امام خمینی(ره) هنوز در دل‌ها زنده است

درحالی‌که نزدیک به ۴۰ سال از رحلت امام راحل می‌گذرد اما هنوز یاد و نامش جاودان مانده زیرا علت آن رهبر انقلاب است که بر سیره او حرکت کرده و از مسیرش زره‌ای عدول نکرده است. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل و قیام پانزده خردادماه […]


درحالی‌که نزدیک به ۴۰ سال از رحلت امام راحل می‌گذرد اما هنوز یاد و نامش جاودان مانده زیرا علت آن رهبر انقلاب است که بر سیره او حرکت کرده و از مسیرش زره‌ای عدول نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ مراسم گرامیداشت ارتحال امام راحل و قیام پانزده خردادماه در مسجد امام کرمان برگزار شد.

شورای تبلیغات با اطلاع‌رسانی مجازی و فضاسازی شهری اعلام کرد که این مراسم در مسجد امام کرمان برگزار می‌شود. 


نماز مغرب را خواندم و راهی مسیر منتهی به مراسم شدم ترافیک بود و شهر بسیار شلوغ، هیئت‌های مذهبی هم راه افتاده بودند و برای امام انقلابیشان عزاداری محله‌ای می‌کردند. 

بالأخره به مسجد امام رسیدیم شلوغ بود و مردم فهیم و بصیر کرمان آمده بودند، وارد تالار ورودی مسجد شدیم روی حیات موکت انداخته بودند و سن را هم به زیبایی چیده بودند در گوشه‌ای گروهی نوجوانان درحال آماده شدن برای خواندن سرود بودند. 

شروع به گشت و گذار کردم، مثل همیشه بازار نوشیدنی و پذیرایی هم گرم بود و البته خادمان امام‌ رضایی هم حضور داشتند، مردم دسته دسته وارد شبستان مسجد می‌شدند و در نزدیک‌ترین نقطه می‌نشستند و همه آمده بودند.

پیرمردی نورانی همه با واکر وارد شد لرزان لرزان به سمت صندلی‌های داخل حیات رفت و در کنار جمعیت آرام گرفت او از جوانی امام را درک کرده بود و هنوز از نبودن امام در کنارش حسرت می‌خورد و قطره اشک گرمی در گوشه چشمش روانه بود و انگار در جوانیش هنوز مانده بود.

یاران قدیمی امام راحل یکی پس از دیگری در کنار هم می‌نشستند و برای آغاز مراسم آماده می‌شدند، قاری بالا رفت و چند آیه‌ای را تلاوت کرد و مجری پشت سرس با بیان تسلیت به مردم از شهادت شهدای خدمت نیز کلامش را آغاز کرد.

چه آتشی مجری به تن مردم زد وقتی نام آیت‌الله رئیسی را بر زبان آورد گویی دوباره امام را از دست داده بودند و اشک‌ها از چشم روانه شد.

چه تهمت‌ها که گاهی برخی از خدا بی‌خبران به روحانیت نمی‌زنند و انگار تمام ناتوانیشان در زندگیشان به این قشر بسته شده است و آنان را صدر نشین می‌خوانند اما در مراسم امام راحل جای روحانیت در انتهای مجلس بود درحالی‌که همه آنان از مدرسان و مدیران حوزه علمیه بودند.

گاهی دشمنان چه با ظرافت خاکی‌ترین قشر را سیبل کرده و مورد اهانت قرار می‌دهند درحالی‌که می‌دانند آنان آموزگاران محبت و معرفت نسبت‌به اهل بیت و خدایشان هستند.

برخی از جامعه روحانیت نیز با فرزندان خود آمده بودند تا بگویند نسل خمینی و انقلابیون زمان ادامه دارد و هرگز فراموش نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم دولابی نیز سخنران مراسم امام بود و چه زیبا اندیشه و شخصیت امام و نوع پایه‌گذاری انقلاب را بر اساس دو رکن اسلامیت(خداباوری) و جمهوریت (مردم باوری) را بر اساس یک آیه از قرآن کریم برایمان تشریح کرد.

برخی وعاظ چه زیبا مخاطب‌شناسی می‌کنند چه نوجوان دهه نودی و چه پیرمرد، جوان و میانسال، بازاری و کارمند و کارگر همه حرفشان را می‌فهمند و این هنر خطابه است که نه تنها نیاز به تحصیل علم بلاغت و فصاحت دارد بلکه باید برای آن سال‌ها باید کار و تلاش کرد.

متأسفانه دشمن چه ناجوانمردانه آیت‌الله رئیسی ما را که در علم بلاغت و فصاحت زبان‌زد بود و  کتب فقه و اصولش در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود را به ۶ کلاسه بودن متهم کرد، قلمت بشکند تاریخ که اگر ننویسی یهود با چه حربه رسانه‌ای قوی قصد داشت تا روحانیت را در چشم‌ها حقیر کند اما شهید جمهور ما خط بطلانی بر فرضیه‌سازی دشمنان نظام و انقلاب کشید.

بعد از خطابه روحانی معزز دولابی، گروه سرود از شهید جمهور سرودی خواند و قلب جمعیت داغ‌دار را بیشتر سوزاند و بعد آن نیز نوای مداح جوان قلب‌ها را به سمت کربلا و مصیبت‌هایی که یهود  بر اباعبدالله وارد کرد، روانه  و مجلس به اتمام رسید. 

انتهای خبر/ طهماسبی

 


امام خمینی(ره) هنوز در دل‌ها زنده است

منبع:آرمـان
? امام خمینی(ره) هنوز در دل‌ها زنده است