امام جمعه اردبیل: رئیس‌جمهور از کسانی استفاده کند که در هر فرصتی برای جیب خود کار نکرده‌اند!

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به انتصابات پیش رو در دولت جدید اظهار کرد: از آقای رئیس جمهور می‌خواهم به وعده خودش عمل کند که گفته است؛ من با تشخیص کارشناسان مسئولیت‌ها را به افراد خواهم سپرد. وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب علاقه […]


آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به انتصابات پیش رو در دولت جدید اظهار کرد: از آقای رئیس جمهور می‌خواهم به وعده خودش عمل کند که گفته است؛ من با تشخیص کارشناسان مسئولیت‌ها را به افراد خواهم سپرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب علاقه خاصی به نهج البلاغه دارد و حافظ بخش زیادی از خطبه‌های نهج البلاغه است، خاطرنشان کرد: من از رئیس جمهور منتخب می‌خواهم در نصب افراد به سیره رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) عمل کند چرا که دفتر مقام معظم رهبری نیز به همین سیره عمل می‌کند و آن سیره این است که هر کس که خودش پُست و سِمَت خواست یا افراد را واسطه کرد که مرا وزیر یا استاندار یا فرماندار کن مبادا مبادا به او پست و سِمَت بدهی او قطعاً به درد تو و به درد ملت نخواهد خورد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این سخن قطعاً به مذاق سهم خواهان و به مذاق کسانی که خود تعیینی کرده و آن را در فضای مجازی رها کرده اند خوش نخواهد آمد اما رئیس جمهور نباید به جوهای ساختگی اعتناء کند قطعاً توجه کند که مدیریت منابع انسانی رمز پیشرفت، توسعه و سکوی ارتقا خود ایشان به محبوبیت و مقبولیت بالاتر است.

آیت الله عاملی افزود: در اینجا موفقیت رئیس جمهور عمل به توصیه مقام معظم رهبری است ایشان قبل از انتخابات خطاب به نامزدها فرمودند؛ با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند.

وی بیان کرد: آن کسی که با انقلاب، با امام راحل و با نظام اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشد او به درد شما نمی‌خورد او همکار خوبی برای شما نخواهد بود آن کسی که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور او برای شما همکار خوبی نخواهد بود او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد او خوب مدیریت نخواهد کرد آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی اعتنایی قرار دهد برای شما همکار خوبی نخواهد بود کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت و اهل اعتقاد کامل به نظام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: بال و پر رئیس جمهور وزرا و استانداران هستند با آنها رئیس جمهور پرواز می‌کند اوج می‌گیرد و یا سقوط می‌کند همه کشور چشم دوخته‌اند که رئیس جمهور کابینه خود را از چه کسانی تشکیل خواهد داد در استان‌ها همه حساس هستند که چه کسانی سکان دار مدیریت استان خواهد بود این مرحله برای آقای رئیس جمهور خیلی حساس است متأسفانه سیل لابی‌گری‌ها هم شروع شده است. یعنی نمی‌گذارند که رئیس جمهور «مخلی بالطبع» تصمیم بگیرد.

دولت آینده دچار ضعف و ناتوانی در برابر خودکامگی آمریکا نباشد

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه در یک نگاه کلی رئیس جمهور شایسته است در انتخاب کابینه و وزرا دو مطلب را رعایت کند، خاطر نشان کرد: اول اینکه سراغ کسانی نرود که اعتقادشان این است که شاه کلید دست آمریکا و اروپاست و آنها با یک بمب ما را نابود می‌کنند و جز باج دادن به آنها، رکوع و انحناء در برابر آنها، التزام یک طرفه در برابر آنها و جلب رضایت آنها هیچ راهی برای توسعه و حل مشکلات وجود ندارد.

وی گفت: کدام انسان عاقل در معاملات خرد و کلان اقتصادی خود و در قراردادهای سنگین حاضر است یک طرفه ملتزم به قرار داد باشد. نوع تعامل آنها با ایران در دوره‌هایی که همفکران رئیس جمهور در ایران حاکم بودند شاهد بسیار خوبی بر مدعاست و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: به همین دلیل مقام معظم رهبری در تبریک به رئیس جمهور منتخب بر لزوم تمرکز روی توان مندی‌های داخلی اعم از منابع طبیعی و انسانی تاکید کردند.

