اعطای تسهیلات اشتغال وارد مرحله‌ اجرایی شد | اخبار استان کرمان

رئیس کارگروه ارزیابی تسهیلات اشتغال رضوی در کانون تخصصی کارآفرینی کرمان از اتمام بررسی و ارزیابی طرح اشتغال‌زایی بیش از ۵۰۰ متقاضی خبر داد. مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از نحوه تخصیص تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی کانون تخصصی اشتغال و کارآفرینی رضوی در کرمان خبر داد و […]



رئیس کارگروه ارزیابی تسهیلات اشتغال رضوی در کانون تخصصی کارآفرینی کرمان از اتمام بررسی و ارزیابی طرح اشتغال‌زایی بیش از ۵۰۰ متقاضی خبر داد.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» از نحوه تخصیص تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی کانون تخصصی اشتغال و کارآفرینی رضوی در کرمان خبر داد و گفت: دو سال است که طرح معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل برای کانون تخصصی اشتغال استان کرمان فراهم شده است.

وی ادامه داد: کانون تخصصی و کارآفرینی اشتغال بعد از تدوین سند زیست بوم اشتغال وارد مرحله دوم یعنی پرداخت تسهیلات شد و مسئول این کانون با هم‌اندیشی اعضای اتاق فکرش دستورالعمل اعطای وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۸ را بر اساس سند خودشان تدوین و از سال گذشته عملاً مرحله معرفی و پرداخت را آغاز کرده‌اند.

رئیس کارگروه ارزیابی طرح‌های توجیهی کانون اشتغال و کارآفرینی آستان قدس رضوی در کرمان افزود: سال گذشته اعتبارات از سوی استانداری به ستاد برکت (آستان قدس رضوی) به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد اما از آنجایی که ما قصد ورود مستقیم به اعطای تسهیلات نداشتیم بنابراین تنها برای ۳۵ میلیارد تومان آن برنامه‌ریزی کردیم.

محمدی ادامه داد: سال گذشته برای ۳۵ میلیارد تومان طرح توجیحی از سوی کسانی که قصد ایجاد شغل داشتند نوشته و به کمیته ارزیابی فرستاده شد که پس از بررسی نهایی به دفاتر اشتغال آستان قدس رضوی در مشهد ارسال شد، تنها ۲ میلیارد آن‌ها تصویب و تسهیلات اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از آنجایی که اولویت اصلی کانون اشتغال استان زنان بی‌سرپرست و محرومان است بنابراین در این مرحله بیش‌ترین طرح‌ها و اعتبارات برای این افراد در نظر گرفته شد و برای ۳۰۰ نفر تسهیلات اشتغال‌زایی با ارائه طرح، ارزیابی و برای تایید نهایی به مشهد ارسال شده است.

رئیس کارگروه ارزیابی طرح‌های توجیهی کانون اشتغال و کارآفرینی آستان قدس رضوی در کرمان عنوان کرذ: برای سال جاری اعتبار ۵۰ میلیاردی در نظر گرفته و به ما بخش‌نامه شد که بعد از اطلاع، ما نیز به رابطان اشتغال در سطح شهرستان‌های کرمان اعلام کردیم که بیش از ۵۰۰ طرح به کارگروه معرفی و ارسال شد.

محمدی ادامه داد: طرح اعطای تسهیلات در این مرحله به دو صورت خویش‌فرمایی و کارفرمایی به ازای ایجاد اشتغال و اعلام لیست نفرات بیمه شده است که ۳۰۰ طرح خویش‌فرمایی و ۱۰۰ طرح کارفرمایی در این کارگروه مورد تایید قرار گرفته و برای ارسال به مشهد مقدس آماده شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد طرح‌های ارسال شده مورد تایید قرار گرفتند، تاکید کرد: از یکم تا ۱۵ مهرماه طرح‌ها به این کارگروه ارسال شدند و تا ۲۱ مهرماه نیز با حضور ۱۰ نفر از متخصصان این عرصه بازنگری و ارزیابی شدند که بیش از ۱۰۰ نفر ساعت تصویب نهایی زمان برده است.

رئیس کارگروه ارزیابی طرح‌های توجیهی کانون اشتغال و کارآفرینی آستان قدس رضوی در کرمان با بیان اینکه ارزیابی‌ها به صورت فشرده و با نهایت دقت انجام شده است، گفت: خادمیاران رضوی حاضر در این کانون تنها با نیت خدمت به امام رئوف (ع) تمام توان و وقت خود را برای ارائه این طرح‌ها در موعد مقرر به کار گرفتند.

محمدی ادامه داد: خادمیاری و کانون اشتغال آستان قدس رضوی یک مجموعه فرهنگی هستند که تنها هدف‌شان خدمت به امام رئوف(ع) است بنابراین برای انجام این خدمات هم هیچ‌ چشم‌داشتی ندارند و امیدواریم که بتوانیم گره‌ای از مشکلات مردم نجیب کرمان برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های تایید شده بعد از ثبت در سامانه «تگ» و تاییدیه نهایی از سوی آستان قدس رضوی در مشهد از یکم آذرماه وارد بخش اخذ تسهیلات خواهند شد که امیدواریم بانک‌های عامل نیز نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

انتهای خبر/ طهماسبی
 


اعطای تسهیلات اشتغال وارد مرحله‌ اجرایی شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اعطای تسهیلات اشتغال وارد مرحله‌ اجرایی شد