اعزام ۶ هزار نفر پزشک داوطلب به عملیات بزرگ امدادی و درمانی اربعین حسینی

    جامعه رفاه و خدمات اجتماعی ۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱ کولیوند اعلام کرد؛ ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج/ فعالیت ربات نجاتگر ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج/ فعالیت ربات نجاتگر رییس جمعیت هلال احمر گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج امسال […]



 

 

جامعه رفاه و خدمات اجتماعی

۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱

کولیوند اعلام کرد؛

ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج/ فعالیت ربات نجاتگر

ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج/ فعالیت ربات نجاتگر

رییس جمعیت هلال احمر گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج امسال ارائه شد و امسال فقط ۳۰ فوتی در حج داشتیم در حالی که سال گذشته ۴۵ فوتی داشتیم.

 

به گزارش نذیر کرمان،  پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره عملیات حج تمتع در سال جاری اظهار کرد: در مراسم حج امسال برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد و استطاعت جسمی حجاج بر اساس دستورالعملی که فرهنگستان علوم اعلام کرده بود، بررسی شد.

 

وی افزود: درمانگاه، بیمارستان و حتی در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی مطب و درمانگاه داشتیم که به حجاج خدمات‌رسانی می‌کردند.

 

کولیوند بیان کرد: امکانات خوبی از عربستان سعودی برای ارائه خدمات به زائران حج دریافت کردیم و به وزیر بهداشت عربستان پیشنهاد دادیم که پزشکان ما داوطلبانه اقدام به عمل جراحی در این بیمارستان‌ها داشته باشند و به همین دلیل زائری را نداشتیم که به دلیل نیاز به جراحی نتواند مناسک خود را انجام دهد.

 

وی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به زائران حج امسال ارائه شد و امسال فقط ۳۰ فوتی در حج داشتیم در حالی که سال گذشته ۴۵ فوتی داشتیم.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: برای آموزش به زائران از سکوهای مختلفی استفاده کردیم تا زائران ما با مهمترین مشکل حج امسال، یعنی گرمازدگی مواجه نشوند. پزشکان به همراه کوله پزشکی مجهز به همراه زائران بودند و حتی در رمی جمرات نیز این پزشکان همراه زائران بودند و در مکاتب ۹ گانه نیز تیم پزشکی هلال‌احمر حضور داشتند.

 

وی گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در رمی جمرات برای تمام رؤسای صلیب سرخ و هلال احمر ارسال شد و مورد توجه آنها هم قرار گرفت. این پیام نشان داد که ما می‌توانیم جلوی ظلم بایستیم. نشر این پیام جزو وظایف اقدامات بشردوستانه ما بود.

 

کولیوند بیان کرد: در انتقال زائران بیمار که باید برای درمان به کشور اعزام می‌شدند کمیسیون‌های مختلف تشکیل دادیم تا در اسرع وقت با گروه پزشکی به کشور اعزام شوند و برخی از زائران با وخامت شرایط جسمی و با تشخیص تیم درمان، به همراه تیم پزشکی اعمال خود را انجام دادند.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره استفاده از تجربه خانه‌های هلال در نشست بریکس گفت: هلال‌احمر در نشست کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو حضور پیدا کرد و ریاست و مدیریت کمیته سلامت و اقدامات بشردوستانه را در این نشست بر عهده گرفت.

 

وی گفت: در این نشست ۴۷ بند مصوب شد که ۱۰ بند آن پیشنهاد هلال احمر ایران بود که در سپتامبر به تصویب رؤسای جمهور نشست بریکس می‌رسد.

 

کولیوند بیان کرد: تجربه خانه‌های هلال مورد توجه کشورهای عضو نشست بریکس قرار گرفت و مقرر شد از این تجربه استفاده شود. مباحث پزشکی، سلامت و اقدامات بشردوستانه؛ محور گفت‌وگوها در نشست بریکس بود.

رئیس جمعیت هلال احمر از گفت‌وگو برای تقویت ناوگان بالگردی هلال‌احمر با کمک شرکت روسی در حاشیه نشست بریکس گفت: در سفر به مسکو با شرکت تولید بالگرد در روسیه هم دیدارهایی شد و تفاهمات خوبی بین هلال‌احمر و این شرکت برای نوسازی، تعمیر و نگهداری بالگردهای هلال‌احمر صورت گرفت و حتی مقرر شد، بالگردهای ما به بالگردهای دید در شب مجهز شوند.

 

وی ادامه داد: از خطوط اعتباری شرکت روسی برای نوسازی بالگردهای ما استفاده خواهد شد و مقرر شد یک بالگرد به صورت دوماه رایگان در اختیار ما قرار داده شود تا در مأموریت‌ها از آن استفاده شود.

