افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال جدید

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:«از ابتدای فرودین‌ماه تا ۱۹ فروردین‌ماه،به‌طور میانگین ۱۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف شده است که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال (یکم تا نوزدهم فروردین‌ماه […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:«از ابتدای فرودین‌ماه تا ۱۹ فروردین‌ماه،به‌طور میانگین ۱۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور مصرف شده است که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال (یکم تا نوزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) با ثبت میانگین مصرف روزانه ۱۰۲ میلیون لیتر بنزین،۹ درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد».

علی‌اکبر نژادعلی افزود:«روز شنبه (نوزدهم فروردین‌ماه) نزدیک به ۱۰۸ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که با توجه به ذخیره‌سازی‌های مناسب انبارهای نفت قابل تأمین است و تولیدات پالایشی نیز مقدار مصرف را هم‌پوشانی می‌کند،اما با وجود هم‌ترازی بین تولید و مصرف،این مقدار مصرف قابل تأمل و نیازمند این است که با توجه به افزایش بی‌رویۀ مصرف،مردم همراهی بیشتری در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف داشته باشند».

به گزارش فردایکرمان به نقل از ایلنا،وی ۲۴ فروردین‌ماه،با اشاره به ثبت رکورد بی‌سابقۀ مصرف سوخت در تاریخ توزیع فرآوردۀ کشور در روز ۲۹ اسفندماه با ثبت عدد ۱۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بیان کرد:«توزیع بنزین در روز ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) افزایش ۲۷ درصدی نشان می‌دهد».

وی با اشاره به ملزم شدن وزارت نفت جهت ساماندهی کارت‌های آزاد جایگاه‌داران تا پایان نیمۀ نخست امسال در قانون بودجه ۱۴۰۲ گفت:«با جمع‌آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌داران،تغییری در مقدار سهمیه و روند عرضۀ بنزین به مردم اتفاق نخواهد افتاد،بلکه به همان مقداری که افراد با استفاده از کارت سوخت آزاد،سوختگیری می‌کردند،می‌توانند از طریق کارت سوخت شخصی خود سوختگیری کنند».

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه تمامی درخواست‌های صدور کارت سوخت المثنی مربوط به پارسال تحویل و بررسی درخواست‌های تازه نیز روزآمد شده است،ادامه داد:«لازم است هموطنان عزیز به‌منظور بهبود نظام توزیع سوخت در کشور،برای سوختگیری در جایگاه‌های عرضۀ سوخت،تنها از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند».

نژادعلی با تأکید بر لزوم مراقبت از کارت هوشمند سوخت شخصی با توجه به هزینه‌های تولید و صدور کارت‌ها و واردات تراشه مربوط به این کارت‌ها گفت:«سهمیۀ قیمت اول و دوم (آزاد) به مقدار کافی در کارت‌های سوخت شخصی ماهانه شارژ می‌شود و امیدواریم فرهنگ استفاده از کارت سوخت شخصی شکل بگیرد».

وی اظهار کرد:«کارت سوخت اضطراری همچنان در جایگاه‌ها موجود خواهد بود و در صورتی که سهمیۀ نخست و دوم فردی در موارد استثنا پایان یافته باشد،یا مالک در مواردی کارت خود را فراموش کرده باشد،می‌تواند از کارت هوشمند سوخت اضطراری استفاده کند،اما این موضوع ضروری است که همۀ مردم به سمت استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی حرکت کنند. /پ

 




افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال جدید

منبع:خبر کرمان
?

افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال جدید

:اخبار استان کرمان – اقتصادی