امسال ملخ‌های صحرایی به ایران نمی‌آیند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت:«براساس آخرین اخبار و اطلاعات طبق وضعیت آب و هوایی اخیر و اتمام بارندگی‌ها در شبه‌جزیره عربستان و شرق آفریقا،احتمال هجوم ملخ صحرایی در زمستان وجود ندارد». سعید معین افزود:«در سه ماهۀ تابستان بارندگی‌های زیادی در شبه‌جزیره عربستان و شرق آفریقا به […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد:مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت:«براساس آخرین اخبار و اطلاعات طبق وضعیت آب و هوایی اخیر و اتمام بارندگی‌ها در شبه‌جزیره عربستان و شرق آفریقا،احتمال هجوم ملخ صحرایی در زمستان وجود ندارد».

سعید معین افزود:«در سه ماهۀ تابستان بارندگی‌های زیادی در شبه‌جزیره عربستان و شرق آفریقا به وقوع پیوست،اما اکنون پیشبینی بارندگی برای کشورهای مذکور در حد زیر نرمال خواهد بود؛ بنابراین احتمال هجوم ملخ صحرایی را نخواهیم داشت».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،وی در توضیح بیشتر با بیان اینکه حمله ملخ صحرایی منتفی است،یادآور شد:«در تابستان و اوایل پاییز تنها یک سیکلون ضعیف رخ داد،از این رو پیش‌بینی سازمان هواشناسی جهانی و فائو در ادامۀ فعالیت بارش‌ها در زمستان زیر نرمال است؛ بنابراین پوشش سبز در بیابان‌های شرق آفریقا و عربستان کم می‌شود که براین اساس جمعیت ملخ حالت مهاجم پیدا نمی‌کند».

معین ادامه داد:«این در حالی است که طی ماه‌های اخیر به دلیل بروز طوفان‌های چرخنده در شبه‌جزیره عربستان،احتمال هجوم ملخ صحرایی به ایران در زمستان به ۸۰ درصد رسیده بود».

وی خاطرنشان کرد:«با توجه به احتمال بارش‌های زیرنرمال تا پایان سال احتمال حملۀ ملخ صحرایی به کشور منتفی است و باید دید وضعیت در سال آینده چگونه است».

مدیر مبارزه با آفت عمومی و همگانی حفظ نباتات با بیان اینکه مبارزه علیه ملخ‌های بومی در شهریورماه به اتمام رسید،گفت:«بنابر آمار در سطح  ۱۱۸ هزارهکتار در ۲۰ استان کشور مبارزه علیه ملخ‌های بومی در کشور صورت گرفت». /پ

 




امسال ملخ‌های صحرایی به ایران نمی‌آیند

منبع:خبر کرمان
?امسال ملخ‌های صحرایی به ایران نمی‌آیند :اخبار استان کرمان – اقتصادی