افتتاح سه پروژه افزایش فضای ورزشی دانش‌آموزی در بم

فت فتو/کرمان کارشناس تربیت بدنی سلامت آموزش پرورش بم از افتتاح سه پروژه افزایش فضای ورزشی دانش‌آموزی با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیون تومان در قالب طرح شهید سردار سلیمانی و در راستای طرح نهضت ملی فضای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد. صادق طاهری در تشریح این خبر بیان کرد: پروژه‌ها شامل چمن مصنوعی، کلاس […]

فت فتو/کرمان کارشناس تربیت بدنی سلامت آموزش پرورش بم از افتتاح سه پروژه افزایش فضای ورزشی دانش‌آموزی با اعتباری بالغ بر ۳۱۲ میلیون تومان در قالب طرح شهید سردار سلیمانی و در راستای طرح نهضت ملی فضای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

صادق طاهری در تشریح این خبر بیان کرد: پروژه‌ها شامل چمن مصنوعی، کلاس درس تربیت بدنی و کلاس پویا در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در سه مدرسه از مناطق محروم شهرستان بم برای توسعه ورزش دانش آموزی در نظر گرفته شده‌اند.
وی افزود: یکی از فضاهای ورزشی احداث چمن مصنوعی است که با اعتبار ۲۲۵ میلیون تومان و به مساحت ۵۴۴ مترمربع در مدرسه پسرانه باقرالعلوم احداث خواهد شد.
کارشناس تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش شهرستان بم افزود: از دیگر پروژه های این طرح اجرای فضای ورزشی دانش آموزی مدرسه پویا با اعتبار ۲۲ میلیون تومان در مدرسه ابتدایی پسرانه المهدی است.
طاهری خاطرنشان کرد: یکسری وسایل و تجهیزات مانند دیوار سنگ نوردی، سازه های تی آر اکس و اشکال ورزشی در حیاط مدرسه برای بالابردن چابکی و  استقامت قلبی عروقی دانش آموزان ترسیم می شود.
طاهری با اشاره به اجرای پروژه کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه دوره اول و دوم ابتدایی دخترانه جهاد ادامه داد: این کلاس در مساحت ۳۰۰ مترمربع و با اعتبار ۶۵ میلیون تومان است.
وی به دیگر تجهیزات ورزشی اشاره کرد و افزود: در این کلاس تجهیزاتی مانند ترامپولی، دیوار سنگ نوردی ،چوب موازنه و یکسری وسایل که مختص شرایط سنی این دانش آموزان است نصب خواهد شد و مهارت های بنیادی پایه به آن ها آموزش داده می شود.
کارشناس تربیت بدنی سلامت آموزش و پرورش شهرستان بم به  طرح سوادحرکتی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات دانش آموزان اضافه وزن است که باید   به آن توجه داشته باشیم و طرح سوادحرکتی که مختص سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ بود در مدارس اجرا شد.
طاهری خاطر نشان کرد:جامعه هدف در این طرح در شهرستان بم برای سه هزار و ۱۲۵ دانش آموزان برنامه ریزی شده بود اما حدود ۵ هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند.
به گفته وی در این طرح بیشتر مهارت های بنیادی و سنجش فاکتورهای متناسب با سلامت جسمی دانش آموزان اندازه گیری شد و در طول ۲۷ هفته توسط معلم تربیت بدنی آموزش داده شد.
وی افزود: افزایش فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی به ویژه در مناطق محروم یک ضرورت جدی در راستای توسعه ورزش دانش آموزی است.

انتهای پیام




افتتاح سه پروژه افزایش فضای ورزشی دانش‌آموزی در بم

منبع: ایـسنا
? افتتاح سه پروژه افزایش فضای ورزشی دانش‌آموزی در بم