افزایش ۵۰ درصدی تردد مسافران نوروزی در استان کرمان

فت فتو ـ گروه اقتصاد: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان گفت: «از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا امروز هشتم فروردین‌ماه، ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ مسافر در ۱۶ هزار و ۸۱۰  سفر در سطح استان جابه‌جا شده که این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است». احسان […]

فت فتو ـ گروه اقتصاد: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان كرمان گفت: «از ابتدای طرح نوروزی (۲۵ اسفندماه) تا امروز هشتم فروردین‌ماه، ۳۰۵ هزار و ۳۰۰ مسافر در ۱۶ هزار و ۸۱۰  سفر در سطح استان جابه‌جا شده که این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است».

احسان عراقی‌زاده همچنین با اشاره به خدمات‌رسانی ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان اظهار کرد: «در این مجتمع‌ها، خدمات لازم به رانندگان و مسافرين داده مي‌شود تا بتوانند استراحت كافي داشته باشند».

وی افزود: «براساس بررسي‌هاي كارشناسي انجام شده، حدود ۵۷ درصد از تصادفات در جاده‌هاي استان كرمان ناشي از واژگوني است كه علت آن هم خستگي و خواب‌آلودگي است که فعالیت این مجتمع‌ها و استفاده از آن نقش مهمي در ايمني محورها و كاهش تصادفات جاده‌اي دارد».

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تصادفات در ایام نوروز نیز خستگی و خواب‌آلودگی است، گفت: «از تمام هموطنان می‌خواهیم به ازای هر دو ساعت رانندگی حتما ۱۵ دقیقه در مجتمع‌های بین راهی استراحت کنند».

وی همچنین تاکید کرد: «مسافران حتما قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند».

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان، وی هشتم فروردین‌ماه اظهار کرد: «در طرح نوروزی محورهای استان كرمان تعداد ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ۵۵  اکیپ ثابت و سیار راهداری و با به کارگیری  ۳۲۰  دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری، به مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای در حال خدمت‌رسانی هستند».

وی با اشاره به اجرای طرح پ‍ویش همراهان سفر ایمن در مجتمع خدماتی رفاهی فولاد مشیز محور بردسیر به کرمان ادامه داد: «مجتمع‌های خدماتی رفاهی تلفیقی از فعالیت‌ها و خدمات مختلف از جمله جایگاه سوخت، رستوران، فروشگاه‌ها نمازخانه‌ها، تعمیرگاه، سرویس‌های بهداشتی و … است و  این ساختمان‌ها در طول شبکه راه‌ها ایجاد می‌شوند تا بر اساس امکانات فیزیکی، تمیزی و خدماتی با کیفیت مناسب، توقعات، خواسته‌ها و نیازهای مسافران را تامین کنند».

احسان عراقي‌زاده از مردم و مسافران نوروزی خواست سفر خود را با برنامه‌ریزی آغاز کنند و حتما قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند. / الف




افزایش ۵۰ درصدی تردد مسافران نوروزی در استان کرمان

منبع: خبر کرمان
?
افزایش ۵۰ درصدی تردد مسافران نوروزی در استان کرمان

: اخبار استان کرمان – اقتصادی