افزایش ۳٫۲ درصدی صادرات ترکیه | اخبار اصلاحات

به گزارش نذیر کرمان به نقل از میدل ایست نیوز: ارزش صادرات ترکیه به کشورهای همسایه از آغاز سال جاری تا پایان سپتامبر، به ۱۸ میلیارد و ۵ میلیون دلار رسید. بر اساس گزارش‌های وزارت بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان ترکیه، مجموع صادرات این کشور در ماه سپتامبر در مقیاس ماهانه به ۲۲ میلیارد و ۷ میلیون دلار رسید. […]


به گزارش نذیر کرمان به نقل از میدل ایست نیوز: ارزش صادرات ترکیه به کشورهای همسایه از آغاز سال جاری تا پایان سپتامبر، به ۱۸ میلیارد و ۵ میلیون دلار رسید.

بر اساس گزارش‌های وزارت بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان ترکیه، مجموع صادرات این کشور در ماه سپتامبر در مقیاس ماهانه به ۲۲ میلیارد و ۷ میلیون دلار رسید.

مجموع صادرات ترکیه در ۹ ماه از سال جاری، با افزایش ۳.۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۱۹۳ میلیارد دلار برآورد شد.

صادرات ترکیه طی ۹ ماه به کشورهای بلغارستان، گرجستان، ایران، عراق، سوریه و لبنان، ۱۸ میلیارد و ۵ میلیون دلار برآورد شد.

صادرات ترکیه به این کشورها در این بازه زمانی، در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۳، با ۱۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون دلار، ۱۲.۶ درصد افزایش یافت.

در میان کشورهای واردکننده محصولات ترکیه، عراق با ۷ میلیارد و ۷۷۷ میلیون دلار، بلغارستان با ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار و یونان با ۲ میلیارد و ۴۸۳ میلیون دلار، به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.


افزایش ۳٫۲ درصدی صادرات ترکیه

منبع: نذیر کرمان
? افزایش ۳٫۲ درصدی صادرات ترکیه