رئیس جمهور به افراد ناپاک و نامشروع به بیت المال میدان ندهد

آیت الله عاملی افزود: نوع عکس العمل آمریکا در برابر این انتخابات پرشکوه نیز نشان داد که آنها سودای ناپاکی در سر دارند آنها با صراحت انتخابات ما را مردود، نامشروع و ضد دموکراسی خواندند و در یک تبانی مشمئز کننده با اروپا هر کدام نقش و مأموریت خاصی برای خود تعریف کردند قرار شد آمریکا به ایران و انتخابات ایران بگوید: “نه” و اروپا بگوید: «بله» یعنی همان سیاست چماق و هویج که سال‌هاست مناط تعامل آنها با ایران بوده است آنها در آینده قطعاً روش تحقیر و استخفاف را در پیش خواهند گرفت تا از این طریق به مطامع خود برسند درست همان روشی که فرعون پیش گرفت و خداوند از آن اینگونه خبر داده است.

وی بیان کرد: آنها غافل هستند از اینکه دوران استخفاف ایران گذشته است آنها با رعایت حقوق متقابل و رعایت سیادت و حاکمیت ملی در ایران و اعتراف به اقتدار و نقش بی‌بدیل ایران در منطقه می‌توانند رابطه خوب و مستحکم با ایران داشته باشند و حالا آنها با دقت تمام به تصمیمات رئیس جمهور منتخب چشم دوخته اند تا بدانند که در آینده چگونه با ایران تعامل کنند.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: رئیس هیئت اسرائیلی در مذاکره صلح با یاسر عرفات می‌گوید وقتی دیدیم یاسر عرفات با یک شاخه زیتون و با یک تفنگ به جلسه آمده است از همان شاخه زیتون فهمیدیم که تفنگ او نیز خالی است.

وی گفت: مطلب دوم خیلی خیلی مهم است آرزوی تمام ایرانی‌هاست از رئیس جمهور می‌خواهیم از کسانی استفاده کند که سابقه ناپاک دستی ندارند در دولت‌های گذشته برای خودشان حق ویژه درست نکردند به طور نامشروع ثروت‌اندوزی نکردند در هر فرصتی برای جیب خودشان کار نکردند.

آیت الله عاملی ادامه داد: بخشی از این‌ها دور رئیس جمهور را گرفته اند و بخشی از این‌ها با ده‌ها لابی گری قصد ورود به مجموعه را دارند تشخیص این‌ها کار سختی نیست احتیاجی به استعلام از نیروهای اطلاعاتی یا بازرسی نیست کافی است ثروت این‌ها و درآمد آنها را کنار هم قرار بدهید به راحتی خواهید فهمید که این‌ها با ملت ما و سمت‌های حساس و با بیت المال و با کابینه شما نامحرم هستند.

وی خطاب به رئیس جمهور چهاردهم بیان کرد: آقای پزشکیان شما علاقه خاصی به نهج البلاغه و امیرالمومنین علیه السلام دارید به سیره آن حضرت عمل کنید که تا سر کار آمد در اولین روز و در اولین خطبه خود فرمود؛ به حساب همه رسیدگی خواهم کرد در وهله اول به حساب سه خلیفه رسیدگی خواهم کرد که آیا ثروت آنها با درآمد آنها سازگار است یا نه.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: آقای رئیس جمهور شما برای اولین بار در کشور سیستمی را طراحی کنید که اگر شخصی در هر نقطه ایران به ثروت غیرمتعارف دست یافت آژیر از آن سیستم بلند شود. مثل باطری پیش رفته قلبی که وقتی مریض مشرف به موت می‌شود با شدت تمام آژیر می‌کشد البته مسئول اصلی برای این امر دستگاه قضائی، کمیسیون قضائی مجلس، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مرکز تنقیح قوانین و… می‌باشد اما فعلاً بحث ما در پیشنهاد راه اصلح برای انتخاب اطرافیان اصلح برای رئیس جمهور است.

