امدادرسانی به ۳۰۴ نفر در سیل ۴ استان جنوبی/ آماده‌باش امدادگران و بالگردهای امدادی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به افراد متاثر از سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور را تشریح کرد. مهدی ولیپور در گفت‌وگو با فت فتو، در خصوص خدمات امداد و نجات ارائه شده در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در جنوب و جنوب شرقی کشور اظهار کرد: پس […]

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به افراد متاثر از سیل در برخی از مناطق جنوبی کشور را تشریح کرد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با فت فتو، در خصوص خدمات امداد و نجات ارائه شده در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در جنوب و جنوب شرقی کشور اظهار کرد: پس از دریافت هشدار قرمز آب و هوایی از سوی سازمان هواشناسی که در آن برای برای سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وضعیت خطرناک جوی را پیش‌بینی کرده بود، تیم‌های سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: البته هواشناسی برای برخی از استان‌های شمالی و غربی کشور شامل مناطقی از تهران، خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، قم، البرز، یزد، سمنان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و اصفهان نیز هشدار زرد رنگ مخاطرات جوی را صادر کرده است. در همین راستا ما تمهیداتی را نیز برای این استان‌ها در نظر گرفتیم. 

ولیپور افزود: در همین راستا نیز امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند و به مراکز امداد و نجات هوایی در سطح کشور نیز اعلام آماده‌باش شد و بالگردهای امدادی نیز در استان‌های در معرض خطر مستقر شدند.

ولیپور با بیان این‌که با مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اطلاعاتی را در خصوص احتمال وقوع سیلاب تبادل کردیم، اظهار کرد: نقشه مربوط به تغییرات جوی در کشور و مناطق در معرض آسیب تهیه شد تا بتوانیم برنامه ریزی‌های موثرتری را انجام دهیم. با سازمان هواشناسی در خصوص دریافت سریع‌تر هشدارها هماهنگی انجام دادیم تا بتوانیم در زمان مناسب برای پاسخگویی به بحران آماده باشیم.

به گفته وی انبارهای امدادی از تجهیزات اسکان، زیستی و مواد قضایی تقویت شدند و با توجه به تجارب سال‌های گذشته اماکن اسکان اضطراری نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: آمادگی تجهیزات لجستیکی و تخصصی سیلاب برای ارائه خدمات امدادی به مناطق احتمالی آسیب‌دیده نیز بررسی شده است و  وضعیت بارشی در استان‌های جنوبی کشور را از طریق کشیک سازمان بررسی می‌شود.

در همین زمینه بخوانید: آماده‌باش هلال احمر برای سیل در ۴ استان کشور/ مردم در حریم رودها مستقر نشوند

وی با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از نقاط جنوبی کشور، گفت:  در این عملیات‌ها ۹۸  نیروی عملیاتی در قالب ۲۷ تیم در مناطق متاثر از سیل حضور دارند. در حال حاضر مناطقی در چهار استان سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان و کرمان متاثر از سیلاب بودند که در این استان‌ها به  ۳۰۴ نفر امدادرسانی شد و ۱۰۳ نفر اسکان اضطراری اسکان داده شدند. همچنین یک نفر به مرکز درمانی منتقل شده است.

ولیپور به مردم هشدار داد که تا پایان هفته از حضور و استقرار در حاشیه رودها و روددره‌ها و همچنین مسیل‌ها پرهیز کرده و هشدارهای مربوط به سیل را جدی بگیرند.

انتهای پیام




امدادرسانی به ۳۰۴ نفر در سیل ۴ استان جنوبی/ آماده‌باش امدادگران و بالگردهای امدادی

منبع: ایـسنا
? امدادرسانی به ۳۰۴ نفر در سیل ۴ استان جنوبی/ آماده‌باش امدادگران و بالگردهای امدادی