افزایش دو برابری سرمایه گذاری شرکت چینی در تولید فولاد عربستان | اخبار کرمان

به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایبنا، شرکت چینی بائو استیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری خود در یک شرکت تولید ورق فولاد در عربستان سعودی را به بیش از دو برابر افزایش داده و به یک میلیارد دلار رسانده است. بائو استیل، زیرمجموعه بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، گروه فولاد چینی بائو وو، […]


به گزارش اصلاحات نیوز به نقل از ایبنا، شرکت چینی بائو استیل روز پنج‌شنبه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری خود در یک شرکت تولید ورق فولاد در عربستان سعودی را به بیش از دو برابر افزایش داده و به یک میلیارد دلار رسانده است.
بائو استیل، زیرمجموعه بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان، گروه فولاد چینی بائو وو، در بیانیه‌ای به بورس اوراق بهادار شانگهای اعلام کرد که ۵۰ درصد سهام این شرکت مشترک سعودی را در اختیار خواهد داشت. این شرکت در شهر صنعتی رأس‌الخیر، منطقه اقتصادی ویژه عربستان سعودی در ساحل شمال شرقی این کشور، مستقر خواهد بود.

بائو استیل در این بیانیه اعلام کرد که این شرکت کالا‌های اولیه را پردازش کرده و صنایع ساخت و ساز، گاز، نفت و کشتیرانی را در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا تامین خواهد کرد.

در ماه مِی، بائو استیل قرارداد‌هایی را با شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی برای تاسیس این شرکت مشترک امضا کرد. شرکت‌های سعودی هر کدام ۲۵ درصد سهام را در اختیار خواهند داشت.

بائو استیل در ابتدا موافقت کرده بود که ۴۳۷.۵ میلیون دلار در این شرکت مشترک سرمایه‌گذاری کند، اما روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این رقم را به یک میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

عربستان سعودی در حال تعمیق روابط اقتصادی خود با چین است، زیرا این کشور به دنبال سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برای کمک به دستیابی به برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر است. چین نیز در تلاش است تا صادرات فولاد خود را افزایش دهد، زیرا تقاضای داخلی ضعیف بوده است.

رأس‌الخیر یکی از پنج منطقه اقتصادی ویژه عربستان سعودی است و به عنوان قطب مواد معدنی و فلزات برای این کشور عمل خواهد کرد. این منطقه همچنین در ارائه امکانات برای صنعت دریایی جهانی مشارکت دارد.
بسیاری از این مواد معدنی و فلزات گرانبها در انتقال انرژی حیاتی هستند و عربستان سعودی به دنبال تبدیل شدن به یک قطب جهانی برای کالا‌هایی است که با آن‌ها کار می‌کند.

نویسنده: حمیدرضا ذوالقدریها


افزایش دو برابری سرمایه گذاری شرکت چینی در تولید فولاد عربستان

منبع: اصلاحات نیوز
? افزایش دو برابری سرمایه گذاری شرکت چینی در تولید فولاد عربستان