افتتاح مرحله نخست مجتمع گردشگری زرند

مرحله نخست مجتمع گردشگری بهشت پنجم زرند امروز باحضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.  به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در مراسم افتتاح این طرح گردشگری  در زرند با حضور سید عزت الله ضرغامی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: عملیات ساخت این مجتمع گردشگری […]

مرحله نخست مجتمع گردشگری بهشت پنجم زرند امروز باحضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در مراسم افتتاح این طرح گردشگری  در زرند با حضور سید عزت الله ضرغامی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: عملیات ساخت این مجتمع گردشگری از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون برای آن ۵۳ میلیارد تومان شامل ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۲ میلیارد تومان آورده سرمایه گذار هزینه شده است.

 

 

فریدون فعالی افزود: در مرحله نخست این طرح۲۵ نفر مشغول به کار شده اند و با تکمیل  طرح ۴۵ نفر اشتغال‌زایی دارد.

وی بیان کرد: برای اجرای  مرحله دوم و تکمیل این طرح۳۰ میلیارد تومان نیاز است که ۱۵ میلیارد تومان از این مقدار از محل تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت می شود.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  با ابراز رضایت از اجرای طرح، دستوراتی برای پرداخت تسهیلات به منظور تکمیل این پروژه صادر کرد.

همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گلزار شهدای شهر خانوک از توابع شهرستان زرند حضور یافت و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد شهدای گلگون کفن این دیار را گرامیداشت.

عزت الله ضرغامی با اشاره به رشادت های مردم خانوک در دوران دفاع مقدس گفت: حاج قاسم سلیمانی لقب چریک پیر را به مرحوم زهرا اسدی دادند و این بانوی بزرگوار در این منطقه کوچک پایگاه مقاومت راه‌اندازی کرد و با بسیج کردن خانم‌های این خطه، برای رزمندگان در دوران دفاع مقدس نان پخت می‌کردند.

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این منطقه کوچک شهدای زیادی داریم اینکه این منطقه را پایگاه مقاومت بدانیم، کار درستی است. و پیشنهاد می کنیم گردشگران مقاومت نیز به این منطقه برای زیارت مرقد این بزرگوار بیایند.

ضرغامی همچنین ضرغامی از بازار سنتی مرحوم اشرف زاده ، بازار وکیل ، بازارسهرابی  و مجموعه گردشگری خانه ایرانی منش زرند بازدید کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز برای بازدید و افتتاح چند طرح در شهرهای زرند و کوهبنان وارد استان کرمان شد وبازدید از معدن زغال سنگ با تمرکز بر موضوع گردشگری معدن ،  افتتاح یک واحد بوم گردی و بازدید از بازار و برخی بناهای تاریخی دیگر برنامه های سفر آقای ضرغامی  به زرند و کوهبنان  است.

 

 




افتتاح مرحله نخست مجتمع گردشگری زرند

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? افتتاح مرحله نخست مجتمع گردشگری زرند