از آقای رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم از کسانی استفاده کند که سابقه ناپاک دستی ندارند در دولت‌های گذشته برای خودشان حق ویژه درست نکردند به طور نامشروع ثروت‌اندوزی نکردند در هر فرصتی برای جیب خودشان کار نکردند

آیت الله عاملی تصریح کرد: من در اینجا فرصت را غنیمت می‌شمارم و از آقای رئیس جمهور منتخب می‌خواهم حساب خاصی برای از بین بردن زمینه‌های فساد و سو استفاده از مسئولیت‌ها فراهم کند و این موضوع را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: ضروری است تا در اسرع وقت هلدینگ‌های دولتی را در قالب اجاره به بخش خصوصی واگذار کند هم درآمد آن چند برابر می‌شود و هم جلوی فساد احتمالی گرفته می‌شود و هم ماجرای حقوق‌های نجومی تعطیل می‌گردد و هم قدم بزرگی در حل مشکل صندوق‌ها برداشته می‌شود این مورد قبول نیست که ده‌ها هلدینگ عظیم الجثه فقط ۵ درصد نیاز یک مجموعه دولتی را تأمین بکنند.

رئیس جمهور امضاهای طلایی را به سیستم هوشمند بسپارد

امام جمعه اردبیل ادامه داد: یکی از زمینه‌های فساد دو نرخی شدن ارز و واگذاری ارز سوبسیدی به افراد خاص و شرکت‌های خاص برای واردات خاص است ماجراهای ارز دو نرخی در دوره‌های قبل باید درس عبرت خوبی برای دولت جدید باشد واگذاری امضاهای طلایی به سیستم‌های هوشمند فوق العاده ضروری است و ریشه بخش عظیمی از فساد را قطع می‌کند.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هدف قرار گرفته شدن تل آویو توسط انصار الله یمن خاطر نشان کرد: دیروز انصارالله یک شاهکار بسیار بزرگ انجام داد و آبروی آمریکا و اسرائیل را کلاً از بین برد.

وی گفت: تا حال انصارالله دو شهر ساحلی ایلات و حیفا را با پهباد می‌زد حالا اولین بار خود تل آویو را نشانه گرفت و در چند متری سفارت آمریکا پهباد انتحاری را منفجر کرد توجه شود که هم فاصله از یمن تا تل آویو بسیار طولانی است و هم این که هیچ سیستمی نتوانسته این پهباد را شناسایی و هشدار دهد عجیب است این پهباد از تمام رادارهای آمریکایی و اروپایی گذشته از گنبد آهنین رد شده و مرکز اسرائیل آن هم بیخ گوش سفارت آمریکا را نشانه گرفته است.

امام جمعه اردبیل افزود: مصیبت بزرگ برای استکبار جهانی این است که آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان هر چهار کشور در دریای عرب و باب المندب با انصارالله در حال جنگ هستند اما نه تنها نتوانسته اند انصارالله را زمین گیر کنند بلکه انصارالله دست برتر را حفظ کرده است با توجه به اعلان انصارالله که از این به بعد تل آویو هدف ماست به نظر می‌رسد در آینده اتفاقات مهمی در میدان جنگ و در عرصه دیپلماسی خواهد افتاد و مسیر جنگ کاملاً عوض خواهد شد.

آیت الله عاملی با قدردانی از عوامل برگزاری عزاداری‌ها در استان اردبیل تصریح کرد: از تمام عزاداران و دست‌اندرکاران عزاداری به خاطر عزاداری‌های وسیع و پرشور در استان تشکر می‌کنم از اهل سنت استان مخصوصاً از اهالی عنبران به خاطر عزاداری ارزشمند آنها در مصیبت فرزند پیامبر (ص) تشکر دارم.


امام جمعه اردبیل: رئیس‌جمهور از کسانی استفاده کند که در هر فرصتی برای جیب خود کار نکرده‌اند!

منبع: اصلاحات نیوز
? امام جمعه اردبیل: رئیس‌جمهور از کسانی استفاده کند که در هر فرصتی برای جیب خود کار نکرده‌اند!