 

کولیوند اعلام کرد: این بالگردها می‌تواند در آتش‌سوزی جنگل‌ها و سایر اتفاقاتی که در کشور می‌افتد مؤثر باشد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در هلال‌احمر با استفاده از آموزش‌های عمومی و تخصصی و همچنین تقویت ناوگان امدادی و تکمیل انبارهای امدادی و آشنا کردن مردم از طریق خانه‌های هلال با نحوه مواجهه با حوادث و بحران‌های غیر مترقبه، تلاش می‌کنیم در صورت بروز حوادث کمترین مشکلات برای کشور به وجود بیاید.

 

وی افزود: مقایسه نحوه مواجهه با حوادث در کشور ما و سایر کشورها نشان دهنده انسجام و همدلی ارگان‌های مختلف است. ارگان‌های مختلف در کشور ما در هنگام بروز حوادث در کنار هلال‌احمر قرار می‌گیرند.

 

کولیوند اعلام کرد: هلال‌احمر در پاسخ‌گویی به حوادث، خدمات با سطح بالا را ارائه می‌دهد و باعث افزایش رضایت‌مندی در حوزه داخلی و خارجی شده است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حوادث مختلف مردم در کنار هلال‌احمر قرار می‌گیرند به عنوان مثال در غزه مردم کشورمان ۱۰ هزار تن اقلام به هلال احمر برای کمک به مردم غزه اهدا کردند.

 

وی افزود: هلال‌احمر ۹۰ مورد مصادیق نقض حقوق بشر دوستانه در غزه را اعلام کرد که ۸۶ کشور دنیا آن را تأیید کردند. اقدامات بشردوستانه برای کمک به مردم غزه را وظیفه خود می‌دانیم.

تقویت ناوگان امدادی به خودروهای پیشرفته روز دنیا

 

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار و تقویت ناوگان امدادی اقدامات زیادی انجام داده‌ایم. از سال ۹۰ تاکنون حتی ۵۰ عدد خودروی نو هم بین جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌ها توزیع نشده بود ولی دو هفته پیش ۹۱۶ خودروی امدادی را به ناوگان امدادی هلال‌احمر الحاق کردیم.

 

وی افزود: این ناوگان با توجه به میزان حادثه‌خیزی، بین استان‌های مختلف توزیع شد. هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی دیگر تا دی یا بهمن‌ماه به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده خواهد شد.

 

استفاده از توان دانش بنیان‌ها در هلال احمر

 

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کزد: ربات شناگر و نجات‌یار با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده شده است که می‌تواند مغروقان را نجات دهد.

 

وی افزود: یک مرکز هوشمند تحلیل داده را راه‌اندازی کردیم که تمام فعالیت‌های هلال‌احمر در حوادث مختلف را در سراسر کشور مدیریت و راهبری می‌کنیم تا به این وسیله راهبری عملیات‌های ما هوشمند شوند.

 

کولیوند بیان کرد: کارهای تحقیقاتی و عملی و پژوهشی در هلال‌احمر برای تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و همچنین تولید اعضای مصنوعی بدن انسان انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: تولید چادرهای امدادی متناسب با اقلیم‌های مختلف را شروع کرده‌ایم که صلیب سرخ جهانی هم خواستار خرید این چادرها است.

 

هلال‌احمر و عملیات بزرگ امدادی و درمانی در اربعین حسینی

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در اربعین حسینی در داخل کشور، معین وزارت بهداشت برای ارائه خدمات امدادی هستیم و با تمام ظرفیت در تمام مرزها خدمات رسانی می‌کنیم و کلینیک‌های سیار و یا بیمارستان‌های ۵۰ تا ۱۰۰ تخته راه‌اندازی کرده‌ایم تا پزشکان داوطلب ما به زائران خدمات‌رسانی کنند.

 

وی افزود: کنگره بین المللی امداد و نجات و سلامت در اربعین را نیز آخر این هفته با حضور کشورهای خارجی مسلمان و شیعه برگزار می‌کنیم تا تجارب ایران در مدیریت تجمعات انبوه در اختیار سایر کشورها قرار بگیرد.

 

کولیوند گفت: در خارج از کشور نیز مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ارائه خدمات درمانی به زائران را بر عهده دارد و با تمام ارگان‌های اجرایی هماهنگی برای ارائه خدمات بهتر انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال بیش از ۶ هزار نفر پزشک داوطلب به اربعین حسینی اعزام خواهند شد و طرح طبیب ادوار را نیز خواهیم داشت تا پزشکان با کوله پزشکی مجهز در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا، به زائران پیاده خدمات ارائه دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌های کربلا و نجف نیز پزشکان ما حضور پیدا خواهند کرد و امسال عمل جراحی را نیز انجام خواهند داد بنابراین امسال با تمام توان به زائران پیاده روی اربعین خدمات رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/


اعزام ۶ هزار نفر پزشک داوطلب به عملیات بزرگ امدادی و درمانی اربعین حسینی

منبع: بــرنا
? اعزام ۶ هزار نفر پزشک داوطلب به عملیات بزرگ امدادی و درمانی اربعین حسینی