اعلام آمادگی ۱۲۲ کشور برای شرکت در همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان رئیس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت گفت: ۸۵ کشور جهان در این همایش با ما همراهی می‌کنند و حداقل ۱۲۲ کشور اعلام کردند که در این همایش شرکت می‌کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین علی عارفی امروز ۱۱ شهریورماه در آیین پیش همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی […]



نذیر کرمان/کرمان رئیس همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت گفت: ۸۵ کشور جهان در این همایش با ما همراهی می‌کنند و حداقل ۱۲۲ کشور اعلام کردند که در این همایش شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عارفی امروز ۱۱ شهریورماه در آیین پیش همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت و رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ذوالفقار اظهار کرد: درباره اربعین و مقاومت تحقیقاتی شده اما جامع نبوده است و این همایش در همین راستا برگزار می‌شود.

به اعتقاد وی، اربعین بزرگترین اجتماع جهان است به‌طوری که حدود ۲۰ میلیون نفر از ادیان مختلف در آن شرکت می‌کنند.

به گفته رئیس همایش «اربعین و فرهنگ مقاومت»، درباره اربعین تحقیقات جامع از لحاظ ابعاد عبادی، علمی، فرهنگی و سیاسی انجام نشده است.

وی از تاثیر اربعین بر اتحاد مسلمین و در حوزه مقاومت سخن گفت و افزود: از سال ۶۱ قمری تا امروز آیین اربعین برگزار شده و هیچگاه تعطیل نشده است.

عارفی رابطه تاثیر اربعین بر مقاومت را دو سویه دانست و بیان کرد: بهترین یارگیری در حوزه مقاومت در اربعین اتفاق می‌افتد.

براساس اعلام وی، برای برگزاری این همایش از ظرفیت دانشگاه‌های استان کرمان استفاده شده است.

رئیس همایش اربعین و فرهنگ مقاومت گفت: ۸۵ کشور جهان در این همایش با ما همراهی می‌کنند و حداقل ۱۲۲ کشور اعلام کردند که در این همایش شرکت می‌کنند.

وی با تاکید براینکه این همایش جنبه آبرومندی و حیثیتی برای کرمان دارد، اظهار کرد: ۲۹ و ۳۰ آبان این همایش در کرمان برگزار می‌شود و این ایام مصادف با اعلام پایان داعش توسط سردارحاج قاسم سلیمانی است.

انتهای پیام


اعلام آمادگی ۱۲۲ کشور برای شرکت در همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت

منبع: ایـسنا
? اعلام آمادگی ۱۲۲ کشور برای شرکت در همایش بین‌المللی اربعین و فرهنگ مقاومت