افزایش ۸٫۸ درصدی مصرف برق در اثر گرمای هوا | اخبار اصلاحات

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران مشترکان اداری در مناطق عادی از ساعت ۱۲ کولرها را خاموش کرده و مصرف برق را ۶۰ درصد کاهش دهند و در مناطق گرمسیر نیز هم‌ زمان با خاتمه کار، کولرها را خاموش کنند و در صورت رعایت‌ نکردن، […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران مشترکان اداری در مناطق عادی از ساعت ۱۲ کولرها را خاموش کرده و مصرف برق را ۶۰ درصد کاهش دهند و در مناطق گرمسیر نیز هم‌ زمان با خاتمه کار، کولرها را خاموش کنند و در صورت رعایت‌ نکردن، ناچار به قطع برق آنها هستیم.

وی با اشاره به این که نصاب اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته ۲۴ مرتبه جابه‌جاشده است، ادامه داد: میزان مصرف برق باتوجه‌به افزایش شدت گرما در مقایسه با سال گذشته ۸. ۸ درصد رشد داشته است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: با ورود مجدد سامانه‌های گرم به کشور شاهد افزایش مصرف به‌ویژه در نیمه شمالی کشور هستیم، به‌طوری‌که در استان‌های مازندران و گیلان نسبت به‌روز گذشته رشد ۲۰ و ۱۰ درصدی مصرف را تجربه می‌کنیم.

رجبی مشهدی از همه هم‌وطنانی که به این دو استان سفر می‌کنند، درخواست کرد تا مدیریت مصرف را رعایت کرده و اگر از کولرگازی استفاده می‌کنند، دمای آن را روی ۲۴ درجه و بالاتر تنظیم کنند که قطعاً تأثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف دارد.

وی از ادارات و سازمان‌هایی که با مدیریت مصرف، صنعت برق را در تأمین برق پایدار برای همه مشترکان یاری می‌کنند، قدردانی کرد.

سخنگوی صنعت برق از احتمال ثبت نصاب‌های جدید مصرف در روزهای آتی خبر داد و گفت: افزایش بی‌سابقه مصرف موجب شده تا شبکه برق تحت‌فشار زیادی باشد.

رجبی مشهدی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همیاری همه هم‌وطنان به‌ویژه در این چند روز که هوا بسیار گرم است بتوانیم برق پایدار را برای بخش‌های مختلف تأمین کرده و شرایط این روزهای سخت را به بهترین نحو مدیریت کنیم.


افزایش ۸٫۸ درصدی مصرف برق در اثر گرمای هوا

منبع: اصلاحات نیوز
? افزایش ۸٫۸ درصدی مصرف برق در اثر گرمای هوا