افتتاح ده‌ها طرح هفته دولت در کرمان

ده‌ها طرح در استان از جمله اورژانس هوایی جنوب کرمان به بهره برداری رسید.  به گزارش فت فتو، اورژانس هوایی جنوب کرمان امروز با حضور ویدئو‌کنفرانسی خانم دکتر لاری معاون وزیر بهداشت در جیرفت آغاز به کار کرد. دکتر اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اورژانس هوائی جنوب […]

ده‌ها طرح در استان از جمله اورژانس هوایی جنوب کرمان به بهره برداری رسید.

 به گزارش فت فتو، اورژانس هوایی جنوب کرمان امروز با حضور ویدئو‌کنفرانسی خانم دکتر لاری معاون وزیر بهداشت در جیرفت آغاز به کار کرد.

دکتر اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اورژانس هوائی جنوب کرمان با اشاره به اهمیت اولویت عمومی انتقال هوائی بیماران افزود: استفاده از بالگرد در نقل و انتقال حتی در مراکز بخش‌ها و مراکز جامع سلامت روستائی در صورت نیاز  به سهولت انجام می شود و قطعا این خدمت در کاهش عوارض بعد از حوادث و تروما و سوانح تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ۴۳پایگاه اورژانس جنوب کرمان ۳۶پایگاه فعال است و ۱۰۰درصد جاده‌های اصلی و ۹۰درصد جاده‌های فرعی با فاصله استاندار اورژانس کشور پوشش داده میشود.

در راور بیش ۱۰طرح، شامل آبیاری کم فشار ۵۴هکتار، آبیاری قطره ای ۱۲هکتار، پروش دام سبک ۵۰۰راسی، آبرسانی به روستاهای دهزنوئیویه وقنات سه، آسفالت راه روستاهای بیدوئیه، بریم، گریک و ریگ آباد،
آسفالت محور روستای علیا به طول ۳کیلومتر، مجتمع آبرسانی بغیجان (شامل۸روستا) با هزینه افزون بر ۱۸۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در شهر بابک مدرسه سه کلاسه پسرانه ابتدایی شهید فتحی پور خاتون آباد با هزینه ۶۰۰میلیون تومان با مشارکت خیر فتحی و اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان، افتتاح  شد.

ساختمان مدرسه دو کلاسه و همچنین احداث کوره برای رشته متالوژی در هنرستان پور محمودیان خاتون آباد در مجموع با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در قالب کمکهای خیران و اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان و مدرسه ۱۸کلاسه برادران شهیدان عبدلی در شهر شهربابک آغاز شد.

این مدرسه قرار است با مشارکت خیر یدالله مهدوی و سازمان نوسازی مدارس با اعتبار ۱۵میلیارد تومان ساخته شود که نیمی از این هزینه را این خیر به عهده گرفته است.

در عنبرآباد، پروژه آسفالت راه روستایی کلجک به نرگسان در بخش جبالبارز جنوبی به طول ۳کیلومتر با هزینه ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان و بهرمندی بیش از ۳۰۰خانوار، ۱۲کیلومتر آسفالت راه روستایی با هزینه۱۳میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و پروژه بند سنگی وملاتی در حوزه روستای نورک بخش حبالبارز جنوبی با هزینه یک میلیارد تومان پروژه جنگل کاری با نهال با مساحت ۵۰هکتار در منطقه گرم سالارضا بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد، یک رشته قنات با هزینه ۲۰۰میلیون تومان شامل مرمت و لایروبی در روستای گرم سالار رضا بخش جبالبارز جنوبی به بهره برداری رسید.افتتاح دهها طرح هفته دولت در کرمان

در قلعه گنج دو طرح عمرانی اجرای طرح هادی روستای چاه حسینعلی با اعتبار ۷۰۰میلیون تومان با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و دهیاری روستا و یک بند آبخیزداری با اعتبار ۱۵میلیارد ریال و با مشارکت بنیاد مستضعفان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با هدف تقویت سفره های زیرزمینی روستاهای پایین دست این بند به بهره‌برداری رسید.

همچنین به منظور حفاظت از مراتع تعداد ۳۵عدد تنور گازی در بین ساکنان روستای راسک  قلعه گنج توزیع شد.

در فهرج، برج نور روشنایی زمین چمن استاد یوم ورزشی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با هزینه ۱میلیارد و سیصد و بیست میلیون تومان، آسفالت معابر روستای سکهور به متراژ ۶هزار مترمربع و آسفالت معابر روستای اسدآباد انگوری به متراژ ۶هزار مترمربع در بخش نگین کویر، آسفالت معابر روستاهای برج معاذ، جهان آباد بالا و برج دشتوئیه بخش مرکزی فهرج به طول ۷هزار مترمربع با هزینه ۱میلیارد و دویست میلیون تومان به بهره برداری رسید.افتتاح دهها طرح هفته دولت در کرمان

در منوجان، بندسنگی ملاتی حوزه آبخیز چاهشور از توابع مغ محمد منوجان به نیابت از ۳پروژه سنگی ملاتی با حجم ۲هزار و ۴۰۰مترمکعب با آبگیری ۳۰هزار مترمکعب با هزینه ۹میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از محل صندوق ملی چمن مصنوعی شهرک ابوالفضل(ع)کندر باهزینه ۵۰۰میلیون بامشارکت دهیاری واداره کل جوانان استان کرمان به بهره برداری رسید.افتتاح دهها طرح هفته دولت در کرمان

در زرند مرحله اول ساختمان تجاری موقوفه جمعیت هلال احمر شهرستان زرند با هزینه پنجاه میلیارد ریال افتتاح شد و درآمد حاصل از آن برای تحصیل دانش آموزان زیر پوشش هلال احمر هزینه می شود.

در شهرستان انار مرحله اول آب رسانی به ۶روستا در قالب نهضت آب رسانی مردمیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

تصاویر افتتاح برخی طرحها در آخرین روز هفته دولت را در ویدئو زیر ملاحظه فرمایید:

 

کد ویدیو




افتتاح ده‌ها طرح هفته دولت در کرمان

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? افتتاح ده‌ها طرح هفته دولت در کرمان