اقدامات رئیس جمهور شهید در آستانه انتخابات تشریح شود

کرمان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در آستانه چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیاز است اقدامات رئیس جمهور شهید و دستاوردهای نظام برای مردم به طور شفاف تشریح شود. به گزارش نذیر کرمان، رضا یعقوبی صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، ضمن تشریح پرونده فرد هتاک به مردم زرند، از تکمیل مستندات و […]



کرمان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در آستانه چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیاز است اقدامات رئیس جمهور شهید و دستاوردهای نظام برای مردم به طور شفاف تشریح شود.

به گزارش نذیر کرمان، رضا یعقوبی صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، ضمن تشریح پرونده فرد هتاک به مردم زرند، از تکمیل مستندات و تحقیقات اولیه پرونده و ارسال آن به دادگاه صالح خبر داد.

وی اظهار داشت: پرونده فرد مذکور در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دادسرای زرند با تکمیل تحقیقات اولیه در شعبه اول بازپرسی، جهت اقدامات قانونی بعدی به دادسرای محل ارتکاب جرم ارسال شد.

یعقوبی ضمن قدردانی از رسانه‌ها به واسطه انتشار به موقع اخبار دستگاه قضائی گفت: امروزه بیش از هر چیزی به امید آفرینی نیاز داریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: انتظار می‌رود که رسانه‌ها در هفته قوه قضائیه ضمن تبیین ابعاد شخصیت شهید بهشتی، همچون گذشته به صورت شفاف و با نگاهی عادلانه و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، اقدامات دستگاه قضائی را برای شهروندان اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: در آستانه چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و نیاز است تا اقدامات رئیس جمهور شهید و دستاوردهای نظام برای مردم به طور شفاف تشریح شود.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان انتشار مطالب خلاف واقع که باعث التهاب در جامعه می‌شود را غیر اخلاقی و جرم دانست.

وی افزود: مسئولیت انتشار اخبار کذب در رسانه‌ها متوجه مدیرمسئول رسانه، نویسنده و فرد منتشر کننده است و هر فرد به سهم خود در برابر دستگاه قضائی و قانون مسئول است.

یعقوبی تصریح کرد: از رسانه‌های شهرستان انتظار می‌رود پیش از انتشار اخبار، در خصوص صحت آن، بررسی لازم را از طریق نهادهای متولی اخذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند اظهار داشت: عدم دخالت سلایق شخصی، نشانی از حرفه‌ای بودن و اخلاق مداری رسانه‌ها و موجب کسب اعتبار آنها است.

وی سپس به جایگاه دادسرا در نظام حقوقی ایران پرداخت و گفت: نقش و جایگاه دادستان در احیای حقوق عامه، مطالبه گری از دستگاه‌های مربوط بوده و این مهم برابر دستورالعمل صیانت از حقوق عامه، با جدیت در شهرستان زرند در حال انجام است.

یعقوبی تصریح کرد: هر موضوعی بر عنوان حقوق عامه قابل تطبیق نیست و مهمترین شاخصه حقوق عامه، عمومیت و گستردگی دامنه جرم و اثر زیان بار آن برای نوع افراد یک جامعه مفروض مانند افراد یک شهر، منطقه، محله و صنف است.

مدعی العموم زرند به شهروندان زرند اطمینان خاطر داد تا در انجام وظایف برابر مطالب تشریح شده و احقاق حقوق عامه هیچ گونه کوتاهی انجام نخواهد گرفت.

یعقوبی افزود: اطلاع رسانی کلیه اقدامات غیرممکن و در بسیاری موارد غیر ضروری دانست.

وی تاکید کرد: این امر حتی می‌تواند جو جامعه را متشنج سازد و گاهاً با القا جو ناامنی مشکلاتی را برای زندگی روزمره شهروندان به همراه داشته و روند توسعه شهرستان با جذب سرمایه‌گذار را متأثر سازد.

کد خبر ۶۱۴۵۰۰۴


اقدامات رئیس جمهور شهید در آستانه انتخابات تشریح شود

منبع: مــهر
? اقدامات رئیس جمهور شهید در آستانه انتخابات تشریح شود