اغلب کودکان کار در کرمان غیرایرانی هستند | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: از ۶۰۲ کودک کار و خیابانی در استان کرمان، فقط ۸ نفر ایرانی هستند. علیرضا وحیدزاده ظهر امروز ۱۳ مرداد ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: احتمال ابتلا به زخم بستر در معلولان وابسته به تخت در مناطق گرم زیاد است بنابراین مدیران بهزیستی […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: از ۶۰۲ کودک کار و خیابانی در استان کرمان، فقط ۸ نفر ایرانی هستند.

علیرضا وحیدزاده ظهر امروز ۱۳ مرداد ماه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: احتمال ابتلا به زخم بستر در معلولان وابسته به تخت در مناطق گرم زیاد است بنابراین مدیران بهزیستی استان کرمان ضمن هماهنگی با مدیران کشور با توجه به تقاضاهای مکرر و مشکلات فراوان جامعه هدف، طرحی را پایه‌ریزی کردند که به واسطه آن در صورت تامین نیمی از هزینه کولر گازی توسط هر کدام از آحاد جامعه هدف، بخش دیگر نیز توسط خیران و شرکای اجتماعی بهزیستی کشور تامین شده و کولرهای گازی خریداری و به مددجویان واگذار شود.

وی افزود: با انتشار فراخوان بهزیستی بیش از ۴۰۰۰ نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی در این طرح ثبت نام کرده و مبلغ خودیاری را نیز پرداخت کردند و بهزیستی استان نیز بر اساس توافق اعلام شده، اسامی متقاضیان را به بهزیستی کشور اعلام کرد و تقریباً به حدود ۳۷۰۰ متقاضی وسایل سرمایشی واگذار شد.

به گفته وی، ۹۵ درصد فعالیت سازمان بهزیستی برون سپاری و به بخش غیردولتی واگذار شده و فقط به آن نهادها یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی توسط تشکل‌های مردمی حل می‌شود و تشکل‌های اجتماعی در استان کرمان بسیار قوی هستند.

وی با اشاره به نگاه مردم به تشکل‌ها خطاب به رسانه‌ها گفت: اجازه ندهید نگاه مردم نسبت به تشکل‌ها تغییر کند. هر چه جامعه تشکل‌های بیشتری داشته باشد، مدنیت در آن قوی‌تر است.

«بهزیستی در بحث توانمندسازی چقدر می‌تواند خدمات تخصصی و سایر خدمات را ارائه دهد؟ توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های سازمان‌های دولتی است.» این مطلبی بود که وحیدزاده در جمع خبرنگاران گفت.

طبق اعلام وی، هر سال حدود ۵۰۰۰ مورد تسهیلات در راستای توانمندسازی به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می‌شود.

طبق گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمان، مراکز ماده ۱۶، مراکز کنترل کاهش آسیب هستند، افرادی که با دستور قضایی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند حدود سه ماه در این مراکز نگهداری خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که از اواخر سال گذشته ۱۶ مددکار(در دو گروه هشت نفری) در کنار مرکز ماده ۱۶ قرار دادیم؛ در ادامه از راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ ویژه بانوان در کرمان طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: این پروژه هزینه‌های زیادی بر سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند و حدود ۹ میلیارد تومان در این زمینه بدهکاریم.

« براساس آخرین آمار  ۶۰۲ کودک کار و خیابانی در استان کرمان وجود داشته که هشت نفر  آنها ایرانی و مابقی اتباع غیرایرانی هستند. سه مرکز خدماتی کودکان کار و خیابانی فعال داریم.» این مطلب را مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حق پرستاری برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید اظهار کرد: حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان حق پرستاری به خانواده معلولان پرداخت می‌شود تا از فرزند معلول خود نگهداری کنند. اما متاسفانه برخی از این معلولان برای تامین هزینه‌های زندگی تکدی‌گری می‌کنند و ما نمی‌توانیم جلوی این موضوع را بگیریم.

وحیدزاده ادامه داد: حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کمک هزینه مسکن به خانواده‌های معلول می‌دهیم و ودیعه مسکن نیز به معلولانی که مسکن ندارند، می‌پردازیم و در سال گذشته برای اولین بار به همه مشمولان داده شده است.

وی از مراکز مشاوره ژنتیک نیز سخن به میان آورد و گفت: هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، آمار معلولیت‌ها روند افزایشی دارد بنابراین و باید از مشاوره ژنتیک استفاده کنید و بخشی از معلولیت‌ها جنبه ژنتیکی و بخشی دیگر نشات گرفته از عدم خودمراقبتی است.

طبق اعلام مدیرکل بهزیستی استان کرمان، ۴۰ تا ۵۰ درصد هزینه ناشی از مداخلات اجتماعی را دولت می‌پردازد و مابقی را صنایع، معادن، خیران، مردم و … تامین می‌کنند.

به گفته وی، تقاضا برای ایجاد خانه‌های سالمندان در استان کرمان رو به افزایش است و تقریبا اشباع شده‌ایم و برخی از مراکز خدمات سالمندان را به دلیل عدم استفاده، باید تعطیل کنیم.

انتهای پیام


اغلب کودکان کار در کرمان غیرایرانی هستند

منبع: ایـسنا
? اغلب کودکان کار در کرمان غیرایرانی هستند