربیت کنیم تا مسیر انقلاب تداوم داشته باشد، گفت: دشمن بر اختلاف و تفرقه در کشور تاکید دارد تا اهداف خود را به نتیجه برساند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعامل دستگاه قضایی با مجلس شورای اسلامی بسیار اثرگذار است، افزود: نکات خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور برای تحقق دستگاه قضائی در تراز انقلاب اسلامی پیش بینی شده است و در این دوره تفاهم‌نامه‌ای انجام شد که ثمرات آن را در برنامه هفتم توسعه می‌بینیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مقتدر و در تراز انقلاب اسلامی آرزوی همه ما، مقام معظم رهبری و دستگاه قضایی است، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را بگذاریم تا دستگاه قضایی در تراز انقلاب اسلامی ایجاد کنیم و اگر برنامه‌های برنامه هفتم را اجرا کنیم می‌توانیم به این امر نزدیک شویم.

غضنفرآبادی با اشاره به اینکه اطاله دادرسی باید کاهش پیدا کند و آمارگرایی نباید جای خود را به دقت در صدور احکام بدهد، بیان کرد: نظارت بسیار اهمیت دارد و باید از حیثیت قاضی دفاع و به کارمند و قاضی در دستگاه قضا کمک شود؛ حفظ شأن و جایگاه کارکنان دستگاه قضا اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کشور باید مورد احترام قرار گیرد چرا که آبروی مردم اهمیت دارد، گفت: نباید شأن سرمایه‌گذار شکسته شود چرا که پایه‌های اقتصادی کشور با وجود سرمایه‌گذاران بنا می‌شود.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، افزود: باید خالصانه در این راستا قدم برداشت و به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/۵۱۱/




امنیت و آرامش ثمره شیرین خدمات دستگاه قضایی در جامعه است

منبع: تسنــیم
? امنیت و آرامش ثمره شیرین خدمات دستگاه قضایی در جامعه است