افتتاح کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو

طرح بزرگ صنعتی و معدنی کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و اعتبار ۱۴۳ هزار میلیارد ریال افتتاح شد. به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ محمدمهدی فداکار صبح امروز در آئین افتتاح کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو طی ارتباط تصویری با سرپرست ریاست جمهوری ‌گفت: […]


طرح بزرگ صنعتی و معدنی کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و اعتبار ۱۴۳ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه شهرستان‌های پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ محمدمهدی فداکار صبح امروز در آئین افتتاح کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو طی ارتباط تصویری با سرپرست ریاست جمهوری ‌گفت: کرمان استانی معدنی است و به واسطه ظرفیت‌هایی که در این بخش دارد، حدود نیمی از پروژه‌های معدنی قابل افتتاح کشور در استان کرمان است.


وی با اشاره به تعیین تکلیف تأمین آب پایدار مجتمع مس دره‌آلو عنوان کرد: خط انتقال آب آشامیدنی رفسنجان نیز طبق قول شهید جمهور انجام شده و به زودی افتتاح می‌شود.

استاندار کرمان افزود: دو ورزشگاه بزرگ مس در کرمان و رفسنجان نیز آماده افتتاح است که به همراه دیگر پروژه‌ها در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: اولین کارخانه تولید کنسانتره آهن ساردوئیه و نیروگاه خورشیدی راین ۲ پروژه مهمی هستند که اخیرا در سفر وزیر صمت به استان کرمان افتتاح شد.

بهره‌برداری از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی و معدنی در کرمان

محمد آقاجانلو، رییس سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این مراسم از افتتاح ۶ پروژه صنعتی و معدنی استان کرمان به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در هفته گذشته و هفته جاری خبر داد.

وی گفت: مهمترین پروژه امروز مس دره‌آلو با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۴ درصد فرآوری می‌شود و اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفر که مشکل آب آن نیز برطرف شده است.

بر اساس اعلام مسئولان اشتغال مستقیم ۹۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از ۲ هزار نفر با بهره‌برداری این‌ طرح عظیم رقم می‌خورد و سرمایه‌گذاری انجام شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۴۳ هزار میلیارد ریال است.

تامین برق این کارخانه از شهرستان بردسیر به طول ۸۵ کیلومتر با نصب ۲۳۴ برج فلزی توسط یک خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت و تامین آب از سد شهیدان امیرتیموری شهرستان رابر با خط لوله ۲۶ کیلومتری و با مصرف سالانه پنج میلیون مترمکعب انجام شده است.


به گفته عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۵ طرح بزرگ در حوزه صنعت و معدن کشور آماده افتتاح است که امروز سوم تیر ماه به صورت هم‌زمان، ۲۶ طرح با ۲۳۸ همت سرمایه‌گذاری و ۳۰ هزار نفر اشتغال به بهره‌برداری رسید.

کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس درآلو در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کرمان در منطقه کاملا کوهستانی واقع شده است.

انتهای خبر/ سلیمانی
 


افتتاح کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? افتتاح کارخانه تغلیظ مجتمع معدنی مس دره‌آلو