امر به معروف از موارد کم‌توجهی در جیرفت | اخبار استان کرمان

معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج گفت: یکی از مواردی که در شهرستان جیرفت کم‌تر به آن توجه شده امر به معروف و کشف حجاب است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص کم‌‌توجهی به موضوع امر به معروف و کشف حجاب در شهرستان جیرفت گفت: […]




معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج گفت: یکی از مواردی که در شهرستان جیرفت کم‌تر به آن توجه شده امر به معروف و کشف حجاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص کم‌‌توجهی به موضوع امر به معروف و کشف حجاب در شهرستان جیرفت گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به شهیدان شهرستان جیرفت این گونه گفته است؛ «بروید و به شهدایی که در این شهر هستند متوسل شوید، چراکه خون پاک این شهدا همچنان در شهر جاری است» لذا در این شهرستان شهیدپرور نباید در خصوص امر به معروف و کشف حجاب کم‌کاری صورت بگیرد که متأسفانه نه تنها در این شهرستان بلکه این معضل در کل کشور وجود دارد. 

 
وی افزود: در شهرستان جیرفت سابقه نداشتیم که در ماشین کشف حجاب صورت گیرد، همچین در پارک‌ها سابقه بدحجابی و کشف حجاب نداشتیم اما متأسفانه این موضوعات حالا رنگ و لعاب گرفته و مواردی از این دست، دیده می‌شود. 
 
معاون فرهنگی روزنامه کشوری سراج بیان کرد: مسئولان شهرستان جیرفت از کسانی که در موضوعات امر به معروف و نهی از منکر دخیل هستند گرفته تا آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج، حوزه علمیه خواهران و برادران، مبلغانی که در طرح امین مدارس هستند، امام جمعه‌ بزرگوار و همه دلسوزان شهرستان بایستی یک تقسیم کلی را در جهت کنترل و حل این معضل انجام دهند.
 
سعیدی ادامه داد: ان‌شاءالله این معضل در شهرستان جیرفت تبدیل به یک فرصت خواهد شد چراکه این منطقه مردم بسیار نجیب و اصیلی دارد که حتماً خودشان نیز در حل این معضل همکاری خواهند کرد. 
 
مسئول هسته حمایت از حقوق مستضعفان جبهه ملی همت کشور اظهار کرد: شهرداری در خصوص امر به معروف و کشف حجاب می‌تواند اقدامات مؤثری را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز با تدوین طرح حجاب و عفاف می‌توانند بسیار تأثیرگذار عمل کنند. 
 
وی اذعان کرد: در کل همه دستگاه‌های شهرستان بایستی به موضوع امر به معروف و کشف حجاب اهمیت دهند و یک سند فرهنگی در رابطه با آن در حیطه کاری خود تدوین کنند. 
 
مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی سردار دل‌ها در تهران عنوان کرد: مباحث حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلام هستند و قوانین جمهوری اسلامی نیز مؤید بر آن‌هاست، لذا رعایت این موارد از تکالیف هر فرد مسلمان و به خصوص ایرانی است. 
 
سعیدی مطرح کرد: رعایت حجاب و عفاف، تحکیم خانواده‌ها و ازدواج‌های موفق را در پی‌ خواهد داشت، مادران و بانوان ما با مراعات حد شرعی و قانونی قطعاً بر تحکیم خانوده بسیار تأثیرگذار هستند. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که نابه‌هنجار هستند و قانون را تمکین نمی‌کنند، با برنامه‌ریزی ویژه برای‌شان مطمعناً اصلاح خواهند شد و ان‌شاءالله شهرستان جیرفت دارالولایه بوده و خواهد ماند.
 
انتهای خبر / فلاح 


امر به معروف از موارد کم‌توجهی در جیرفت

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? امر به معروف از موارد کم‌توجهی در جیرفت